С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
9 авг 2017, 13:08, 2653 прочитания

Nissan и NEC продават бизнеса си за производство на акумулатори

Купувач е китайският фонд GSR Capital

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Японският производител на автомобили Nissan и технологичната компания NEC се споразумяха да продадат контролирания от тях бизнес за акумулатори на електромобили на китайския фонд GSR Capital, пише Financial Times. Сделката е за мажоритарния пакет акции от компанията за производство на литиево-йонни батерии на електрически автомобили AESC, основана от тях през 2007 г.

Без подробности


Nissan търси купувач от година на дела си в AESC от 51%. Представители на NEC също са участвали в разговори с китайския консорциум относно продажбата на техния дял. Към момента няма официална информация относно стойността на сделката или конкретни финансови условия. Въпреки това запознати твърдят, че цената е около 1 млрд. долара, като се очаква да бъде завършена в края на годината. Според вестника Nikkey Asian Review NEC е на финалната права да завърши продажбата на производителя на литиево-йонни акумулатори NEC Energy Devices за 135 млн. долара. на GSR.

Бъдещето на GSR

Президентът на GSR Capital Сони Ву заяви, че придобиването е от огромно значение за бъдещето на китайската компания. Той смята, че подобни стъпки ще позволят на компанията да утвърди и дори разшири вече съществуващата си продукция в САЩ, Великобритания и Япония. Напълно възможно е в бъдеще да бъдат създадени и нови подразделения на компанията в Китай и Европа, за да обслужват все по-голям брой клиенти. Ву има опит в сектора, след като продаде бизнеса си за производство на автомобилни батерии, който претърпя редица неуспехи и солидни загуби, на японската компания Murata през 2016 г.



Другите играчи

Бизнесът за производство на акумулатори за електромобили в Китай се разраства с бързи темпове. Властите в Пекин призоваха по-рано тази година местните компании да удвоят производството на акумулатори за електрически автомобили до 2020 г. Според японските медии е възможно Toyota да започне да произвежда електромобили в Китай до около 2 години. Това би бил знаков момент в историята на японския автомобилен концерн, който от няколко години се е фокусирал върху създаването на различни технологии за ограничаване на вредните емисии. Нарастващото търсене на електрически коли през последните години допринесе за разрастването на бизнеса със специализирани акумулатори. Въпреки това голяма част от компаниите предпочитат да закупуват такива продукти от водещи производители като Samsung или Panasonic, вместо да ги правят самостоятелно.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Spark добави още 28 електромобила BMW i3s и Hyundai Ioniq Spark добави още 28 електромобила BMW i3s и Hyundai Ioniq

Предлаганите коли в приложението вече надхвърлят 200

20 юни 2019, 931 прочитания

Търговската война кара все повече компании да променят веригите си на снабдяване Търговската война кара все повече компании да променят веригите си на снабдяване

Сблъсъкът между САЩ и Китай ще има по-дълготрайни последици от директното оскъпяване на определени продукти

20 юни 2019, 864 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Eon вдига дивидентите си през следващата година

Германия върна на енергийната компания 2.85 млрд. евро заради противоконституционен данък

Диференциран ДПС

До какво реално ще доведат идеите за по-ниски ставки на ДДС, с които се заиграват политиците

Уверените стъпки на Zeazoo

От осем години Гергана Иванова и баща й Йордан Злогошки произвеждат обувки за босо ходене, а продажбите растат

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век