Apple загатва за бъдеще на роботи и изкуствен интелект

Изпълнителният директор на Apple Тим Кук загатна, че развиват технологии, които включват все повече изкуствения интелект. Предизвикателство пред компанията му е възстановяване на пазара в Китай и осигуряване на работни места.

Apple загатва за бъдеще на роботи и изкуствен интелект

Тим Кук не дава много подробности за стратегията за развитие в следващите десетилетия

5833 прочитания

Изпълнителният директор на Apple Тим Кук загатна, че развиват технологии, които включват все повече изкуствения интелект. Предизвикателство пред компанията му е възстановяване на пазара в Китай и осигуряване на работни места.

© Mike Blake


На фона на рекордното ниво на акциите на Apple анализатори се питат колко ясна е стратегията на американската компания да достигне пазарна капитализация от трилион долара, пише Financial Times. Мениджмънтът на компанията трябва да отговори на три много важни въпроса, от които зависи бъдещото й развитие - ще успее ли Apple да разработи нови иновативни технологии, ще възстанови ли пазара на iPhone в Китай и ще успее ли да създаде достатъчно работни места в САЩ.

На път за нови технологии

През април Apple потвърди слуховете, че се опитва да развива автономен електрически автомобил, а Тим Кук дори нарича този тип технологии "майката на всички проекти за изкуствен интелект". Но изпълнителният директор обяви тази седмица, че създаваната от Apple технология няма да се използва само за самоуправляващи се коли. По думите на Кук компанията подготвя "огромна инвестиция" в "голям проект", който се фокусира върху "автономни системи от гледна точка на технологията". Той отказа да коментира по-задълбочено, но запознати смятат, че Apple може би разработват персонален робот. "Мога да си представя, че Apple работи върху нов робот, който ще почиства и пази дома", каза Патрик Муурхед, анализатор в Moor Insights & Strategy.

Технологичният инвеститор Джереми Конрад допълва, че Apple вече има нужната технология за такъв тип робот благодарение на Siri и разработването на автономни автомобили. Той смята още, че компанията има и нужните средства. Но според него такава машина няма да бъде пусната на пазара в краткосрочен план, макар и "да е логична стъпка в развитието им".

Конкурентният пазар в Китай

В края на юни Apple обяви двуцифрен растеж на приходите на двата американски континента и Европа. В същото време компанията отчита спад от 10% в Китай спрямо миналата година. "Местни компании като Huawei и Oppo подлагат на натиск компанията, защото там цената изпреварва марката", казва анализаторът Муурхед.

За финансовия директор на Apple Лука Маестри проблемът е главно в покачването на цените в Хонконг, където досега компанията е разчитала най-много на покупки от туристи.

Бен Томсън, технически коментатор към Stratechery, обаче не обвинява само Хонконг. Според него китайските потребители използват приложението WeChat от Tencent, което намалява интереса към предлагания от Apple App Store. Тим Кук не вижда в приложението пречка, а по-скоро възможност потребители по-лесно да преминат към iOS, където приложението работи в сравнение с Android.

Повече работни места за Тръмп

В интервю за Wall Street Journal президентът Тръмп обвини Apple, че не са спазили обещанието си да построят три големи завода в САЩ. Тим Кук не отговори пряко на коментара на Тръмп, а подчерта броя на вече осигурените работни места в Америка - 2 млн.

Той загатна, че компанията му инвестира в образованието на млади хора, които да разработват мобилни приложения, заявявайки, че това е "най-бързо развиващият се сегмент". Кук добави още, че компанията му развива и нов фонд с бюджет от 1 млрд. долара.

Изпълнителният директор спомена за възможна инвестиция в завод на американска земя, където да се произвеждат дългоочакваният HomePod или скъпият Mac Pro. Тим Кук обеща да даде детайли по проекта по-късно тази година, но намекна, че служителите на Apple може сами да увеличат пазара на труда в САЩ. Засега компанията използва продукти от САЩ на стойност 50 млрд. долара.

На фона на рекордното ниво на акциите на Apple анализатори се питат колко ясна е стратегията на американската компания да достигне пазарна капитализация от трилион долара, пише Financial Times. Мениджмънтът на компанията трябва да отговори на три много важни въпроса, от които зависи бъдещото й развитие - ще успее ли Apple да разработи нови иновативни технологии, ще възстанови ли пазара на iPhone в Китай и ще успее ли да създаде достатъчно работни места в САЩ.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход