Растеж на две гуми
Пловдивският производител на велосипеди "Лидер - 96" удвоява капацитета си с нов завод за 150-180 хил. бройки годишно, като целта му е да прави повече колелета от среден и висок клас


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Мощности за два пъти по-голямо производство, двуцифрен ръст на приходите и фокус върху най-големия европейски пазар – този в Германия. Така накратко изглежда изминалата година в историята на пловдивския производител на велосипеди "Лидер - 96" след влизането на нов финансов инвеститор в компанията – финландският фонд KJK Capital, който през 2016 г. придоби 60% от акциите срещу увеличение на капитала със 7 млн. евро.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
15 коментара
Бравос на "Лидер - 96"! Обаче имам (вероятно и други като мен) няколко въпроса:
- Поради проблем с намиране на персонал, защо се инвестира точно в Пловдивски окръг ,където са разположени много други производства,респ. конкуренцията е голяма.В Котел ,примерно, има доста голяма безработица?
- Заплащането достатъчно високо ли е за да има достатъчно желаещи да работят точно за тази компания.Или пак се опитваме с минимална работна заплата балъци да ловим?
Браво на Лидер! 60 млн лв износ за Българска компания са добри новини!
Малко градове наистина подпомагат отварянето на нови предприятия. В едни общинската зема е адски скъпа, другаде чакаш година да се свържеш с ток и вода. До коментар [#1] от " Клавдий ":
Тези български заводи май сглобяват велосипеди от китайски части?
Поздравления за хората, но мисля че с персоналаще става още по-трудно. Не знам защо държавата не се опита малко да помогне като промени правилата. Все пак тези хора са успели, без грам държавна помощ. В момента реалната безработица е 0%, за какъв дявол се плаща на хора да не ходят на работа или да ходят на черно на работа. Първо това демотивира ниско платените, после освободения ресурс може да иде в подпомагане на такива фирми за транспорт от други населени места или да се ползва в социални програми - като примерно социален асистент да помагат на хора с тежки болести и т.н. Като не искат да работят да не работят, но не - хем не работят, хем и държавата/тоест всички ние/ им плащаме тарикатлъка.
Защото има индустриални зони и е много лесно и евтино да строиш завод там, има и магистрала, лесен достъп до три летища, международна влакова линия, бази на няколко логистични компании и др До коментар [#1] от " Клавдий ":
И все пак има едно нещо, спиращо хората да си купят "колелета" за по 1000+ лева: Кражбите.
Редно е производителя също да помисли по темата.
До коментар [#7] от "kokoto2":
Иновации е отговорът. Нови джаджи, инсталирани във велосипедчето биха помогнали за това.
До коментар#6 (Батков-вън):
В Лос Анджелис има и индустриална зона и магистрали ,както вероятно и доста клиенти.Ама никой не инвестира в производство от нисък технологичен клас ,защото сметките не излизат.
Така ,че който избрал да се набие в Пловдив, би трябвало да си сметне неудобствата от недостига на работна ръка.Този тип производства с много ръчна работа се локират в места с висока безработица (пример: Язаки), за да има в изобилие работна ръка.Още повече няма зависимост от местни суровини и материали.
Междудругото липсата на достатъчно работна ръка (както и големия ръст на заплатите) е причината да намалеят инвестициите в България.
Като гледам от снимките повечето им работници са от ромски произход, което значи че наистина има сериозна липса на кадри в Пловдив. Не казвам че циганите са некадърни, напротив, но обективно погледнато това е най-доброто мерило за недостиг на кадри.
Така че и мен ме учудва защо фирмите продължават да инвестират в производствени мощности в Пловдив (и Софийска област), а не в други градове. А най-неприятното е, че разходите им за служебен транспорт до отдалечени населени места можеха да отидат за по-високи заплати.
Ако причината е в липсата на подходящи индустриални зони, държавата да изгради такива. По избори постоянно го говорят. Да повторят успеха на Пловдив и в другите големи областни центрове.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.