Британската Co-op Bank намалява загубата, но бъдещето й остава несигурно
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Британската Co-op Bank намалява загубата, но бъдещето й остава несигурно

Финансовото бъдеще на The Co-operative Bank е несигурно

Британската Co-op Bank намалява загубата, но бъдещето й остава несигурно

За половин година клиентските сметки са спаднали с 2%

2029 прочитания

Финансовото бъдеще на The Co-operative Bank е несигурно

© Reuters


За първата половина на годината броят на клиентските сметки на британската Co-op Bank е спаднал с 25 хил., пише Financial Times. Това поражда съмнения относно бъдещото благополучно възстановяване на финансовата институция, въпреки че тя успя да намали загубата си от 177 млн. паунда на 135 млн. за първите шест месеца в резултат на намалени оперативни разходи след обновяване на информационните си системи. Към момента активните сметки са 1.4 млн., което е с 2% по-малко на годишна база, като банката отчита спада на чувството на несигурност сред клиентската си база.

Набиране на допълнителен капитал

Начало на 2017 г. се оказа бурно за банката, след като се опита да осигури допълнителен капитал след опасенията, че няма да може да достигне регулаторния праг за следващите няколко години. През юни обаче тя съумя да договори оздравителна сделка на стойност 700 млн. паунда и по предварителни данни планът за инвестициите се развива добре и се предполага да завърши през септември. Според прогнозите на ръководството базовият собствен капитал от първи ред (Common Equity Tier 1) ще достигне 22-23% до края на 2017 г. В изявление главният изпълнителен директор Лиъм Коулман коментира, че представянето през първото полугодие е устойчиво, удовлетворението на клиентите се е покачило въз основа на предлаганите услуги и се продължава работата по направление намаляване на разходите.

Към този момент не е обмисляна евентуална продажба след приключване на рекапитализацията и преструктурирането, като идеята е да се разшири дейността на банката на пазара с ипотеки, а едновременно с това да се продължи намаляването на разходите и загубите. От институцията са наясно с рисковете, но въпреки това остават оптимисти за бъдещето.

Сделката

Оздравяването на банката на стойност 700 млн. паунда е второ за банката, като първата подобна инициатива се случи непосредствено след откриването на "дупката" в капитала на банката през 2013 г. Така тя беше спасена за втори път от инвеститорите, като новата договорка предотврати интервенция от страна на Bank of England. По-конкретно централната банка на Обединеното кралство се очакваше да се намеси вследствие на неуспешния опит на ръководството на Co-op Bank да намери купувач, след като беше обявена за продажба през 2016 г.

Началото на проблема

През 2013 г. банката натрупа загуба от 1.3 млрд. паунда, след като в счетоводния й отчет бяха открити липси за 1.5 млрд. Първоизточник на финансовите проблеми бяха грешните мениджърски решения и пониженият рейтинг на банката. В периода преди сътресенията Co-op Bank се стремеше да се разшири и придоби Britannia building society, а след това се опита да купи 632 клона от Lloyds Bank. В резултат на първата сделка обаче банката наследява лоши кредити, като губи 469 млн. паунда при обезценката им. Последното е и предпоставка за проваляне на сделката за клоновете на Lloyds Bank. Ситуацията се влошава и когато след понижението на рейтинга от Moody's прави изключително трудно набирането на нови средства и покриване на загубите. Впоследствие банката беше спасена от американски хедж фондове, които инициираха първата оздравителна програма за британската финансова институция. След сделката хедж фондовете придобиха 70% от банката, като Co-operative Group държи 30%.

За първата половина на годината броят на клиентските сметки на британската Co-op Bank е спаднал с 25 хил., пише Financial Times. Това поражда съмнения относно бъдещото благополучно възстановяване на финансовата институция, въпреки че тя успя да намали загубата си от 177 млн. паунда на 135 млн. за първите шест месеца в резултат на намалени оперативни разходи след обновяване на информационните си системи. Към момента активните сметки са 1.4 млн., което е с 2% по-малко на годишна база, като банката отчита спада на чувството на несигурност сред клиентската си база.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Загубата е "само" 130 млн. И то от намаление на оперативните разходи. Много добро развитие, няма що...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK