Toyota и Mazda ще построят общ завод за 1.6 млрд. долара в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Toyota и Mazda ще построят общ завод за 1.6 млрд. долара в САЩ

Президентите на двете компании, Акио Тойода (вляво) и Масамичи Когай

Toyota и Mazda ще построят общ завод за 1.6 млрд. долара в САЩ

Създаването на завода би отворило 4 хил. нови работни места, което Тръмп похвали в Twitter

6405 прочитания

Президентите на двете компании, Акио Тойода (вляво) и Масамичи Когай

© Kim Kyung Hoon


Японските лидери в автомобилостроенето Toyota и Mazda обявиха, че като част от споразумението им за взаимопомощ ще отворят общ завод за сглобяване на автомобили в някои от южните щати на САЩ. Общата инвестиция достига 1.6 млрд. долара, а самият завод ще произвежда около 300 хил. автомобила годишно.

Сделката

Вследствие на общата инвестиция Toyota ще получи 5% от акциите на Mazda. Това е част от сделка между двете компании, която е от 2015 г. и според нея те заедно ще се стремят да подобряват технологията си за електромобили и предпазващи системи. Toyota се надява да започне производството на такива автомобили до 2020, а от Mazda да направят това до 2019 г.

Автомобилите и на двете компании се радват на голяма популярност в САЩ през последните години. Точно заради това Toyota ще измести производството на модела Corolla от фабриката си в Гуанахуато, Мексико, като по този начин автомобилите по-бързо ще достигат желания пазар.

Приятелите на Toyota

През февруари Toyota обяви подобно партньорство с друг японски производител – Suzuki, като тогава Акио Тойода, президентът на Toyota, сподели, че подобни сделки са нужни, за да може компанията да не изостава от глобалния автомобилен пазар.

След това, през март, Toyota направи поредната сделка с Arconic Inc. (компания, занимаваща се главно с металургия), чрез която японският производител запазва дългосрочен поток на алуминий за новия си модел Lexus RX. Също през март Toyota купи холандската опаковъчна и транспортна компания Vanderlande Industries за 1.3 млрд долара.

Натискът на Тръмп

Други анализатори спекулират, че сделката между японските компании е плод на протекционистичните заплахи на Доналд Тръмп, който често заявяваше, че ще наложи санкции над компании, които изнасят производството си извън САЩ. В профила си в Twitter Тръмп вече приветства обявената инвестиция.

Това постави един от най-големите пазари на Toyota под риск. Повече от половината годишно производство на Toyota идва от САЩ, като продажбите им в САЩ само за юни 2017 достигат повече от 200 хил. автомобила. Mazda все още няма завод там и поради транспортните разходи регистрира минимални печалби.

Общото начинание значително ще облекчи теглото на подобна инвестиция и в двете компании, които твърдят, че ще използват общите си познания за разработка на по-оптимално производство. В изявленията и на двете компании силно се набляга, че те ще запазят състезателния си дух в стремежа си за строене на по-иновативни автомобили.

Японските лидери в автомобилостроенето Toyota и Mazda обявиха, че като част от споразумението им за взаимопомощ ще отворят общ завод за сглобяване на автомобили в някои от южните щати на САЩ. Общата инвестиция достига 1.6 млрд. долара, а самият завод ще произвежда около 300 хил. автомобила годишно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo

    Като доволен дългогодишен собственик на Мазда се надявам, че качеството на произвежданите коли на марката ще се запази. Не разбрах само под какъв бранд ще се продават съвместните електроразработки на двете компании...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK