China, майна
Китайският авиационен конгломерат HNA Group даде по-висока оферта за концесията на летище Пловдив от местния консорциум между ПИМК и "Тракия икономическа зона"
Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Темата накратко
- В надпреварата кой да стопанисва летище Пловдив останаха китайският авиационен конгломерат HNA Group и местният консорциум между ПИМК и "Тракия икономическа зона"- Чуждестранната оферта предлага повече инвестиции и по-голямо концесионно плащане, като и двата кандидата предвиждат удължаване на пистата и нови карго терминали
- HNA Group, в която влиза и авиокомпания, е заложила и полети между Китай и Пловдив три пъти седмично
Китайските инвестиции в България са малко като Дядо Коледа. Изписват се много желания, чакат се дълго и хората, като пораснат малко, спират да вярват, че съществуват. Все пак чудеса стават и скоро може и летящата шейна на китайските капитали да кацне... на летище Пловдив.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
34 коментара
С една дума инвестицията дойде там, където правилата са много прости - даваш кинтите, вземаш и действаш. Иначе, комай няма селски кмет от последните 10 години, който да не ходи в командировка в Шанхай и да не се върна с новината, че китайците ще изкупуват био козе сирене от неговото село и ще идват на аграрен туризъм...
Дано да го дадат на китайците! А иначе, заглавието ви кърти мивки! :) :)
Летище Пловдив спокойно може да поеме част от трафика на софийското, което съответно да се разтовари малко. И без това управляващите не са узрели интелектуално за ново по-голямо Софийско летище, така че това ще е начинът да се отпуши старото.
До 100 км от Пловдив живеят 2 млн души, при това с добра транспортна свързаност с града - магистрали и ЖП-линии. Т.е. има достатъчно емигранти, които да го ползват, както и туристи към Европа.
До 100 км се намират и редица балнеоложки и ски курорти, забележителности, които привличат чуждите туристи: Самият Пловдив, Долината на розите и тракийските царе, Пампорово, Чепеларе, Велинград, Хисаря, Девин, Нареченски бани, Павел баня и още куп по-малки, паметникът на Бузлуджа, Перперикон и пр. Също може да се ползва и от самостоятелни туристи към Черноморието.
В тази част на страната е съсредоточена и сериозна индустрия, така че ще има и бизнес пътници, както и товари.
Ако преместят и ЖП-линията, за да спират влаковете на самото летище, ще бъде още по-удобно.
Това вече е интерес от сериозна компания. Само да не им подрежат крилцата от регулаторите в Китай, каквито индикации има от съвсем скоро.
Да де само че баш приказката продължава. Вече е 12 без пет и на HNA кредит принцесата й е казано да спре износа на капитали от Китай и да си връща кредитите. Да се надяваме че летището няма да бъде засегнато от обратната трансформация на каляската в тиква. Хубава работа, ама като всяка хубава гербаджийска работа - безвъзвратно закъсняла.
До коментар [#3] от "zym56528595":
[quote#3:"zym56528595"]Павел баня и още куп по-малки, паметникът на Бузлуджа[/quote]
Разсмя ме откровено :-) Представям си как китайски туристи купуват билети за да посетят летящата чиния :-) Абе хора, как ги измисляте подобни глупости?!? Павел Баня - международен курорт, подкрепен с не какво да е, ами с Бузлуджа :-))))) На този фон пазара Красно село си е направо международен търговски център :-) Направи ми цялата отпуска :-)
До коментар [#3] от "zym56528595":
[quote#3:"zym56528595"]Летище Пловдив спокойно може да поеме част от трафика на софийското[/quote]
И тук кефиш! Колко спокойно? Без нито един ръкав? С БДЖ до София? Стига бе! Ма то и връзката летище-гара си е приключение... С помещения доста по-зле от Тутраканската ЖП гара? Ще ме изненадаш ако ми кажеш че на летище Пловдив може да се пие и кафе :-) Пловдив е хубав град, обичам го, но нека бъдем реалисти. Добре би било да поеме част от доставките на Али Експрес, за другото ще почака има няма половин век. Ако и когато.
Най-хубавото в цялата дописка е че въобще има кандидат-концесионери. Китайски, катарски или такива от Джибути - кого го грижа?!? Дошли, участвали, евентуално платили - аферим! Ако вярно открият директна връзка с Китай - дълбок поклон. И само карго да е - хаирлия да е.
Заглавието ... Ми благозвучно е, ама си е простотия. Личи че главния редактор е в отпуск :-)
До коментар [#3] от "zym56528595":
Продължавам да разсъждавам за Бузлуджа ... :-) Ако допуснем че 0,1% китайци са аджамии и са готови да дадат примерно 1000 евро за да видят идиотщината на Бузлуджа (бонус баня и масаж в Павел баня), това си е над милион! Китайската сметка ... Има хляб в идеята, реклама му е майката :-) Все пак се борим за един на хиляда :-) кУрнеля да тича при китайските другаЕ, стига моабети с Решетников :-)
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.