С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 авг 2017, 15:32, 7436 прочитания

Air Berlin влиза в процедура по фалит

Etihad Airways се отказва от финансирането на бюджетната авиолиния

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бюджетната авиолиния Air Berlin е подала документи за обявяване в несъстоятелност, пише Bloomberg. Това се случва, след като основният акционер Etihad Airways отказва повече да помага на изпадналата във финансови затруднения компания. В изявление от Air Berlin коментират, че са стигнали до споразумение с немското правителство за осигуряването на мостов заем, който да позволи на вече обявените полети да излетят. Двама от членовете на борда на директорите са напуснали Air Berlin. В момента вървят и разговори с Lufthansa относно изкупуването на отделни активи.

Тъжният край на проблемите


Бюджетният превозвач е подал документите си в съд в Берлин, но няма да търси протекция от фалит за звената си Niki Lufthart и Leisure Cargo, се казва още в изявлението. Air Berlin работеше по преструктурирането си, след като години наред отбелязваше големи загуби. Авиолинията дори започна да отдава част от самолетите си на Lufthansa, за да се справи с финансовите проблеми, но опитите не се увенчаха с успех. През юни пропаднаха и последните планове за сливане на Niki Lufthart с TUI AG.

Дълговете на Air Berlin се вдигнаха след серия от придобивания. През последните месеци спекулациите относно финансовото състояние на компанията се повишиха. Etihad, която закупи авиолинията през 2011 г., помагаше на Air Berlin да работи, но след преразглеждане на европейските си инвестиции арабската компания реши, че вече няма интерес от немския бюджетен превозвач. Голямата причина за това е, че Air Berlin така и не успя да заработи на печалба.

Трупане на загуба



През изминалите две години компанията натрупа загуба от 1.2 млрд. евро. Последната финансова помощ от страна на Etihad беше на стойност 250 млн. евро и дойде през април. През юни Air Berlin отрече информацията, че е заплашена от фалит.

"Бизнесът на Аir Berlin продължи да пада с огромни темпове въпреки финансовата помощ от наша страна. Компанията не може да се справи с предизвикателствата пред себе си и управляващите я показаха, че не могат да достигнат до алтернативна стратегия за подобряване на ситуацията", коментират в изявление от Etihad. Компанията ще изпълни оставащите си полети чрез мостов заем от немското правителство на стойност 150 млн. евро. От Lufthansa коментираха, че "подкрепят опитите за преструктуриране на Аir Berlin заедно с правителството", както и че вече има преговори за закупуване на части от авиолинията.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

14 ноември 2019
София хотел Балкан

Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът"


Какви са плановете за въвеждане на иновации и растеж на водещите банки в България?
Разберете на конференцията на Капитал "Банките и бизнесът". Събитието предоставя възможности на представители на банките и на бизнеса да обсъдят помежду си важни въпроси, да търсят решения и да помагат на пазара да расте.

Водещи теми в програмата:

  • Банковият сектор през 2020
  • Изводите от стрес тестовете
  • Ефектът от запазването на ниските лихви
  • PSD 2 - възможности и рискове
  • Иновации и технологични решения
Седма Годишна конференция "Банките и бизнесът" Запазете билет

Прочетете и това

Екоинспекцията поиска ОВОС от фирми на Ковачки, за да горят RDF в Сливен Екоинспекцията поиска ОВОС от фирми на Ковачки, за да горят RDF в Сливен

Предлаганите инсталации са допълнителни към "Топлофикация", която има разрешение да използва алтернативното гориво

11 ное 2019, 818 прочитания

Приходите от хотелски нощувки през лятото все пак растат 1 Приходите от хотелски нощувки през лятото все пак растат

Увеличението е 4.5% на годишна база и идва основно от българските туристи, показва националната статистика

11 ное 2019, 1166 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Аурубис" увеличава производството си към края на юни

Приходите на заводите в Пирдоп и Хамбург нарастват с над една пета за деветте месеца на финансовата година

Още от Капитал
Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

"Шах!" със зенитни ракети

Разполагането на руски противовъздушни комплекси С-400 в Сърбия би било тежък удар по сигурността на България и НАТО

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10