С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 авг 2017, 10:52, 2903 прочитания

Нови вносни мита застрашават бизнеса със соларни панели в САЩ

Компании ще се опитат да попречат на въвеждането им

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Две фалирали американски компании в сектора настояват за допълнително облагане на панелите от чужбина.
Компаниите, свързани с изпълнението на соларни проекти в САЩ, ще се опитат да попречат на налагането на нови мита върху вноса на слънчеви, тъй като това ще доведе до спад на ръста в сектора и съкращаване на десетки хиляди работни места, пише Financial Times.

По предварителна информация темата е излязла на дневен ред след жалба на производителя Suniva, който обяви фалит в началото на април. Жалбата предстои да се разгледа на заседание на Комисията за международна търговия през тази седмица. Оплакването на компанията подкрепя становището, че американските производители в бранша търпят загуби вследствие на ръста на вноса на панели и изисква вземането на мерки с цел защита на местното производство. В тази връзка комисията вече е започнала собствено разследване и ще обяви резултатите от него на 22 септември. В случай че гледната точка на регулатора съвпадне с тази на Suniva, до 13 ноември тя ще предложи промени на президента Тръмп, а в началото на следващата година трябва да се избере и как да се действа.


Конфликт на интереси

В текущия спор има две страни - едната смята, че проблемът идва отвън, а другата вижда корените му в самите американски производители. По-конкретно първата страна с представители Suniva и Solarworld - две компании, обявили фалит в средата на 2017 г., твърди, че налагането на по-строги мерки е наложително, защото те ще повишат конкурентоспособността на сектора и ще са предпоставка за повторното откриване на вече закрити работни места и соларни паркове. Компаниите настояват пред комисията да се въведе мито от 40 цента за ват и минимална цена от 78 цента за ват за панели от чужд произход.

Другата страна по казуса смята, че причината за проблема е в местното производство, което не може да покрие търсенето. Според защитниците на тази позиция повишаване на вносните мита ще има значителен негативен ефект и резултатът ще бъде единствено създаването на допълнителни трудности. Сред компаниите, които се застъпват за тази идея, стоят имена от ранга на SunPower, NextEra Energy, AES и Hanwha Q-Cells, както и група от 16 сенатори и 53 членове на Камарата на представителите.



Песимистична прогноза

До този момент тенденцията беше повече от положителна. По данни на Reuters за 2016 г. инсталациите на соларни панели са достигнали рекордни нива в САЩ, цените им са отбелязвали ежегоден спад и работните места са се увеличили главоломно, като 260 хил. души са били заети в сектора. Сега обаче нещата придобиват по-песимистичен облик. Според проучване на GTM Research, ако бъдат одобрени, новите мита ще доведат до намаление на инсталациите с от 50 до 66%, като най-потърпевши ще се окажат разработчиците на паркове за слънчева енергия за осигуряването на комунални услуги, имайки предвид, че половината им разходи са свързани със соларните панели. В допълнение IHS Markit прогнозира цялостен спад в индустрията в САЩ от 60% в периода до 2020 г.

Ако се стигне до подобен развой на събитията, слънчевата енергия ще загуби инерцията, която е набрала, в надпреварата си с изкопаемите горива за доминиращ енергиен източник и ще се върне назад в развитието си.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара Най-големите банки в САЩ отчетоха рекордна нетна печалба от 120 млрд. долара

През миналата година те са спестили 32 млрд. долара в резултат на данъчната реформа

20 яну 2020, 434 прочитания

Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg 1 Германската Offerista придоби платформата Broshura.bg

Те ще слеят технологията си за онлайн брошури с цел да станат лидер на европейския пазар

19 яну 2020, 2043 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Facebook търси пробив с новата си платформа Watch

Марк Зукърбърг иска социалната мрежа да се развива към видеоиндустрията, но пазарът е вече запълнен

Още от Капитал
Сделките на 2019: Малко, малки, местни

Само три са големите продажби - на БТК, bTV и "Нова тв". Типичната сделка е за хотел, а купувачите са все местни

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Яж, снимай и споделяй

Изложбата Feast For The Eyes в Лондон проследява историята на фотографията на храна

Зеленият път

Как неизползваните жп линии в София може да се превърнат във велоалеи и пешеходни зони

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10