Aldi и Instacart се изправят срещу Amazon в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Aldi и Instacart се изправят срещу Amazon в САЩ

Reuters

Aldi и Instacart се изправят срещу Amazon в САЩ

Германската компания иска пазарен дял и от онлайн сектора

Йоан Запрянов
5336 прочитания

Reuters

© Reuters


Двете компании ще предлагат доставка на свежи плодове и зеленчуци в рамките на час в САЩ.

Германската ритейл верига Aldi, която търси ударно навлизане на пазара в САЩ, ще работи със стартъп компанията Instacart, за да се конкурира в доставките с Amazon, пише Financial Times. Instacart, която е един от "еднорозите" на Силициевата долина и се оценява на над 1 млрд. долара, работи на пазара с доставки и макар да няма мащаба на Amazon, ще помогне на Aldi при първоначалното навлизане на пазара. Двете компании ще предлагат доставка на свежи плодове и зеленчуци в рамките на час. Сътрудничеството идва два месеца, след като Amazon обяви купуването на веригата магазини Whole Foods срещу 14 млрд. долара и на практика потвърди навлизането си на пазара с физически магазини.

Мисията на Instacart

Instacart предлага помощ на традиционните ритейл играчи, които искат да навлязат и в онлайн пазаруването, за да станат по-популярни. Това стана още по-наложително, след като Amazon обяви придобиването на Whole Foods. Към момента Instacart се оценява на 3.4 млрд. долара, като преди сделката с Aldi е имала сътрудничество с по-малки вериги в САЩ като Wegmans, Publix и Ahold Delhaize.

"По-важно от всякога е ритейл компаниите да работят онлайн, след като Amazon обяви война на всеки супермаркет и магазин в страната", коментира Дасил Армендариз, говорител на Instacart. Програмата за доставки на Aldi ще започне още този месец в Лос Анджелис, Атланта и Далас. Според компанията "има потенциал за допълнително разширение".

Германските Aldi и Lidl се опитват да вземат възможно най-голям пазарен дял в САЩ. Докато Lidl навлиза тепърва на пазара, Aldi работи в страната от 40 години и разполага с общо 1700 магазина в 35 щата. Голямата цел на Aldi е да инвестира в страната 5 млрд. долара и да стане третият по големина търговец. Тези планове може да не се окажат успешни, ако в същото време Amazon реши да ускори разширението си. В същото време Instacart, която до момента не работи на печалба, има нужда от разширение на собствената си мрежа.

С някои трудности

Сделката между двете компании идва в неподходящ момент. Ценовата война в САЩ навлиза в нова фаза, докато в същото време стартъпите за доставка на храна имат проблеми да накарат икономическите си модели да заработят успешно. През последната година инвеститорите загубиха част от интереса си в стартиращите компании в сектора, което направи събирането на средства по-трудно. Instacart също среща с проблеми, основно заради конкуренцията именно в лицето на Amazon. Фирмата на Джеф Безос започна наскоро доставката на свежи продукти под шапката на Amazon Fresh. За разлика от други стартъпи в сектора обаче Instacart има подкрепата от големи инвеститори като групата Аndreessen Horowitz.

Успокояваща за Aldi и Instacart е тенденцията производителите на хранителни стоки да приемат по-бавно навлизането на онлайн услуги и разбиването на традиционни модели, отколкото други сектори като търговията с книги и електроника. "САЩ все още нямат структурата за навлизане на онлайн пазаруване на хранителни продукти. Все още е по-евтино и удобно да отидеш и да си купиш продуктите, отколкото да чакаш някой да ти ги донесе", коментира Браян Робъртс, директор в консултантската Global Retailer.

Двете компании ще предлагат доставка на свежи плодове и зеленчуци в рамките на час в САЩ.

Германската ритейл верига Aldi, която търси ударно навлизане на пазара в САЩ, ще работи със стартъп компанията Instacart, за да се конкурира в доставките с Amazon, пише Financial Times. Instacart, която е един от "еднорозите" на Силициевата долина и се оценява на над 1 млрд. долара, работи на пазара с доставки и макар да няма мащаба на Amazon, ще помогне на Aldi при първоначалното навлизане на пазара. Двете компании ще предлагат доставка на свежи плодове и зеленчуци в рамките на час. Сътрудничеството идва два месеца, след като Amazon обяви купуването на веригата магазини Whole Foods срещу 14 млрд. долара и на практика потвърди навлизането си на пазара с физически магазини.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK