С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 7 авг 2017, 10:24, 17076 прочитания

ОМК прави регионалните си марки кисело мляко национални

"Фибела", "Русалка" и "Ханско" вече се продават в цялата страна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Обединена млечна компания" (ОМК) – Пловдив, започна национална дистрибуция на три свои регионални марки кисело мляко – "Фибела", "Русалка" и "Ханско". "Искаме да увеличим обемите на продажба и да дадем достъп на потребителите от цялата страна до тези брандове", обясни за "Капитал" Йолита Ботева, маркетинг мениджър на дружеството.
Йолита Ботева, маркетинг мениджър на ОМК: "Искаме и можем да доставим на българските потребители вкус от различни региони"

Фотограф: Капитал

Предисторията

ОМК е учредена през 1998 г. след приватизацията на няколко от общо 27 обекта на създаденото през 1959 г. Държавно стопанско предприятие "Млекоснабдяване". Пловдивската фирма включва бившите окръжни предприятия "Млекопреработване" в Пловдив, Бургас, Варна, Шумен, Враца, Стара Загора. По правило всяко от тях е произвеждало и снабдявало съответния окръг с млечни продукти под определено търговско наименование: "Фибела" в Пловдив, "Русалка" в Бургас, "Виталакт" във Варна, "Верея" в Стара Загора, "Ханско" в Шумен.


ОМК превръща в национална марка само "Верея", а другите остават с "регионален сантимент". "Известно е, че ОМК има възможност да дистрибутира млечни продукти в най-много точки за продажба в България. Освен това има и най-голямо наследство с рецепти от "онова време", коментира Йолита Ботева.

Продуктите

Продуктите съхраняват типичните вкусови характеристики за съответния регион и спазват автентичните регионални рецепти, уточняват от компанията производител. "Фибела" от региона на Пловдив е балансирано на вкус, бургаската "Русалка" е с характерна сладост и мекота, а "Ханско" с вкус от Шумен е традиционно по-кисело", обясни Йолита Ботева. По думите й трите бранда се произвеждат с мляко от съответния регион и подлежат на 4-степенната система за контрол на качеството, както всички продукти на ОМК.



Трите марки се продават в пластмасови кофички с изцяло нов дизайн. Млякото е с 2% масленост. "Решението за това е взето след анализ на пазара, който показва, че този сегмент (от 2%) държи 35.3% от продадените количества според данните на "Нилсен България" за 2016 г.", посочва Ботева.

"Киселото мляко "Верея" достига до повече от 1 млн. потребители и е марка номер 1 в сегмента на индустирално мляко с 12.8% дял в 11.8% в стойност по данни на "Нилсен България", посочва Йолита Ботева. А "новите стари" три регионални марки на компанията общо прибавят още един процент в обем към пазарния дял на ОМК в този сегмент.

Компанията

ОМК е един от най-големите изкупвачи на българско сурово мляко в страната, всеки ден компанията изкупува над 100 тона от 67 ферми. За периода 2013–2016 г. дружеството е инвестирало над 8 милиона лева без ДДС за обновяване на производствените си мощности, подобряване на качеството, съхранението и дистрибуцията на продуктите. По данни на фирмата досега тя е инвестирала 2 милиона лева без ДДС и очаква до края на годината вложенията да достигнат 6.3 милиона лева без ДДС. Планираните проекти за финансовата 2018 г., подготовката на част от които стартира, по приблизителна оценка са за 6 милиона лева без ДДС.
Пазарът на кисело мляко

Годишно в страната се продават през магазини около 150 хил. тона кисело мляко, по данни на "Нилсен България". В страната има над 100 регистрирани производителя и над 300 марки. Една трета от продаденото индустриално натурално кисело мляко е с 2% масленост, но най-скоростно развиващият се сегмент е мляко с масленост от 4.5% и нагоре, който бележи двуцифрени ръстове през последните години.

Традиционните квартални магазини държат почти една трета от продажбите на кисело мляко в обем, макар че делът им се свива до 32% за дванадесетте месеца до март 2016 г. Това показва представителното изследване "Потребителски панел" на "GfK България", което измерва домашното потребление на бързооборотни стоки от българските домакинства, публикувано в сп. "Регал" (издание на "Икономедиа"). Според него хипермаркетите успяват да запазят стабилни позициите си от 11%.

Продуктите с марки на търговските вериги се свиват като дял в обем спрямо общото потребление на категорията и достигат 9% за изследвания период. Същевременно покупките на кисели млека на промоция нарастват значително и техният дял достига 18% за изследвания период спрямо 15% за предходния, отчита "GfK България". В топ 3 на натуралното кисело мляко са "Верея", "Боженци" и "Домлян", твърдят представители на бранша.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

"Рекорд" - екокари от ново поколение "Рекорд" - екокари от ново поколение

Електрокарите с литиево-йонни батерии са подходящи за чистите производства в редица индустрии

21 сеп 2019, 1380 прочитания

Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи Йордан Илиев: В Стария Пловдив – повече живот, повече приходи

Директорът на общинския институт "Старинен Пловдив" за новите инициативи в полза на туристите и града

20 сеп 2019, 1202 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Brexit може да стимулира производството на авточасти във Великобритания

В противен случай сглобяването на автомобили ще се оскъпи, защото в момента половината от частите се внасят

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Нови схеми, нови измамници

КФН публикува нов списък със сайтове, които предлагат сделки с ценни книжа и валути, без да имат лиценз

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

Тайният живот на "затворените" сметища

Градските депа за боклуци, които на документи са закрити, се ползват незаконно, което освен до пожари може да доведе до санкции от ЕС

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата