Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 юли 2017, 12:37, 3544 прочитания

Spotify подготвя ново лицензионно споразумение с Warner Music

Възможно е намаляване на таксите за лиценз към американския лейбъл

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата компания за стрийминг на музика Spotify е близо до сключване на споразумение за намаляване на лицензионните такси (т.н. royalties) с американската Warner Music Inc. Това е последното голямо договаряне в музикалния бизнес, преди Spotify да стане публична компания и да листне акциите си на борсата в края на тази или началото на следващата година, съобщава Reuters.

Двете страни са обсъдили някои от проблемните елементи от договора, сред които предоставяне на част от новите албуми за определен период от време само на клиентите, които имат пълен абонамент. Точното разпределение на печалбата и размерът на гарантираното предварително заплащане към Warner Music все още не са договорени.


"Преговорите са на кръстопът", смята анонимен източник, който участва в дискусията. Двете компании все още имат много теми за обсъждане, смята той и добавя, че това може да отнеме време. От Spotify обаче се надяват сделката да е приключена до септември.

Подробности около сделката

В текущия договор между Spotify и Warner Music Inc., сред чиито клиенти е музикантът Ед Шийрън, стрийминг компанията плаща 55% роялти такса. В момента амбицията на шведската музикална платформа е да ги намалят с 5 пр. пункта, но от Warner Music отстъпват до 52%, колкото получават и други лейбъли получават.



От американската музикална компания настояват също така за предварително заплащане, което да не се влияе от броя платени абонати. Warner Music се страхуват и от увеличение на броя на музикантите без лейбъл, което може да доведе до намаляване на печалбата им.

Важни договаряния

По-рано тази година Spotify успя да сключи сделка с най-големия музикален лейбъл Universal Music Group (UMG), които са намалили лиценз таксите си с 5 пр. пункта и вече са 52%. От Spotify обещаха да забавят достъпа на неплатените абонати до нови албуми за няколко седмици, а от лейбъла се надяват платените абонаменти да се увеличат. Подобно споразумение стрийминг компанията успя да направи и със Sony Music.

Няколко пъти големи звезди като Тейлър Суифт бойкотираха онлайн платформата, защото смятат, че безплатният достъп подценява музикалното изкуство. По данни на консултантската компания PwC приходите от стрийминг услугите ще се вдигнат с 37% до 9.1 млрд. долара през тази година, докато продажбите на физически формати ще спаднат с 10% до 7.7 млрд. долара.

Spotify разполага с два типа абонамент. При неплатения всеки може да слуша музика онлайн безплатно, а приходи идват само от реклама. Има и платени абонаменти, които срещу месечна такса имат пълен достъп до платформата и могат да теглят легално музика.

Възходът на Spotify

За по-малко от десетилетие шведската компания се затвърди на пазара за стрийминг на музика и по данни за юни има около 140 млн. активни посетители, от които 53 млн. платени абонаменти. За същия период Apple и Amazon държат съответно 28.2 млн. и 16 млн. музикални абонати по данни на MIDiA.

През миналата година приходите на платформата са нараснали с 51% и са достигнали 2.9 млрд. долара. Финансовата стабилност на компанията, преди да стане публична и акциите й да се търгуват на борсата, зависи от намаляване на текущите лицензни такси.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандовете и вируса Брандовете и вируса

Тези, които не успеят ясно да (пре)дефинират мястото си в живота на хората, имат мрачно бъдеще

4 апр 2020, 1332 прочитания

"Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса "Тобо Груп" дарява 15 хил. лева за борбата с коронавируса

Компанията подкрепя дейността на лечебните заведения в условията на извънредната ситуация

4 апр 2020, 1457 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
В ЗОРА-та на растежа

Веригата за техника има най-голям скок в приходите в сектора. Обяснението: повече онлайн продажби и масирана реклама

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10