С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
14 авг 2017, 12:38, 5025 прочитания

Aldi и Instacart се изправят срещу Amazon в САЩ

Германската компания иска пазарен дял и от онлайн сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Двете компании ще предлагат доставка на свежи плодове и зеленчуци в рамките на час в САЩ.
Германската ритейл верига Aldi, която търси ударно навлизане на пазара в САЩ, ще работи със стартъп компанията Instacart, за да се конкурира в доставките с Amazon, пише Financial Times. Instacart, която е един от "еднорозите" на Силициевата долина и се оценява на над 1 млрд. долара, работи на пазара с доставки и макар да няма мащаба на Amazon, ще помогне на Aldi при първоначалното навлизане на пазара. Двете компании ще предлагат доставка на свежи плодове и зеленчуци в рамките на час. Сътрудничеството идва два месеца, след като Amazon обяви купуването на веригата магазини Whole Foods срещу 14 млрд. долара и на практика потвърди навлизането си на пазара с физически магазини.

Мисията на Instacart


Instacart предлага помощ на традиционните ритейл играчи, които искат да навлязат и в онлайн пазаруването, за да станат по-популярни. Това стана още по-наложително, след като Amazon обяви придобиването на Whole Foods. Към момента Instacart се оценява на 3.4 млрд. долара, като преди сделката с Aldi е имала сътрудничество с по-малки вериги в САЩ като Wegmans, Publix и Ahold Delhaize.
"По-важно от всякога е ритейл компаниите да работят онлайн, след като Amazon обяви война на всеки супермаркет и магазин в страната", коментира Дасил Армендариз, говорител на Instacart. Програмата за доставки на Aldi ще започне още този месец в Лос Анджелис, Атланта и Далас. Според компанията "има потенциал за допълнително разширение".


Германските Aldi и Lidl се опитват да вземат възможно най-голям пазарен дял в САЩ. Докато Lidl навлиза тепърва на пазара, Aldi работи в страната от 40 години и разполага с общо 1700 магазина в 35 щата. Голямата цел на Aldi е да инвестира в страната 5 млрд. долара и да стане третият по големина търговец. Тези планове може да не се окажат успешни, ако в същото време Amazon реши да ускори разширението си. В същото време Instacart, която до момента не работи на печалба, има нужда от разширение на собствената си мрежа.

С някои трудности



Сделката между двете компании идва в неподходящ момент. Ценовата война в САЩ навлиза в нова фаза, докато в същото време стартъпите за доставка на храна имат проблеми да накарат икономическите си модели да заработят успешно. През последната година инвеститорите загубиха част от интереса си в стартиращите компании в сектора, което направи събирането на средства по-трудно. Instacart също среща с проблеми, основно заради конкуренцията именно в лицето на Amazon. Фирмата на Джеф Безос започна наскоро доставката на свежи продукти под шапката на Amazon Fresh. За разлика от други стартъпи в сектора обаче Instacart има подкрепата от големи инвеститори като групата Аndreessen Horowitz.

Успокояваща за Aldi и Instacart е тенденцията производителите на хранителни стоки да приемат по-бавно навлизането на онлайн услуги и разбиването на традиционни модели, отколкото други сектори като търговията с книги и електроника. "САЩ все още нямат структурата за навлизане на онлайн пазаруване на хранителни продукти. Все още е по-евтино и удобно да отидеш и да си купиш продуктите, отколкото да чакаш някой да ти ги донесе", коментира Браян Робъртс, директор в консултантската Global Retailer.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора 1 Джон Върна: Мерките срещу корупцията са лидерство, контрол и правилните хора

Експертът по криминалистичен одит пред "Капитал"

6 дек 2019, 832 прочитания

Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие Акцентираме на отличното обслужване и пълно организационно съдействие

Светлин Якимов, маркетинг мениджър на "Регнум Банско апарт хотел и СПА"

6 дек 2019, 589 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
RWE разпределя над 500 млн. евро еднократен дивидент

Причината е възстановяването на данъци за над 1.7 млрд. евро

Още от Капитал
Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10