Disney навлиза в стрийминга, изтегля съдържание от Netflix
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал
Новият брой: Новите визи

Disney навлиза в стрийминга, изтегля съдържание от Netflix

Изпълнителният директор на Disney Боб Айгър

Disney навлиза в стрийминга, изтегля съдържание от Netflix

В Netflix ще останат филмите на Marvel и тези от Star Wars

Йоан Запрянов
4067 прочитания

Изпълнителният директор на Disney Боб Айгър

© Mike Blake


Walt Disney ще прекъсне част от връзките си с Netflix, като направи свои две платформи за стрийминг, пише Financial Times. Едната ще бъде насочена към спортните фенове, докато по другата ще могат да бъдат гледани семейните филми на компанията. Disney ще се опита да се възползва от променящите се тенденции. Традиционната телевизия отстъпва все повече място за стрийминг услуги и Disney ще навлезе сама в индустрията, като досега нейните продукции бяха пускани основно през гиганта в сферата Netflix.

Решението на най-голямата медийна компания в света показва, че тя приема сериозно промените, които настъпват с все по-големия брой клиенти, които предпочитат да гледат любимите си шоута и филми онлайн. "За нас е ясно, че бъдещето на тази индустрия ще бъде изградено върху директната връзка между създателите на съдържание и потребителите", коментира Боб Айгър, изпълнителен директор на Disney.

Градеж върху силна база

"Когато имаш силна фен база като Disney или ESPN, това ни дава все повече нови възможности. Искаме да се възползваме от страстта на нашите клиенти и да заздравим връзката помежду ни", добави още Игър. Новата стратегия ще даде на Disney пълен контрол над това как да дистрибутира някои от най-големите си брандове, вместо те да минават през Netflix. От 2019 г. филмите на Disney и Pixar ще бъдат достъпни само в стрийминг платформата на Disney, която все още няма конкретно име.

Новините бяха посрещнати с песимизъм от страна на инвеститорите, като акциите на Disney спаднаха с 3%, докато тези на Netflix загубиха 7% от стойността си. Това е една от малкото големи и негативни новини за Netflix през тази година, след като фирмата успешно премина границата от 100 млн. абонаменти в световен мащаб. Компании като Disney обаче обмислят дали дивидентите, които им се плащат заради лицензионни права, са достатъчни, предвид разрастването на Netflix и все по-големия пазар, който може да бъде атакуван и по по-директен начин.

Не всичко е вътре

В новата стрийминг услуга на Disney потребителите ще могат да гледат анимираните и игралните филми на студиото, включително и предстоящите продължения на поредиците Frozen, Toy Story и игралната версия на Lion King. Disney ще инвестира и в оригинални филми и телевизионни серии, които ще бъдат ексклузивни за платформата.

Не всички филми и сериали на Disney обаче ще бъдат там. Филмите от Star Wars наред с тези по комиксите на Marvel ще останат при Netflix. Най-голямата стрийминг платформа към момента прави шест сериала по комикси на Marvel и тази бройка може да се разшири през следващите години, предвид успеха им. От Netflix излязоха с изявление, че не са притеснени от новините.

"Американските потребители на Netflix ще имат достъп до филмите на Disney до края на 2019 г., включително и всички нови филми, които влизат в кината до края на 2018 г. Продължаваме да работим с Walt Disney на световно ниво и много фронтове, включително и общата ни връзка за направата на телевизионните сериали на Marvel", се казва в изявлението на фирмата.

Другата стрийминг услуга ще бъде насочена към спортните фенове и ще носи брандировката на ESPN. Тя ще включва в себе си над 10 хил. спортни събития всяка година, включително бейзбол, хокей, футбол и тенис.

Walt Disney ще прекъсне част от връзките си с Netflix, като направи свои две платформи за стрийминг, пише Financial Times. Едната ще бъде насочена към спортните фенове, докато по другата ще могат да бъдат гледани семейните филми на компанията. Disney ще се опита да се възползва от променящите се тенденции. Традиционната телевизия отстъпва все повече място за стрийминг услуги и Disney ще навлезе сама в индустрията, като досега нейните продукции бяха пускани основно през гиганта в сферата Netflix.

Решението на най-голямата медийна компания в света показва, че тя приема сериозно промените, които настъпват с все по-големия брой клиенти, които предпочитат да гледат любимите си шоута и филми онлайн. "За нас е ясно, че бъдещето на тази индустрия ще бъде изградено върху директната връзка между създателите на съдържание и потребителите", коментира Боб Айгър, изпълнителен директор на Disney.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK