Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
24 юли 2017, 15:33, 13908 прочитания

Миролио инвестира 43 млн. лв. в текстилния си бизнес

Италианският предприемач открива нов цех за конфекция в Котел и още 70 работни места

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нова производствена база в Котел, разширение на производствения капацитет на текстилните предприятия, изграждане на нов цех за плетиво и на съвременна инсталация за пречистване на отпадните води от производството в сливенската фабрика. Това са ключовите инвестиции на Едоардо Миролио, които ще бъдат реализирани до края на 2017 г., а общата им стойност е 43 млн. лв.

По молба на кмета


Преди няколко месеца кметът на Котел Коста Каранашев е направил предложение към Едоардо Миролио да разшири бизнеса си с ново предприятие в планинското градче. Един от основните доводи е било високото ниво на безработица в общината, както и наличието на подходяща сграда за развитието на този бизнес. Нови инвестиции в Котел не са влизали от дълги години според кмета. Така се стига и до отварянето през тази пролет на предприятието "Франко фешън", чийто собственик е синът на Едоардо – Франко.

Във фабриката се извършва пришиване на отделните елементи на плетива, изработени в сливенската фабрика на Миролио. За изграждането на новия цех инвеститорите реконструират стара общинска сграда, която обновяват изцяло и обзавеждат с нови машини. В началото тук започват работа 30 жени, но до края на годината се очаква броят им да достигне 100.
"Бъдещето ще покаже дали ще разширим допълнително бизнеса си с конфекция", каза пред "Капитал" Едоардо Миролио. Текстилният му бизнес в България отчита добри резултати за изминалата 2016 г. - има ръст както на приходите, така и на печалбата.

Повече производствени възможности



"Продължаваме инвестициите си във фабриките, точно те са един от ключовите моменти за ежегодния ръст, който отбелязваме", каза още той. През 2016 г. възлова инвестиция за текстилния му бизнес е окончателното завършване на складовата база в текстилното предприятие в Сливен. Тя се състои от две части - автоматизирана и механизирана, на площ 8 хил. кв.м. Разполага с два робота, управлявани изцяло по компютърен път. Фирмата има и втори склад на територията на ямболското си предприятие.

"С изграждането на новия склад успяхме да освободим допълнителни производствени мощности в Сливен, тъй като голяма част от производствените ни помещения бяха заети от стока. Сега там ще сложим машини и ще увеличим производството си", казва Едоардо Миролио. Ще заработи нов тъкачен цех, чрез който производството на платове в предприятието в Сливен ще бъде разширено с около 30%. Плановете за 2017 г. включват и реализация на проект за производство на щампа. Той е на стойност 4 млн. лв. и трябва да бъде реализиран с помощта на проект по програма "Конкурентоспособност на българската икономика".

В инвестиционните намерения на влиза и изграждането на нов цех за плетиво, както и подмяна на старите машини с нови в сливенското предприятие. В ямболската фабрика, където се преде и боядисва преждата, също предстоят инвестиции до края на 2017 г. Там вече са подменени всички бобиниращи машини в памучната предачница и се планират допълнителни инвестиции в обработката на преждата в багрилния цех. "Като цяло ще увеличим производителността на предприятията си. Остава най-вече проблемът с липсата на работна ръка", казва италианският инвеститор.

Едоардо Миролио продава текстил в 64 страни по света. През миналата година той заяви намерението си да открие нови текстилни предприятия в Молдова и Беларус. Продължавам да работя върху тези проекти, все още съм на етап проучване на ситуацията на място, допълва той.

Винарски бизнес

"Изминалата 2016 г. беше добра не само за текстилния, но и за винарския ни бизнес", каза още Миролио и допълни, че през последните години качеството на гроздето е много добро. Добър прием на българския пазар имат биовината на едноименната изба. За направата им се използват 350 дка лозови насаждения, а страната, в която се продава най-добре виното, е Канада.

Инвестицията във винарната край новозагорското село Еленово тази година ще бъде насочена към изграждането на склад на площ 1000 кв.м, в който ще бъде съхранявано бутилираното вино. "Наличието на складове е много важно, за да правим по-големи производствени лотове", допълва Миролио.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 478 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 931 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Европейските банки имат проблеми с лошите кредити на корабния бизнес

Компаниите за шипинг трудно покриват задълженията си

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10