Air Berlin влиза в процедура по фалит
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Air Berlin влиза в процедура по фалит

Air Berlin влиза в процедура по фалит

Etihad Airways се отказва от финансирането на бюджетната авиолиния

7772 прочитания

© Hannibal Hanschke


Бюджетната авиолиния Air Berlin е подала документи за обявяване в несъстоятелност, пише Bloomberg. Това се случва, след като основният акционер Etihad Airways отказва повече да помага на изпадналата във финансови затруднения компания. В изявление от Air Berlin коментират, че са стигнали до споразумение с немското правителство за осигуряването на мостов заем, който да позволи на вече обявените полети да излетят. Двама от членовете на борда на директорите са напуснали Air Berlin. В момента вървят и разговори с Lufthansa относно изкупуването на отделни активи.

Тъжният край на проблемите

Бюджетният превозвач е подал документите си в съд в Берлин, но няма да търси протекция от фалит за звената си Niki Lufthart и Leisure Cargo, се казва още в изявлението. Air Berlin работеше по преструктурирането си, след като години наред отбелязваше големи загуби. Авиолинията дори започна да отдава част от самолетите си на Lufthansa, за да се справи с финансовите проблеми, но опитите не се увенчаха с успех. През юни пропаднаха и последните планове за сливане на Niki Lufthart с TUI AG.

Дълговете на Air Berlin се вдигнаха след серия от придобивания. През последните месеци спекулациите относно финансовото състояние на компанията се повишиха. Etihad, която закупи авиолинията през 2011 г., помагаше на Air Berlin да работи, но след преразглеждане на европейските си инвестиции арабската компания реши, че вече няма интерес от немския бюджетен превозвач. Голямата причина за това е, че Air Berlin така и не успя да заработи на печалба.

Трупане на загуба

През изминалите две години компанията натрупа загуба от 1.2 млрд. евро. Последната финансова помощ от страна на Etihad беше на стойност 250 млн. евро и дойде през април. През юни Air Berlin отрече информацията, че е заплашена от фалит.

"Бизнесът на Аir Berlin продължи да пада с огромни темпове въпреки финансовата помощ от наша страна. Компанията не може да се справи с предизвикателствата пред себе си и управляващите я показаха, че не могат да достигнат до алтернативна стратегия за подобряване на ситуацията", коментират в изявление от Etihad. Компанията ще изпълни оставащите си полети чрез мостов заем от немското правителство на стойност 150 млн. евро. От Lufthansa коментираха, че "подкрепят опитите за преструктуриране на Аir Berlin заедно с правителството", както и че вече има преговори за закупуване на части от авиолинията.

Бюджетната авиолиния Air Berlin е подала документи за обявяване в несъстоятелност, пише Bloomberg. Това се случва, след като основният акционер Etihad Airways отказва повече да помага на изпадналата във финансови затруднения компания. В изявление от Air Berlin коментират, че са стигнали до споразумение с немското правителство за осигуряването на мостов заем, който да позволи на вече обявените полети да излетят. Двама от членовете на борда на директорите са напуснали Air Berlin. В момента вървят и разговори с Lufthansa относно изкупуването на отделни активи.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK