Печалбите на Google са застрашени от нарастващите разходи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Печалбите на Google са застрашени от нарастващите разходи

Google отбелязва забележителни резултати под ръководството на Сундар Пичай, индиецът заел поста на изпълнителен директор на компанията през 2015г.

Печалбите на Google са застрашени от нарастващите разходи

Акциите на Alphabet спаднаха с 3.5% след обявяването на резултатите на компанията

4580 прочитания

Google отбелязва забележителни резултати под ръководството на Сундар Пичай, индиецът заел поста на изпълнителен директор на компанията през 2015г.

© Reuters


21% са нараснали приходите на Google през второто тримесечие на годишна база и са достигнали 26.01 млрд. долара

Инвестициите на Google в основните бизнеси на компанията свиват маржовете на печалба на интернет гиганта. Тази тенденция беше затвърдена, след като компанията представи резултатите си за второто тримесечие на годината и в резултат на това акциите на компанията майка на Google - Alphabet, поевтиняха с 3.5%, съобщава Bloomberg.

От компанията отчетоха приходи, изключващи плащанията към партньори, на стойност 20.92 млрд. долара, които съответстват на очакванията на анализаторите, но разочароват някои по-оптимистично настроени инвеститори. Прогнозните стойности за постъпленията на компанията варираха между 20.55 и 21.6 млрд. долара по данни на Bloomberg, като се отчита глобата в размер на 2.7 млрд. долара, която Google получи от Европейската комисия.

Маржовете се свиват

Основният бизнес на Google, който включва приходите от онлайн реклама в различните подразделения на компанията, а също и други интернет услуги, е генерирал 22.67 млрд. долара. От тази сума обаче 22% е изплатена на партньори, използващи услугите на Google, под формата на разходи за пренасoчване на трафик. Тези разходи, известни като traffic acquisition costs (TAC), представляват комисиона, изплащана от Google за правото да се рекламира на чужди сайтове. Този ключов за дейността на онлайн компании като Google и Yahoo индикатор често се следи от инвеститорите, защото до голяма степен определя печалбите на компаниите. За сравнение, в края на същото тримесечие на изминалата година тези разходи са възлизали на 21% от приходите на Google.

"TAC нарастват за трето поредно тримесечие, което е признак за поскъпване на онлайн рекламата", казва Джеймс Какмак, анализатор в Monness Crespi Hardt&Co. Рут Порат обаче, главният финансов директор на Google, приема нещата по друг начин. Според Порат за момента компанията трябва да се фокусира върху създаването на източници на приходи, а не толкова върху поддържането на постоянни маржове на печалба.

Според Брайън Висър, анализатор в Pivotal Research group, по-голямата част от разходите за пренасочване на трафик са към големи сайтове или мобилни партньори на компанията. 10% от приходите на Google от онлайн реклама са се стекли към мобилните оператори, производители на телефони или мултимедийни компании. Нарастването на TAC, обяснява Висър, донякъде се дължи и на инвестициите в по-качествени реклами и маркетингови проучвания.

Пазарните настроения

След обявяването на нарастващите TAC акциите на Alphabet посрещнаха края на понеделнишката борсова сесия с цена на затваряне от 998.31 долара за акция, или с 3.5% по-ниско спрямо цената на отваряне. Джеймс Какмак отдаде това на факта, че ръстът от 26% в цената на акциите, който компанията отчита от началото на годината, е завишил прекалено много очакванията към финансовите резултати на компанията въпреки засечките на гиганта с Европейската комисия.

Общите приходи на Google за второто тримесечие на годината са достигнали 26.01 млрд. долара (тук влизат и плащанията към партньорите), което е с 21% повече спрямо същия период на миналата година при променливи валутни курсове. Оперативната печалба на компанията е 4.13 млрд. долара, а нетната й печалба е 3.52 млрд. долара. И двата показателя намаляват основно заради наложената глоба от Европейската комисия - година по-рано те са били съответно 5.968 млрд. и 4.877 млрд. долара. Компанията включва в отчета глобата като еднократен ефект, който е свил печалбата на акция от 8.9 долара до 5.01 долара. За сравнение, осреднената анализаторска прогноза на Bloomberg е 4.45 долара печалба на акция. Въпреки намаляващите маржове на печалба на Google финансовите резултати на компанията като цяло покриват или надминават прогнозите на анализаторите, което вероятно ще бъде причина за коригирането на цената на акциите в бъдеще.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK