Ryanair с интерес да купи Alitalia
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ryanair с интерес да купи Alitalia

Италианската авиокомпания беше спасена от фалит преди три години, когато арабският превозвач Etihad придоби 49% от компанията.

Ryanair с интерес да купи Alitalia

Компанията е изпратила необвързваща оферта за италианския превозвач до Alitalia

4038 прочитания

Италианската авиокомпания беше спасена от фалит преди три години, когато арабският превозвач Etihad придоби 49% от компанията.

© Reuters


Италианската компания е получила 10 предложения, сред които от EasyJet и Lufthansa

Ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair проявява интерес към придобиването на изпадналия отново в криза италиански превозвач Alitalia, съобщава Reuters. Финансовият директор Нийл Сорахан заяви, че компанията е изпратила необвързваща оферта.

Преди крайния срок за участие в наддаването Аlitalia е получила десет предложения, включително и от нискотарифната EasyJet и германската Lufthansa. Сред кандидатите е и арабският авиопревозвач Etihad Airways, който през 2014 г. спаси Alitalia от фалит, купувайки контролен пакет от 49% от акциите на италианската компания, информира вестник Il Messaggero.

Какво става в Alitalia

Италианската авиокомпания е в тежко финансово състояние. През април тя избегна фалит само благодарение на спасителен кредит от правителството. То обаче не планира да национализира Alitalia и търси купувач за цялата компания. В противен случай тя може да поеме по пътя на ликвидацията.

Редица проблеми съпътстват постоянно италианския авиопревозвач през годините. Alitalia e работила на печалба само няколко години през своето съществуване. Поради натрупаните загуби преди три месеца ръководството се опита да сключи споразумение със синдикатите за преструктуриране на компанията. Трябваше да бъдат съкратени над 300 служители, а заплатите на всички от летищния персонал да бъдат намалени с 8%. Тогава планът беше отхвърлен от голяма част от служителите, а от борда на директорите на Alitaliа обясниха, че въвеждането на тези промени е било необходимо, за да остане авиокомпанията в бизнеса. До момента авиопревозвачът е спасяван многократно както от италианското правителство, така и от частни инвеститори.

Ситуацията в Ryanair

От ръководството на ирландската авиокомпания не дадоха подробности около необвързващата си оферта за участие в наддаването. През юни изпълнителният директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри

заяви, че компанията ще се стреми да придобие възможно най-голям дял от Alitalia. Най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа продължава да се развива успешно, обслужвайки все по-голям брой пътници. Поради това от Ryanair обмислят да изпълнят поръчка за 100 самолета Boeing 737 Max. Освен това през миналия месец превозвачът реши да се купи и 10 самолета Max200 на Boeing, които са по-икономични и разполагат с 11 места повече от останалите машини на Boeing; 10 от по-старите машини на Boeing ще бъдат дадени на лизинг.

Пред Bloomberg O'Лиъри обясни, че конкуренцията при нискотарифните авиокомпании е огромна, тъй като при ниските цени на горивото се включват и компании, които "нямат място на пазара". Според изпълнителния директор на Ryanair такава ситуация се наблюдава в страни като Испания, Португалия, Тунис, Турция и някои държави от Близкия изток.

Италианската компания е получила 10 предложения, сред които от EasyJet и Lufthansa

Ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair проявява интерес към придобиването на изпадналия отново в криза италиански превозвач Alitalia, съобщава Reuters. Финансовият директор Нийл Сорахан заяви, че компанията е изпратила необвързваща оферта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK