Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 7 авг 2017, 11:36, 5346 прочитания

Brexit може да стимулира производството на авточасти във Великобритания

В противен случай сглобяването на автомобили ще се оскъпи, защото в момента половината от частите се внасят

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Само през миналата година Великобритания е произвела 1.7 млн. автомобила. Една средностатистическа британска кола има около 30 хил. части, от които обаче повече от половината не се произвеждат на Острова, а в европейски страни като Германия, Румъния, Полша. Една такава логистична система доскоро се приемаше за триумф на световната търговия, но несигурният Brexit превръща международната логистика при британската автомобилна индустрия в огромен проблем, пише Financial Times.

Великобритания гласува да напусне Европейския съюз (ЕС) миналия юни, като се очакват тежки търговски правила за Острова, ако Лондон се насочи към твърд вариант на преговори. Освен това Великобритания ще трябва да сключи нови сделки за свободна търговия със страните извън съюза, което ще отнеме допълнително време.


"Правилата на Световната търговска организация налагат мита от 10% за автомобили и средно около 4.5% за компоненти", казва за Financial Times изпълнителният директор на Асоциацията на производителите и търговците на автомобили в страната Майк Хауес. Той добавя още, че цената на британското производство ще се увеличи, както и крайният продукт за британците, което ще подкопае конкурентоспособността на британските автомобили на пазара.

Надежди за собствено производство

Такъв тип политика ще ощети индустрията, ако тя не успее да компенсира със собствено производство поне някои от вносните части за модели на Nissan, Honda или Vauxhall. Но в много от случаите това е невъзможно. Затова и автомобилният сектор, за който работят около 800 хил. британци, от които 170 хил. в производството, ще е едно от най-сериозните предизвикателства след Brexit.



През последните години Великобритания разшири бизнеса си за автомобилни части, но въпреки това остава зависима от Европа. "Някои части просто няма къде да се купят във Великобритания", отбелязва изпълнителният директор на най-големия британски автомобилен производител - Jaguar Land Rover, Ралф Спет. Сред най-важните компоненти на произвеждания от компанията му Land Rover Discovery например има такива, които са направени в Германия, Чехия, Унгария, Ирландия, Франция и Полша.

По-рано тази година японският производител Nissan отправи покана към много международни производители на автомобилни части да преместят фабриките си във Великобритания. В партньорство с правителството на Тереза Мей Nissan се подготвят да произвежда следващата линия спортни автомобили в Съндърланд, ако кабинетът предпази компанията от евентуални лоши последствия от Brexit. През февруари европейският производствен директор на Nissan Колин Лоутър обяви своето притеснение пред депутати, че заводът в Съндърланд "няма да оцелее независимо от Brexit, освен ако правителството не помогне с веригата за доставки". Той поиска 100 млн. паунда подкрепа, които според Лоутър са крайно необходими за преместването на производители на части във Великобритания.

От своя страна BMW обяви миналата седмица, че ще произвежда линия от електрически автомобили Mini във Великобритания от 2019 г. Правителството побърза да заяви, че действията на компанията са "гласуване на доверие", без обаче да обърнат внимание на един детайл - захранващата батерия ще се внася от Германия.

Brexit същевременно може да се отрази и негативно, като убие конкуренцията на пазара, ако частите и самите британски коли излизат по-скъпо. Според анализатори има възможност производството на автомобили във Великобритания да претърпи спад от 10%, ако Тереза Мей не сключи преходна сделка с ЕК. Идеята е Великобритания и ЕС да продължат своите търговски отношения след напускането на Лондон, докато всички детайли около търговско споразумение са изяснени.

Несигурността около Brexit се отразява на автомобилната индустрия, като инвестициите в сектора намаляват от 2.5 млрд. паунда през 2015 до 1.66 млрд. през 2016, а през първото полугодие са били само 322 млн. паунда.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас Eldrive увеличава мрежата си от е-зарядни в партньорства с OMV и община Бургас

Зарядните станции за електромобили на компанията ще нараснат най-малко с 80

31 май 2020, 888 прочитания

ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми ЕБВР предлага безплатни ресурси за справяне с кризата за малки и средни фирми

Онлайн програмата покрива пет основни теми и цели да достигне до 10 хил. души

31 май 2020, 1080 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Apple загатва за бъдеще на роботи и изкуствен интелект

Тим Кук не дава много подробности за стратегията за развитие в следващите десетилетия

Още от Капитал
Бодлива ситуация при розовото масло

За оптимистите кампания 2020 е критичният хаос, от който ще произлезе новият, по-добър ред в бизнеса с маслодайни рози.

Трудното събуждане на трудовия пазар

Кризата покрай епидемията от коронавирус удари много бизнеси и остави десетки хиляди хора без работа

Борсово V-ъзстановяване

След резкия спад дойде и бърз ръст на индексите, но те все още са под историческите си върхове от февруари

Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

СССР: една одисея в Космоса

Книга събира най-добрия руски графичен дизайн от годините на студената война

Опит за летене

Русана Бърдарска, авторката на романа "Опитът", съчетава работата си в Европейската комисия с творческа дейност

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10