Nestle предвижда най-ниския си ръст на продажбите от 20 години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nestle предвижда най-ниския си ръст на продажбите от 20 години

Главният изпълнителен директор Марк Шнайдер признава, че "органичният ръст през първото полугодие не отговори напълно на очакванията ни"

Nestle предвижда най-ниския си ръст на продажбите от 20 години

Изпълнителният директор Марк Шнайдер е изправен пред редица предизвикателства

4962 прочитания

Главният изпълнителен директор Марк Шнайдер признава, че "органичният ръст през първото полугодие не отговори напълно на очакванията ни"

© Reuters


2.3%

е бил органичният ръст на приходите през първото полугодие

Най-голямата компания за производство на хранителни продукти Nestle предупреди, че ръстът на продажбите й през тази година ще бъде най-ниският за последните две десетилетия, съобщава Bloomberg. Тази прогноза налива вода в мелницата на инвеститора активист Даниел Льоб, който настоява за промяна в компанията.

Противоречиво първо полугодие

Групата Nestle отчете слаб ръст на органичните продажби от 2.3% през първото полугодие, което е най-ниският растеж на компанията за последното десетилетие. Приходите от продажбите за първите 6 месеца на годината са се понижили слабо в сравнение със същия период на 2016 г. въпреки нарастването на нетните приходи, става ясно от съобщението. Постъпленията за периода са били 43 млрд. швейцарски франка срямо 43.2 млрд. година по-рано. Нетната печалба е нараснала с 19% до 4.9 млрд. швейцарски франка, като очакванията на анализаторите бяха за 4.8 млрд.

Според консултанта от Bank Votobel AG Жан-Филип Бертчи компанията е длъжна на всяка цена да докаже на инвеститорите, че е способна да възстанови нивото на приходи съвсем скоро.

Очаквано разходите за преструктуриране и останалите нетни търговски разходи са се увеличили общо със 77% до 166 млн. швейцарски франка и съответно 349 млн. швейцарски франка. Това е довело до спад на търговската оперативна печалба с 2.5% до 6.4 млрд. швейцарски франка.

Предизвикателствата пред Марк Шнайдер

Изпълнителният директор на Nestle Марк Шнайдер е под напрежение, тъй като трябва да възстанови доброто представяне на компанията, известна с редицата си известни брандове, сред които Nespresso и Gerber. Към момента продажбите на хрантиелни продукти на Nestle намаляват. На фона на това миналия месец акционерът активист Даниел Льоб придоби акции на Nestle за 3.5 млрд. долара чрез контролирания от него хедж фонд Third Point. Така той увеличи дела си в хранителния гигант и настоява за промени в компанията. Под негов натиск швейцарската компания беше принудена да продаде собствеността си в компанията за производство на козметика L'oreal. Nestle е най-голямата компания, която е таргетирана от фонд Third Point от създаването му през 1995 г. Това е и най-голямата инвестиция на акционера активист Даниел Льоб. Една от възможните причини за спада в нивото на продажбите е, че потребителите разпознават хранителните продукти на Nestle като нездравословни. Шнайдер е твърдо решен да купи обратно акции на стойност 21 млрд. долара. Поради това той планира да представи стратегията си на инвеститори на 26 септември в Лондон.

Преструктурирането на Nestle оказа влияние върху нетните приходи на хранителната компания, смята консултантът към германската банка Berenberg Джеймс Таргет. Той допълва, че това увеличава предизвикателствата, с които трябва да се справи хранителният гигант.

Очакванията до края на годината

Пред репортери главният финансов директор на Nestle Франсоа-Хавиер Роджер обясни, че през второто полугодие компанията ще се отнесе "внимателно" при определянето на цените на продуктите. В официално изявление от швейцарската компания съобщиха, че цената на продуктите се е повишила за пръв път от две години.

Ръстът на органичните приходи на компанията в Европа, Близкия изток и Северна Америка е достигнал 1% поради увеличението на цените в Западна Европа. Роджър очаква бизнесът да се подобри през второто полугодие.

"Ние сме доволни от прогреса ни в създаването на стойност през първата половина на 2017 г. Това включва солидни оперативни подобрения, избор за управление на портфолиото, както и нашето решение да увеличим ефективността на баланса", заявява в съобщение до медиите главният изпълнителен директор Марк Шнайдер. Той признава, че "органичният ръст през първото полугодие не отговори напълно на очакванията ни", докато печалбата е добра, тъй като спестяванията от преструктурирането и ефективността компенсират по-високите разходи за суровини.

Ръководството на компанията потвърждава насоките си за 2017 г. с органичен ръст, който е вероятно да бъде в долната половина на диапазона от 2-4%.

2.3%

е бил органичният ръст на приходите през първото полугодие

Най-голямата компания за производство на хранителни продукти Nestle предупреди, че ръстът на продажбите й през тази година ще бъде най-ниският за последните две десетилетия, съобщава Bloomberg. Тази прогноза налива вода в мелницата на инвеститора активист Даниел Льоб, който настоява за промяна в компанията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.