Приходите от реклама изстреляха печалбата на Facebook със 71%
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Приходите от реклама изстреляха печалбата на Facebook със 71%

Компанията е на правилен път в дългосрочен план според Марк Зукърбърг

Приходите от реклама изстреляха печалбата на Facebook със 71%

Пазарната капитализация на компанията се доближава до половин трилион долара

5348 прочитания

Компанията е на правилен път в дългосрочен план според Марк Зукърбърг

© Robert Galbraith


45%

е ръстът в приходите на компанията през второто тримесечие, разходите са нараснали с 33%.

Faceboок надмина очакванията на анализаторите, отчитайки 71% ръст на печалбата за второто тримесечие на 2017 г. и е достигнала 3.89 млрд. долара. От компанията отдават отличните си резултати на постъпленията от онлайн реклама, които са нараснали с 47% за периода, утвърждавайки социалната мрежа като предпочитана от рекламните компании платформа, съобщава Financial Times.

Доброто представяне

Акциите на компанията поскъпнаха с около 4% в часовете след края на редовната борсова сесия, достигайки 172.5 долара, което е ръст от 44% от началото на годината. В резултат на това пазарната капитализация на компанията достигна почти половин трилион долара.

Активните дневни потребители на социалната мрежа са нараснали до 1.36 млрд., отчитайки ръст от 17% спрямо същия период на миналата година. С подобен темп са се повишили и месечно активните потребители и те вече наброяват 2.1 млрд. В резултат на това цената на рекламирането в социалната мрежа се е увеличила, а от компанията продължават да увеличават броя на платените публикации. С оглед на това ръстът от 50% в приходите от платена реклама не представлява нещо особено, но това не променя факта, че финансовите резултати на компанията бяха приети положително от инвеститорите. За печалбата на компанията допринася и увеличаването на рекламното съдържание в онлайн платформата за споделяне на снимки Instagram, която със своите 700 млн. потребители също е важна част от бизнеса на социалната мрежа.

Messenger, WhatsApp и видеорекламиране съставят плановете на компанията

Приходите на компанията за второто тримесечие (9.32 млрд. долара) са нараснали значително по-бързо от разходите, което допринася най-много за ръста на печалбата на компанията. Сега обаче тя търси нови източници на постъпления, за да избегне пренасищането на платформите си с реклами. В резултат на това от Facebook се надяват да включат мобилни реклами в приложенията си Messenger и WhatsApp, всяко едно от които има по над 1 млн. активни потребители.

В конферентен разговор с анализаторите основателят на Facebook Марк Зукърбърг сподели убежденията си, че компанията се развива в правилната посока в дългосрочен план. Освен включването на мобилна реклама в приложенията Messenger и WhatsApp в близките месеци от компанията все повече ще залагат на развитието на онлайн видеорекламата, която се предполага, че ще отнеме част от приходите на телевизионните компании. От Facebook се надяват също така включването на видео в социалната мрежа да увеличи времето, което потребителите прекарват в нея, и това да се отрази положително върху цената на рекламата.

Финансовите резултати на компанията отбелязват и друга тенденция - че все по-голяма част от потребителите на Facebook се обръщат към мобилните си устройства за достъп до социалната мрежа. Приходите от мобилна реклама за тримесечието възлизат на 8 млрд. долара, или 87% от общите постъпления на компанията. За сметка на това през същия период на миналата година този дял е бил 84%. "Facebook де факто е монополист в сферата на мобилната реклама, а това е сериозно постижение", споделя Лаура Мартин, анализатор в Needham&Co. "Нищо не застрашава господстващото положение на Facebook в мобилната реклама", допълва тя. Компанията зад социалната мрежа дори засенчи Alphabet, компанията майка на Google и Youtube. Въпреки че двете компании заедно отговарят за близо половината от цялата онлайн реклама, рекламният бизнес на Facebook е значително по-малко податлив към външни въздействия поради наличието на платформата. От друга страна, въпреки че приходите на Google също отчитат сериозен ръст през тримесечието, печалбите на компанията все повече започват да изпитват негативното влияние на нарастващите разходи за пренасочване на трафик.

От Facebook не уточняват каква част от приходите на компанията са дело на приложението Instagram. "Очевидно най-големият източник на растеж е Facebook News Feed, обяснява Дейвид Венер, главен финансов директор на компанията, в интервю за Reuters. "Instagram само допринася към това, въпреки че този принос се увеличава", допълва той.

45%

е ръстът в приходите на компанията през второто тримесечие, разходите са нараснали с 33%.

Faceboок надмина очакванията на анализаторите, отчитайки 71% ръст на печалбата за второто тримесечие на 2017 г. и е достигнала 3.89 млрд. долара. От компанията отдават отличните си резултати на постъпленията от онлайн реклама, които са нараснали с 47% за периода, утвърждавайки социалната мрежа като предпочитана от рекламните компании платформа, съобщава Financial Times.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.