Facebook търси пробив с новата си платформа Watch
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Facebook търси пробив с новата си платформа Watch

Reuters

Facebook търси пробив с новата си платформа Watch

Марк Зукърбърг иска социалната мрежа да се развива към видеоиндустрията, но пазарът е вече запълнен

Йоан Запрянов
4680 прочитания

Reuters

© Reuters


"Гледането на едно шоу не трябва да бъде пасивно. То може да е шанс за споделяне на изживявания и събирането на хора, които се интересуват от същите малки неща като вас самите."

Марк Зукърбърг, главен изпълнителен директор на Facebook

Медийни компании като Conde Nast и Heart започват да излъчват свои шоута в новата видеоплатформа на Facebook Watch, пише Financial Times. Те ще се опитат да повторят някогашния успех от кратките и бързо разпространяващи се домашни видеа, докато самата Facebook се опитва да се конкурира по-успешно с YouTube като платформа за видео. Компанията на Марк Зукърбърг иска хората да поглеждат първо към нея, когато споделят свои домашни видеа, както и материали със свои реакции, дискусии относно шоупрограмите и други, за които в момента се ползва основно YouTube.

Facebook направи първите стъпки към война с YouTube още преди години, когато пренаписа алгоритмите си така, че видеата, споделени от платформата на Google, да не бъдат на първо място при информационните потоци. Сега фирмата прави още една голяма крачка, като започва да работи с други компании, които да правят съдържание ексклузивно за Facebook – нещо, което се случва при YouTube от години.

Новите шоупрограми включват Virtually Dating, където двама души ще излязат на среща във виртуалната реалност. Шоуто ще бъде продуцирано от Conde Nast. Друга нова продукция е Kitchen Little, където дете ще обяснява рецепта на професионален готвач.

Препълнен пазар

Изпълнителният директор на Facebook Марк Зукърбърг обясни, че компанията се опитва да навлезе на онлайн видеопазара, където обаче вече е пренаселено. Компаниите, които са част от индустрията, варират от Netflix до Snap. "Вярваме, че е възможно да преосмилим голяма част от живота си, като го погледнем през обектива и това как строим обществото си – включително и чрез гледането на видео", коментира той. "Гледането на едно шоу не трябва да бъде пасивно. То може да е шанс за споделяне на изживявания и събирането на хора, които се интересуват от същите малки неща като вас самите."

Големият коз в ръцете на Facebook е огромната социална платформа, която фирмата създаде. В момента в мрежата на Зукърбърг има над 2 млрд. потребители, активни всеки месец, и логично Facebook Watch поражда интерес сред създателите на съдържание. Компанията вече се съгласи да споделя приходите си от реклами, като ще плаща 55% от парите, идващи от реклама по време на видео, на самия създател на видеото.

Промяна в индустрията

Трой Янг, президент на дигиталния отдел на Hearst Magazines, коментира, че това е голяма промяна за цялата индустрия и Facebook. Той е работил по други видеоплатформи като Snapchat Discover. Според него Facebook може да популяризира успешно кратките серии, към които се стреми. "Най-хубавото е, че плащат на авторите на съдържание. Всеки е имал проблеми с разпространението на видеото си. Потребителите искат съдържание, рекламодателите също, но винаги е имало проблеми с монетизирането. Facebook на практика казва – разбираме проблемите ви, ще ви плащаме малки суми, докато сериите потръгнат, и след това ще видим как ще продължим", коментира той.

Платформата Facebook Watch може също така да промени и положението за продуцентите, които винаги са имали проблеми с информационния поток в основната социална мрежа. Сега потребителите ще имат възможност да добавят сериите към свои списъци и те да се показват консистентно, а не само когато са споделени от някой друг.

"Гледането на едно шоу не трябва да бъде пасивно. То може да е шанс за споделяне на изживявания и събирането на хора, които се интересуват от същите малки неща като вас самите."

Марк Зукърбърг, главен изпълнителен директор на Facebook

Медийни компании като Conde Nast и Heart започват да излъчват свои шоута в новата видеоплатформа на Facebook Watch, пише Financial Times. Те ще се опитат да повторят някогашния успех от кратките и бързо разпространяващи се домашни видеа, докато самата Facebook се опитва да се конкурира по-успешно с YouTube като платформа за видео. Компанията на Марк Зукърбърг иска хората да поглеждат първо към нея, когато споделят свои домашни видеа, както и материали със свои реакции, дискусии относно шоупрограмите и други, за които в момента се ползва основно YouTube.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.