Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 юли 2017, 14:03, 4225 прочитания

Armani преструктурира бизнеса си

Италианската луксозна компания намалява модните си линии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Промените в нагласата и начина на пазаруване се отразяват на италианската компания
Armany Group преструктурира бизнеса си в опит да подобри представянето си след спада от 5% на приходите от продажби през миналата година, пише Financial Times. Седемте дизайнерски линии ще бъдат намалени на три: най-луксозната - Giorgio Armani Prive и Armani/Casa, преминават към висококласната Giorgio Armani, средните за пазара Armani Collezioni и Armany Jeans вече ще са част от Emporio Armani, а линията Armani Exchange остава като евтиния вариант на миланската компания.

Резултатите на Armani Group отразяват тенденцията за по-ниски печалби в модния бизнес. През 2016 г. приходите на компанията са намалели до 2.51 млрд. евро. Печалбата е нараснала с 30 млн. евро, на чистата печалба - до 271 млн., което се дължи на въведения контрол върху разходите.


83-годишният Джорджио Армани, който е основател и собственик на марката, признава в изявление, че "2016 е трудна година за модната и луксозната индустрия". Сред основните причини за лошата година според създателя на Armani са "промените в нагласата и начина на пазаруване".

Модният бизнес е в риск

Сред основните проблеми, които налагат структурната промяна, е огромната конкуренция на среден клас марки като Sandro, Maje, Pinko и Liu Jo, смятат анализаторите от Exane BNP Paribas.



Преструктурирането на италианската компания става в период, когато световната индустрия за луксозни стоки е в процес на адаптация към новия вид пазаруване, продиктуван от социалните мрежи и интернет. Очаква се този пазар да нарасне с 2% до 4% през тази година при постоянен валутен курс, но разликата между печелишви и губещи ще нараства, смятат от консултантската компания Bain. Те предвиждат онлайн продажбите скоро да надминат всеки друг начин за продажба на луксозни стоки.

Италианският производител влезе на онлайн пазара за луксозни стоки в Китай сравнително рано, но пропусна възможността да спечели позиции в социалните мрежи. От компанията обявиха, че новите три линии ще имат и независими акаунти за Facebook, Instagram и Twitter от средата на септември.

Британската марка за луксозни стоки Burberry също страда от по-ниски продажби, но предприе нова стратегия за адаптиране към променящия се пазар. Марката се насочи към китайския пазар главно чрез присъствие в най-известното социално приложение WeChat. В САЩ продажбите обаче са по-ниски, което може да се дължи на нова стратегия, която не допуска намаления на стоките на марката с цел да се подчертае високият й клас.

Ориентиране само към луксозния пазар е печелившата стратегия и на няколко други групи, сред които Kerin, LVMH и Hermes. Приходите им се увеличават с повече от 5% за 2016 г., макар първото полугодие да е било трудно. Производството на по-скъпи стоки и премахването на по-ниския клас линии увеличиха печалбата на конкурента Louis Vuitton.

Насочването към средния ценови сегмент обаче беше една от причината преди няколко години бившият заместник-председател на Armani Group Джон Хуукс да се оттегли от поста. Джорджио Армани заяви, че компанията "ще продължи по пътя на обединението и рационализирането на групата, ще се стреми към постоянство и дългосрочна перспектива".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Здравата организация поставя хората на първо място Здравата организация поставя хората на първо място

Компаниите, които подхождат с грижа към служителите си, следват наложените превантивни мерки и успешно дефинират новата дистанционна култура на работа, са тези, които продължават напред

29 май 2020, 678 прочитания

Ресторанти на корона диета Ресторанти на корона диета

След нокдауна, който вирусът нанесе на заведенията, възстановяването ще е бавно и трудно, бизнес моделите ще се променят още, а доставките ще играят все по-важна роля

29 май 2020, 1397 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Политиката на ЕЦБ подпомага големите банки в Германия

Инвестиционните банки в страната печелят от ниските лихви

Още от Капитал
Наемопад при софийски жилища

Свитото търсене сваля офертните цени. При предоговаряне се стига до 20 - 30% отстъпка за период между един и три месеца.

Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

Площад "Александър Невски" ще се ремонтира, но няма да се промени

Общината ще похарчи предвидените 17. млн. лв. за реконструкцията на зоната, но ще има само козметични намеси

СССР: една одисея в Космоса

Книга събира най-добрия руски графичен дизайн от годините на студената война

Средиземноморска арт диета

Парижкият дигателен център за изкуство Atelier Des Lumieres показва изложба с работи на Моне, Реноар, Шагал

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10