Nissan и NEC продават бизнеса си за производство на акумулатори
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Nissan и NEC продават бизнеса си за производство на акумулатори

Запознати смятат, че стойността на потенциалната сделка е около 1 млрд. долара.

Nissan и NEC продават бизнеса си за производство на акумулатори

Купувач е китайският фонд GSR Capital

3076 прочитания

Запознати смятат, че стойността на потенциалната сделка е около 1 млрд. долара.

© Reuters


Японският производител на автомобили Nissan и технологичната компания NEC се споразумяха да продадат контролирания от тях бизнес за акумулатори на електромобили на китайския фонд GSR Capital, пише Financial Times. Сделката е за мажоритарния пакет акции от компанията за производство на литиево-йонни батерии на електрически автомобили AESC, основана от тях през 2007 г.

Без подробности

Nissan търси купувач от година на дела си в AESC от 51%. Представители на NEC също са участвали в разговори с китайския консорциум относно продажбата на техния дял. Към момента няма официална информация относно стойността на сделката или конкретни финансови условия. Въпреки това запознати твърдят, че цената е около 1 млрд. долара, като се очаква да бъде завършена в края на годината. Според вестника Nikkey Asian Review NEC е на финалната права да завърши продажбата на производителя на литиево-йонни акумулатори NEC Energy Devices за 135 млн. долара. на GSR.

Бъдещето на GSR

Президентът на GSR Capital Сони Ву заяви, че придобиването е от огромно значение за бъдещето на китайската компания. Той смята, че подобни стъпки ще позволят на компанията да утвърди и дори разшири вече съществуващата си продукция в САЩ, Великобритания и Япония. Напълно възможно е в бъдеще да бъдат създадени и нови подразделения на компанията в Китай и Европа, за да обслужват все по-голям брой клиенти. Ву има опит в сектора, след като продаде бизнеса си за производство на автомобилни батерии, който претърпя редица неуспехи и солидни загуби, на японската компания Murata през 2016 г.

Другите играчи

Бизнесът за производство на акумулатори за електромобили в Китай се разраства с бързи темпове. Властите в Пекин призоваха по-рано тази година местните компании да удвоят производството на акумулатори за електрически автомобили до 2020 г. Според японските медии е възможно Toyota да започне да произвежда електромобили в Китай до около 2 години. Това би бил знаков момент в историята на японския автомобилен концерн, който от няколко години се е фокусирал върху създаването на различни технологии за ограничаване на вредните емисии. Нарастващото търсене на електрически коли през последните години допринесе за разрастването на бизнеса със специализирани акумулатори. Въпреки това голяма част от компаниите предпочитат да закупуват такива продукти от водещи производители като Samsung или Panasonic, вместо да ги правят самостоятелно.

Японският производител на автомобили Nissan и технологичната компания NEC се споразумяха да продадат контролирания от тях бизнес за акумулатори на електромобили на китайския фонд GSR Capital, пише Financial Times. Сделката е за мажоритарния пакет акции от компанията за производство на литиево-йонни батерии на електрически автомобили AESC, основана от тях през 2007 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK