С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 авг 2017, 16:07, 6422 прочитания

TUI отчете първа печалба за деветте месеца на финансовата си година

България е сред дестинациите, които също са помогнали за добрите резултати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Оборотът на германската туристическа група TUI за третото й тримесечие към юни е нараснал с 16% и достига 4.94 млрд. евро, а оперативната печалба се е увеличила с 19% до 191 млн. евро спрямо миналата година. За първи път в своята история компанията отбелязва печалба за девет месеца на финансовата си година, пише Travel Weekly.

От ръководството показват, че това се дължи на по-силна интеграция на отделните й услуги (круизи, туроператорска дейност, хотели), което е позволило да елиминира сезонния характер на бизнеса си. Досега традиционно компанията е излизала на печалба в периода март - септември, когато клиентите правят записвания и плащат своите почивки. TUI Group е най-голямата интегрирана туристическа група в света, която оперира с 20 млн. туристи годишно до 180 дестинации.


На базата на позитивните финансови резултати изпълнителният директор Фридрих Юсен прогнозира "добра година" за групата. "Очакваме ръст на оборота от над 3%, а оперативните печалби да нараснат с 10% за годината", обяви той, като сподели, че туристите се връщат към преди предпочитани курорти в Турция и Северна Африка. Традиционно силни дестинации остават Испания, Гърция и Италия за по-далечни почивки и круизи.

"Имаме по-нисък ръст на резервациите в Турция, което се дължи на високото търсене на почивки в Гърция, Испания, Кабо Верде, Хърватия, Италия, България и Карибите", съобщиха от компанията. През летните месеци компания отчита ръст на печалбата от 8% и 4-процентово увеличение на потребителите в сравнение с миналата година, което е в рамките на прогнозираното.

Добрите резултати изпреварват сериозна промяна за компанията, която се подготвя за премахване на Thomson от името си във Великобритания. "Това добро представяне рефлектира успешната ни трансформация и фокус върху собствени хотели и круизи", допълни Юсен. "Силно представяне" компанията обяви в Германия и скандинавските държави, където тя вече е с ново име и с "нова система на управление". Изпълнителният директор обърна внимание на факта, че компанията му работи добре стратегически и операционно и успява да излезе от сезонната зависимост на туристическия бизнес.



В Германия броят на потребителите се е увеличил с 11%, а във Великобритания – с 5%, което главно се дължи на късния Великден.

Въпреки че на британските туристи почивките в чужбина им излизат по-скъпи заради ниската цена на паунда, групата обяви, че резервациите са "както обикновено". Британците предпочитат да почиват в България и Гърция, като броят на летните почивки е "във високия спектър на миналогодишните заявки".

Разширение в Гърция

TUI е закупила компанията Stella Polaris Creta S.A., която е дъщерна на гръцката Karatzis. Идеята на германската група е да отвори нов хотел от марката Robinson Club на остров Крит. Себастиан Ебел, който е член на борда на директорите и отговаря за сектора Hotels & Resorts, обяви намерението на компанията да увеличи капацитета си, като през следващите години построи нови хотели от марките TUI Blue, RIU, ROBINSON and Magic Life.

"Разширението на портфолиото ни в Гърция е стъпка в тази посока", допълни Ебел. В страната туристическата група вече притежава два резорта, Robinson Clubs Kyllini Beach and Daidalos.

Новите хотели на TUI промотират промяната, към която компанията се е насочила – интегриране на собствена система от хотели и круизни кораби, които представляват половината от оперативните резултати на компанията.

TUI Travel PLC се присъедини към туристическата група през 2014 година и оттогава са построили 27 нови хотела, 9 от които само през тази година.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

"Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките" 6 "Активни потребители": "Палмовият продукт измести сиренето в баничките"

Проучване на асоциацията показва отсъствие на сирене в традиционната бърза закуска

13 окт 2019, 3447 прочитания

Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса 1 Идва нова вълна от евтини кредити за бизнеса

Националният гаранционен фонд сключи първите споразумения по програмата за споделяне на риска, активни са ЕИФ и държавния Фонд на фондовете

13 окт 2019, 1069 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
КЗК глоби три фирми за необoзначени растителни мазнини в сирене

Имуществената санкция е за "Рафтис – милк", "Сирма Приста" и "Чех – Йосиф Новосад"

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Кеч с корупцията

За близо две години съществуване антикорупционната комисия не само не постигна резултати, но и създаде корупция

Другари срещу "хулигани"

Изложба изследва хомосексуалността в България по време на комунизма