С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 7 авг 2017, 11:36, 5031 прочитания

Brexit може да стимулира производството на авточасти във Великобритания

В противен случай сглобяването на автомобили ще се оскъпи, защото в момента половината от частите се внасят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само през миналата година Великобритания е произвела 1.7 млн. автомобила. Една средностатистическа британска кола има около 30 хил. части, от които обаче повече от половината не се произвеждат на Острова, а в европейски страни като Германия, Румъния, Полша. Една такава логистична система доскоро се приемаше за триумф на световната търговия, но несигурният Brexit превръща международната логистика при британската автомобилна индустрия в огромен проблем, пише Financial Times.

Великобритания гласува да напусне Европейския съюз (ЕС) миналия юни, като се очакват тежки търговски правила за Острова, ако Лондон се насочи към твърд вариант на преговори. Освен това Великобритания ще трябва да сключи нови сделки за свободна търговия със страните извън съюза, което ще отнеме допълнително време.


"Правилата на Световната търговска организация налагат мита от 10% за автомобили и средно около 4.5% за компоненти", казва за Financial Times изпълнителният директор на Асоциацията на производителите и търговците на автомобили в страната Майк Хауес. Той добавя още, че цената на британското производство ще се увеличи, както и крайният продукт за британците, което ще подкопае конкурентоспособността на британските автомобили на пазара.

Надежди за собствено производство

Такъв тип политика ще ощети индустрията, ако тя не успее да компенсира със собствено производство поне някои от вносните части за модели на Nissan, Honda или Vauxhall. Но в много от случаите това е невъзможно. Затова и автомобилният сектор, за който работят около 800 хил. британци, от които 170 хил. в производството, ще е едно от най-сериозните предизвикателства след Brexit.



През последните години Великобритания разшири бизнеса си за автомобилни части, но въпреки това остава зависима от Европа. "Някои части просто няма къде да се купят във Великобритания", отбелязва изпълнителният директор на най-големия британски автомобилен производител - Jaguar Land Rover, Ралф Спет. Сред най-важните компоненти на произвеждания от компанията му Land Rover Discovery например има такива, които са направени в Германия, Чехия, Унгария, Ирландия, Франция и Полша.

По-рано тази година японският производител Nissan отправи покана към много международни производители на автомобилни части да преместят фабриките си във Великобритания. В партньорство с правителството на Тереза Мей Nissan се подготвят да произвежда следващата линия спортни автомобили в Съндърланд, ако кабинетът предпази компанията от евентуални лоши последствия от Brexit. През февруари европейският производствен директор на Nissan Колин Лоутър обяви своето притеснение пред депутати, че заводът в Съндърланд "няма да оцелее независимо от Brexit, освен ако правителството не помогне с веригата за доставки". Той поиска 100 млн. паунда подкрепа, които според Лоутър са крайно необходими за преместването на производители на части във Великобритания.

От своя страна BMW обяви миналата седмица, че ще произвежда линия от електрически автомобили Mini във Великобритания от 2019 г. Правителството побърза да заяви, че действията на компанията са "гласуване на доверие", без обаче да обърнат внимание на един детайл - захранващата батерия ще се внася от Германия.

Brexit същевременно може да се отрази и негативно, като убие конкуренцията на пазара, ако частите и самите британски коли излизат по-скъпо. Според анализатори има възможност производството на автомобили във Великобритания да претърпи спад от 10%, ако Тереза Мей не сключи преходна сделка с ЕК. Идеята е Великобритания и ЕС да продължат своите търговски отношения след напускането на Лондон, докато всички детайли около търговско споразумение са изяснени.

Несигурността около Brexit се отразява на автомобилната индустрия, като инвестициите в сектора намаляват от 2.5 млрд. паунда през 2015 до 1.66 млрд. през 2016, а през първото полугодие са били само 322 млн. паунда.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 31 август

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Дунарит" и Агенцията по невписванията 5 "Дунарит" и Агенцията по невписванията

Въпреки спечелените дела дружеството не успява да пробие институцията и да впише увеличението на капитала си

20 авг 2019, 4131 прочитания

Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоу формати 2 Apple инвестира още 5 млрд. долара в сериали и шоу формати

Технологичната компания развива новата си стрийминг услуга, за да надмине конкуренти като Netflix и Disney

20 авг 2019, 1488 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple загатва за бъдеще на роботи и изкуствен интелект

Тим Кук не дава много подробности за стратегията за развитие в следващите десетилетия

Обезлесяването в Бразилия: "Капитан Моторна резачка" срещу Амазонската гора

Бразилският президент Болсонаро отхвърля наложения му прякор, но при неговото управление загубата на дървесна покривка опасно се ускорява

Защо се бавят бързите влакове

КЗК връща в спечелени от чужди компании търгове за нови жп линии играчи като Ковачки, "Водстрой" и "Джи Пи груп"

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма