Новият брой:
Какво се случва в държавата

Растеж на две гуми

Пловдивският производител на велосипеди "Лидер - 96" удвоява капацитета си с нов завод за 150-180 хил. бройки годишно, като целта му е да прави повече колелета от среден и висок клас

Управляваната от Димитър Златанов "Лидер - 96" е третият по големина производител в България след монтанската "Крос" и пловдивската "Макском"
Управляваната от Димитър Златанов "Лидер - 96" е третият по големина производител в България след монтанската "Крос" и пловдивската "Макском"
Управляваната от Димитър Златанов "Лидер - 96" е третият по големина производител в България след монтанската "Крос" и пловдивската "Макском"    ©  Цветелина Белутова
Управляваната от Димитър Златанов "Лидер - 96" е третият по големина производител в България след монтанската "Крос" и пловдивската "Макском"    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Над 99% от продукцията е за износ в Европа, като общо продажбите са за над 60 млн. лв.

Мощности за два пъти по-голямо производство, двуцифрен ръст на приходите и фокус върху най-големия европейски пазар – този в Германия. Така накратко изглежда изминалата година в историята на пловдивския производител на велосипеди "Лидер - 96" след влизането на нов финансов инвеститор в компанията – финландският фонд KJK Capital, който през 2016 г. придоби 60% от акциите срещу увеличение на капитала със 7 млн. евро.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

15 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    klavdyi avatar :-|
    Клавдий
    • - 2
    • + 12

    Бравос на "Лидер - 96"! Обаче имам (вероятно и други като мен) няколко въпроса:
    - Поради проблем с намиране на персонал, защо се инвестира точно в Пловдивски окръг ,където са разположени много други производства,респ. конкуренцията е голяма.В Котел ,примерно, има доста голяма безработица?
    - Заплащането достатъчно високо ли е за да има достатъчно желаещи да работят точно за тази компания.Или пак се опитваме с минимална работна заплата балъци да ловим?

    Нередност?
  • 2
    batkot avatar :-|
    batkot
    • + 16

    Браво на Лидер! 60 млн лв износ за Българска компания са добри новини!

    Нередност?
  • 3
    mihaild avatar :-|
    mihaild
    • + 13

    Малко градове наистина подпомагат отварянето на нови предприятия. В едни общинската зема е адски скъпа, другаде чакаш година да се свържеш с ток и вода. До коментар [#1] от " Клавдий ":

    Нередност?
  • 4
    dule_uzunov avatar :-?
    дуле
    • - 9
    • + 6

    Тези български заводи май сглобяват велосипеди от китайски части?

    Нередност?
  • 5
    stoiank avatar :-|
    stoiank
    • - 3
    • + 6

    Поздравления за хората, но мисля че с персоналаще става още по-трудно. Не знам защо държавата не се опита малко да помогне като промени правилата. Все пак тези хора са успели, без грам държавна помощ. В момента реалната безработица е 0%, за какъв дявол се плаща на хора да не ходят на работа или да ходят на черно на работа. Първо това демотивира ниско платените, после освободения ресурс може да иде в подпомагане на такива фирми за транспорт от други населени места или да се ползва в социални програми - като примерно социален асистент да помагат на хора с тежки болести и т.н. Като не искат да работят да не работят, но не - хем не работят, хем и държавата/тоест всички ние/ им плащаме тарикатлъка.

    Нередност?
  • 6
    smart_za_batkov avatar :-|
    Батков-вън
    • - 1
    • + 19

    Защото има индустриални зони и е много лесно и евтино да строиш завод там, има и магистрала, лесен достъп до три летища, международна влакова линия, бази на няколко логистични компании и др До коментар [#1] от " Клавдий ":

    Нередност?
  • 7
    kokoto2 avatar :-?
    kokoto2
    • - 7
    • + 7

    И все пак има едно нещо, спиращо хората да си купят "колелета" за по 1000+ лева: Кражбите.

    Редно е производителя също да помисли по темата.

    Нередност?
  • 8
    reddragon avatar :-|
    reddragon
    • + 3

    До коментар [#7] от "kokoto2":

    Иновации е отговорът. Нови джаджи, инсталирани във велосипедчето биха помогнали за това.

    Нередност?
  • 9
    klavdyi avatar :-|
    Клавдий
    • + 5

    До коментар#6 (Батков-вън):
    В Лос Анджелис има и индустриална зона и магистрали ,както вероятно и доста клиенти.Ама никой не инвестира в производство от нисък технологичен клас ,защото сметките не излизат.
    Така ,че който избрал да се набие в Пловдив, би трябвало да си сметне неудобствата от недостига на работна ръка.Този тип производства с много ръчна работа се локират в места с висока безработица (пример: Язаки), за да има в изобилие работна ръка.Още повече няма зависимост от местни суровини и материали.
    Междудругото липсата на достатъчно работна ръка (както и големия ръст на заплатите) е причината да намалеят инвестициите в България.

    Нередност?
  • 10
    wix09528776 avatar :-|
    wix09528776
    • - 1
    • + 3

    Като гледам от снимките повечето им работници са от ромски произход, което значи че наистина има сериозна липса на кадри в Пловдив. Не казвам че циганите са некадърни, напротив, но обективно погледнато това е най-доброто мерило за недостиг на кадри.
    Така че и мен ме учудва защо фирмите продължават да инвестират в производствени мощности в Пловдив (и Софийска област), а не в други градове. А най-неприятното е, че разходите им за служебен транспорт до отдалечени населени места можеха да отидат за по-високи заплати.
    Ако причината е в липсата на подходящи индустриални зони, държавата да изгради такива. По избори постоянно го говорят. Да повторят успеха на Пловдив и в другите големи областни центрове.

    Нередност?
Нов коментар