Разработчикът на компютърни игри Rovio Entertainment планира първично публично предлагане (IPO), което може да оцени финландската компания на 2 млрд. долара, съобщава Bloomberg. Създателят на Angry Birds, един от най-известните мултимедийни брандове, ще се надява да набере около 400 млн. долара чрез листването си на борсата според източници на информационната агенция, пожелали анонимност.
Rovio залага на пернатите
Въпреки че официално решение кога компанията ще е готова с публичното предлагане все още няма, според източниците на Bloomberg това може да се случи най-рано в началото на следващия месец. Инициативата на Rovio обаче до голяма степен зависи от представянето на емблематичния за разработчика бранд Angry Birds, който в последно време се радва на все по-голям интерес. Подобен сценарий за пореден път ще изпита стратегията на софтуерните разработчици да залагат предимно на успешните си продукти, която за момента се оказва неефективна.
Според компилирани от Bloomberg данни близо 18% е средното отклонение от цената на IPO-тата от тази година в бранша. Иначе казано, текущата пазарна капитализация на разработчиците на гейминг софтуер, направили IPO от началото на годината, е с около 18% по-малка от оценката им в момента на листването на борсата. Създателят на Candy Crush, King Digital Entertainment, беше придобит с 20% под цената на IPO-то си през 2015 г., а Netmarble Games, които през май направиха най-голямото южнокорейско IPO за последните седем години, понастоящем се търгуват с около 17% по-евтино. Тази липса на инвеститорски апетит към мултимедийните компании се дължи на отклонения във финансовите резултати на компаниите, което от своя страна се обяснява с недостатъчния брой нови продукти, които да получат одобрението на потребителите и да генерират приходи.
Опасенията и възможностите
Динамиката на сектора и сериозната конкуренция също поставят под въпрос дали Rovio ще успее да се адаптира към публичната среда и да намери източници на приходи. Перспективите пред разработчика изглеждат доста по-оптимистични, след като филмът Angry Birds генерира приходи около 350 млн. долара и спомогна за възраждането на интереса към бранда. В допълнение от компанията вложиха различни възможности, които потребителите могат да заплащат в по-новите версии на играта. Благодарение на това компанията отчете добри резултати през 2016 г. след преминалата на загуба 2015 г.
От Bloomberg очакват набраните от първичното публично предлагане средства до голяма степен да бъдат използвани за финансирането на втория филм от поредицата Angry Birds, който се очаква да излезе през 2019 г. Въпросът обаче остава дали продължението на поредицата ще се радва на същия успех като предшественика си.
Стойността на IPO-то също е повод за притеснение на потенциалните инвеститори. Базираната в Еспоо, Финландия, Rovio отчете приходи за 2016 г. на стойност 190.3 млн. евро, или с около 34% повече спрямо 2015 г. До голяма степен обаче този сериозен ръст се дължи на еуфорията около стъпването на бранда на големия екран и вероятността да се запази изглежда минимална. В този случай оценката на компанията след първичното предлагане от около 2 млрд. долара е почти 10 пъти повече от приходите на компанията. За сравнение - това съотношение между пазарната оценка и приходите на Zynga, друг конкурентен на Rovio разработчик, беше 2 пъти по-малко при листването й на борсата.
Разработчикът на компютърни игри Rovio Entertainment планира първично публично предлагане (IPO), което може да оцени финландската компания на 2 млрд. долара, съобщава Bloomberg. Създателят на Angry Birds, един от най-известните мултимедийни брандове, ще се надява да набере около 400 млн. долара чрез листването си на борсата според източници на информационната агенция, пожелали анонимност.
0 коментара