С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
14 авг 2017, 12:38, 4982 прочитания

Aldi и Instacart се изправят срещу Amazon в САЩ

Германската компания иска пазарен дял и от онлайн сектора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Двете компании ще предлагат доставка на свежи плодове и зеленчуци в рамките на час в САЩ.
Германската ритейл верига Aldi, която търси ударно навлизане на пазара в САЩ, ще работи със стартъп компанията Instacart, за да се конкурира в доставките с Amazon, пише Financial Times. Instacart, която е един от "еднорозите" на Силициевата долина и се оценява на над 1 млрд. долара, работи на пазара с доставки и макар да няма мащаба на Amazon, ще помогне на Aldi при първоначалното навлизане на пазара. Двете компании ще предлагат доставка на свежи плодове и зеленчуци в рамките на час. Сътрудничеството идва два месеца, след като Amazon обяви купуването на веригата магазини Whole Foods срещу 14 млрд. долара и на практика потвърди навлизането си на пазара с физически магазини.

Мисията на Instacart


Instacart предлага помощ на традиционните ритейл играчи, които искат да навлязат и в онлайн пазаруването, за да станат по-популярни. Това стана още по-наложително, след като Amazon обяви придобиването на Whole Foods. Към момента Instacart се оценява на 3.4 млрд. долара, като преди сделката с Aldi е имала сътрудничество с по-малки вериги в САЩ като Wegmans, Publix и Ahold Delhaize.
"По-важно от всякога е ритейл компаниите да работят онлайн, след като Amazon обяви война на всеки супермаркет и магазин в страната", коментира Дасил Армендариз, говорител на Instacart. Програмата за доставки на Aldi ще започне още този месец в Лос Анджелис, Атланта и Далас. Според компанията "има потенциал за допълнително разширение".


Германските Aldi и Lidl се опитват да вземат възможно най-голям пазарен дял в САЩ. Докато Lidl навлиза тепърва на пазара, Aldi работи в страната от 40 години и разполага с общо 1700 магазина в 35 щата. Голямата цел на Aldi е да инвестира в страната 5 млрд. долара и да стане третият по големина търговец. Тези планове може да не се окажат успешни, ако в същото време Amazon реши да ускори разширението си. В същото време Instacart, която до момента не работи на печалба, има нужда от разширение на собствената си мрежа.

С някои трудности



Сделката между двете компании идва в неподходящ момент. Ценовата война в САЩ навлиза в нова фаза, докато в същото време стартъпите за доставка на храна имат проблеми да накарат икономическите си модели да заработят успешно. През последната година инвеститорите загубиха част от интереса си в стартиращите компании в сектора, което направи събирането на средства по-трудно. Instacart също среща с проблеми, основно заради конкуренцията именно в лицето на Amazon. Фирмата на Джеф Безос започна наскоро доставката на свежи продукти под шапката на Amazon Fresh. За разлика от други стартъпи в сектора обаче Instacart има подкрепата от големи инвеститори като групата Аndreessen Horowitz.

Успокояваща за Aldi и Instacart е тенденцията производителите на хранителни стоки да приемат по-бавно навлизането на онлайн услуги и разбиването на традиционни модели, отколкото други сектори като търговията с книги и електроника. "САЩ все още нямат структурата за навлизане на онлайн пазаруване на хранителни продукти. Все още е по-евтино и удобно да отидеш и да си купиш продуктите, отколкото да чакаш някой да ти ги донесе", коментира Браян Робъртс, директор в консултантската Global Retailer.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Hyundai и ирландската Aptiv правят съвместна компания за автономни автомобили Hyundai и ирландската Aptiv правят съвместна компания за автономни автомобили

Двете фирми инвестират 4 млрд. долара, за да развият технологията до 2022 г.

24 сеп 2019, 131 прочитания

Водите на Михалково са национална ценност Водите на Михалково са национална ценност

Димитър Дългъчев – изпълнителен директор на "Михалково" АД

24 сеп 2019, 306 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
RWE разпределя над 500 млн. евро еднократен дивидент

Причината е възстановяването на данъци за над 1.7 млрд. евро

Константинос Милонас: Съкровищата на България са данъците и IT талантите

Изпълнителният директор на клъстера на Adecco Group за Гърция и България пред "Капитал"

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Кино: "Далеч от брега"

Обикновеният човек срещу статуквото в новия филм на Костадин Бонев