С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 авг 2017, 15:23, 3090 прочитания

Инвеститорите залагат на спад на технологичните акции

Въпреки че компаниите в сектора се представят добре, късите позиции се увеличават

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Над 8 млрд. долара са изгубили заложилите на къси позиции (това означава, че цената на акциите ще се понижи) в сферата на технологиите от началото на годината благодарение на възходящото движение на книжата в сектора и съответстващите им индекси. Въпреки това все повече инвеститори продължават да залагат срещу доброто представяне на сектора, с което се доказва, че мнозина смятат, че американските технологични компании са сериозно надценени, съобщава Financial Times.

Място за пазарен песимизъм все още има


Въпреки спада през миналата седмица в стойността на технологичния индекс S&P 500 Information Technology той все още отчита забележителен ръст около 21% от началото на годината и опровергава очакванията за свиване на пазара. Солидното представяне на този бенчмарк до голяма степен се дължи на движение в цените на акциите на големите технологични гиганти като Facebook, Apple, Amazon, Netflix, Google и Microsoft, които се покачиха значително от началото на годината.

Място за пазарен песимизъм обаче очевидно остава и дори се увеличава, докато все повече инвеститори отварят къси позиции в сектора. Още повече, понастоящем технологичните компании са отговорни за половината от най-често заеманите къси позиции на американските фондови пазари или става дума за средства на обща стойност над 41 млрд. долара. Ако към тази сума бъдат включени и късите позиции на производителя на електрически автомобили Tesla, тя би нараснала до над 50 млрд. долара.

"Досега не бяхме виждали компании за половин трилион долара да растат с такива темпове и поради това хората все още са скептични", обяснява Ерик Банаш, основател на Cadian Capital, хедж фонд, опериращ предимно с технологичните компании. "Особено разбираемо" е недоверието в цената на акциите на Tesla, споделя Банаш пред FT, въпреки че анализаторът все още не намира доказателства, че свиване на пазара предстои. Залагането срещу акциите на технологичните компании от началото на годината е завършило неблагоприятно за почти всички инвеститори с къси позиции в сектора. Въпреки лекия спад в оценката на тех компаниите през миналата седмица, загубите на трейдърите, дължащи се на къси позиции, от началото на годината възлизат на 7.7 млрд., 4.5 млрд. долара от които са дело изцяло на Tesla.



Дейвид Ейнхорн, основател и ръководител на Greenlight Capital, който в началото на годината определи Tesla и част от големите технологични компании като "кошница с балони", призна, че представянето им е било изключително болезнено за заелите къси позиции.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum Българска рекламна агенция спечели злато на фестивала Golden Drum

Единствената награда за българска кампания тази година е на Saatchi&Saatchi

23 окт 2019, 510 прочитания

Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers Just Eat отхвърли офертата за 5.7 млрд. евро от Naspers

Британската група за доставки на храна предпочита да се продаде на гиганта в сектора Takeaway

23 окт 2019, 529 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Акциите на Danone поскъпнаха след спекулации за придобиване

Потенциалните купувачи на френската хранителна компания са Kraft Heinz и Coca-Cola, твърди New York Post

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Германия си иска парите

Започва сагата с приемането на бюджета на ЕС за периода 2021 - 2027

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Kалендар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10