Audi намалява разходите си с 10 млрд. евро до 2022 г.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Audi намалява разходите си с 10 млрд. евро до 2022 г.

Изпълнителният директор на Audi Рупърт Щадлер

Audi намалява разходите си с 10 млрд. евро до 2022 г.

Компанията спестява пари, за да насочи производството си към електрически коли

4045 прочитания

Изпълнителният директор на Audi Рупърт Щадлер

© Albert Gea


Германският производител на автомобили Audi ще опита да намали разходите си с 10 млрд. евро до 2022 г., пише Reuters. Агенцията се позовава на вътрешни източници от компанията. Според плановете съкращението на разходите е насочено към преминаването на фирмата към производството на електрически коли.

Поглед към електроавтомобилите

Audi, която е основен двигател на печалбата в групата на Volkswagen, планира да добави пет нови изцяло електрически модела към каталога си през следващите години, включително и SUV електромобил, който ще започне да се произвежда от 2018 г.

Новината за Audi е поредната такава около традиционен производител на коли, който ще се опита да реформира бизнеса си, за да влезе по-бързо в ритъм с промените в индустрията. Само преди няколко седмици от Volvo обявиха, че преминават почти изцяло към електрически и хибридни автомобили от 2019 г., а по-рано през месеца Tesla започна да доставя първите коли Model 3.

Няколко правителства също се обявиха за ускоряване на процеса на навлизане на електрическите коли, като Франция и Великобритания заявиха, че след 2040 г. няма да допускат продажбата на неелектрически коли в страните си. Въпреки че тези планове могат лесно да бъдат променени в следващите две десетилетия, посоката за всички производители на автомобили изглежда твърдо зададена.

Задържане на маржа

Целта на Audi е да преразгледа разходите си и да ги намали, за да може да задържи маржа си на печалба. В момента той е около 9%, като дългосрочната цел на Audi е 8%, сочат два от източниците на Reuters. Това обаче няма как да се случи при сегашната програма, ако компанията увеличи плащанията си по развиване на платформата за електрически коли. Голямата част от спестените 10 млрд. евро ще дойде от по-малко разходи за проучвания. От Audi все още отказват коментар по темата.

Друга цел на Audi е да освободи пари за инвестиции в технологии с нулеви вредни емисии. Това ще се случи, като компанията направи нова производствена платформа с Porsche. И двете фирми са част от групата на Volkswagen и правят премиум модели коли, като чрез обща платформа за производство могат да спестят голяма част от разходите си. В момента обаче Audi има други проблеми, като компанията е разследвана заради проблемите с дизелови двигатели, които обхванаха цялата група на Volkswagen.

Германският производител на автомобили Audi ще опита да намали разходите си с 10 млрд. евро до 2022 г., пише Reuters. Агенцията се позовава на вътрешни източници от компанията. Според плановете съкращението на разходите е насочено към преминаването на фирмата към производството на електрически коли.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    geordgeo avatar :-P
    geordgeo

    Така, така, все по-голям кеф изпитвам да чета такива новини, електричките ще престанат да бъдат екзотика. Надявам се до 5-10 години положителната тенденция да я видим и в нашата мила родна територия... Чудя само търгашите, които сега предлагат дизелови и бензинови бангии дали ще се преориентират и ще започнат да ни предлагат електровозилата, внос от Западна Европа без батериите или със скапани такива... мале, мале, голяма търговия ще пада...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK