"Национална лотария" навлиза и при спортните онлайн залагания
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

"Национална лотария" навлиза и при спортните онлайн залагания

В момента "Национална лотария" е позната предимно с лотарийните билети.

"Национална лотария" навлиза и при спортните онлайн залагания

Компанията от групата на Васил Божков ще предлага залози през платформата на Kambi Group

Вера Денизова
25251 прочитания

В момента "Национална лотария" е позната предимно с лотарийните билети.

© Надежда Чипева


Частното хазартно дружество "Национална лотария", в което собственост има Васил Божков, навлиза по-агресивно в сегмента на онлайн залаганията. Търгуваната на шведската фондова борса Kambi Group обяви, че е подписала многогодишен договор за сътрудничеството с българския хазартен оператор за своите спортни залагания (т.нар. sportsbook) и технологични услуги.

"Национална лотария", която е най-голямата местна компания в бизнеса с лотарийни билети, започна да предлага онлайн залагания през миналата година. Сега амбициите й са да завземе по-голям дял от онлайн залаганията, където в момента за лидер на българския пазар се сочи базираната във Великобритания bet365.com.

Договорът

Kambi Group ще предоставя своите спортни залагания и технологични услуги на марката 7777 на българското дружество. "Национална лотария" разполага със собствена платформа за хазартни игри, като тя ще бъде използвана за основа при интеграцията на спортния продукт на Kambi", обясниха от българския оператор. Това според съобщението на Kambi трябва да стане в края на 2017 г. "С клиентска база от над два милиона, 7777.bg се смята за най-добрата онлайн лотария и игрална дестинация в България", посочват от базираната в Малта Kambi Group. От "Национална лотария" обясниха, че в броя на клиентската си база включват участниците във всички техни игри, не само онлайн залозите. Това означава, че всеки трети пълнолетен българин играе т.нар. мек хазарт.

Пазарът онлайн

В момента броят на дружествата, които имат онлайн лиценз за хазарт в България, са 11. Сред тях са няколко международни компании като Bwin, Pokerstars.bg, Betfair.com и bet365.com. Последната е сочена за лидер в онлайн сегмента. Останалите интернет оператори са с български корени, като при повечето отново излиза името на Божков.

Според оценки в сектора онлайн спортните залагания в страната възлизат на около 20-30% от офлайн пазара. Лидер при наземните залагания е "Еврофутбол", чийто приходи общо през миналата година са 116 млн. лв.

Новите партньори

"Национална лотария" е лидер на пазара на лотарийни билетчета в страната, като голямата част от приходите минават през свързаното "Ню геймс" (виж таблицата). Компанията заедно с "Лотария България" (отново контролирана от Божков) започнаха дейност преди три години и чрез активен маркетинг всяка година увеличават събраните от билетчета постъпления: ако приходите от този бизнес през 2015 г. се оценяваха на 250 млн. лв., година по-късно ръстът е с около 70 млн. лв., показват изчисления на база платен данък. Извън тези две дружества на Божков бизнес, макар и малък, развива държавният тотализатор.

Новият партньор на "Национална лотария" допреди няколко години е част от букмейкъра Unibet, но след това 95% от акциите му са листнати на Nasdaq Stockholm с идея Kambi да започне да привлича повече клиенти, тъй като продуктите й са b2b ориентирани. За първото тримесечие на тази година компанията отчита 14.1 млн. евро приходи, или ръст от 3% на годишна база. Има клиенти в Англия, Испания, Румъния.

Частното хазартно дружество "Национална лотария", в което собственост има Васил Божков, навлиза по-агресивно в сегмента на онлайн залаганията. Търгуваната на шведската фондова борса Kambi Group обяви, че е подписала многогодишен договор за сътрудничеството с българския хазартен оператор за своите спортни залагания (т.нар. sportsbook) и технологични услуги.

"Национална лотария", която е най-голямата местна компания в бизнеса с лотарийни билети, започна да предлага онлайн залагания през миналата година. Сега амбициите й са да завземе по-голям дял от онлайн залаганията, където в момента за лидер на българския пазар се сочи базираната във Великобритания bet365.com.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

3 коментара
  • 1
    tanas2 avatar :-|
    Танас

    Най-бедните жители на ЕС най-големи комарджии!

  • 2
    aussie avatar :-|
    aussie

    Това е основен закон навсякъде. Фирми за бързи кредити виреят най-добре в бедните квартали :) До коментар [#1] от " Танас ":

  • 3
    fve avatar :-|
    Федор Езерский

    До коментар [#2] от " aussie ": Това е така. Сега просто трябва да се затвори цикъла - отпуснат бърз кредит да се инвестира в лотарийни билетчета. По телевизора я виж колко хора спечелиха. И не е нещо да са умни :)


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK