Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 авг 2017, 16:12, 4354 прочитания

Металургията в Европа се опитва да преодолее стагнацията със сливания

Въпреки увеличението на цената на стоманата през първото тримесечие секторът е все още в застой

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Рентабилността на металургичните компании в Европа започна да намалява с настъпването на световната финансова криза през 2008 г. Преди глобалната рецесия брутната цена на един тон стомана беше 215 евро, докато за първото тримесечие на 2016 г. тя се беше понижила до едва 46. И въпреки че през първото тримесечие на тази година тя се повиши до 83 евро за тон, застоят в сектора е все още осезаем. В тази връзка компании в индустрията се насочват към сливания и придобивания с цел подобряване финансовото положение и премахване на стагнацията, пише Financial Times.

Консолидация


Първата стъпка в тази посока беше направена това лято, когато металургичната компания Ilva беше продадена за 1.8 млрд. евро на консорциум, воден от ArcerolMittal, най-големия производител на стомана в света. Генералният директор на ArceroMittal Лакшми Митал коментира, че експертизата и технологичният принос на компанията му в допълнение с малките разходи на Ilva са предпоставка за създаването на успешно предприятие за производство на стомана. В същото време преговорите между други две имена в редиците на най-крупните производители на континента - ThyssenKrupp и Tata Steel, навлизат в последната си фаза, след като продължиха една година. Причините за евентуалното обединение са загубите, които британският клон на индийската Tata Steel търпи, и желанието на ThysenKrupp да пренасочи дейността си към производството на други по-скъпи продукти.

На практика световната финансова криза доведе до нова реалност за производителите на стомана в Европа. Секторът беше ударен от намалено търсене в региона, скъпи екополитики и висока конкуренция, породена от евтини вносни продукти. Андрю Зорик, управляващ директор на консултантската компания Accenture, смята, че за всички фирми в сферата консолидацията би означавала подобряване по отношение ценова мощност. Според анализатора на Barenberg Алесандро Абате сливанията ще окажат значителен положителен ефект върху целия пазар на стомана в Европа поради факта, че инвестициите в нови технологии ще доведат и до намаляване на замърсяването на околната среда.

Защо сливане и придобиване?



В основата си процесът на сливане и придобиване се стреми да подпомогне финансовото положение на дадена компания или, с други думи, да увеличи състоянието на акционерите. Разбира се, има и случаи, в които целите за подобно действие са не толкова безкористни, но поне на теория идеята трябва да има положителен ефект. По-конкретно резултатите от такъв тип обединение включват диверсификация на портфолиото, разширяване на пазарите, данъчни облекчения, понижаване на разходите и намаляване на конкуренцията. Сливането не е лишено и от някои рискове, като те обхващат съпротива от страна на служителите, наследяване на дългове и кратко просъществуване заради несъвместимост на корпоративните култури на отделните дружества. Въпреки това обаче нерядко това е най-изгодният начин за подобряване на ситуацията и преодоляване на трудностите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара Hertz поиска защита от фалит заради дълг от близо 25 млрд. долара

Американската компания за коли под наем пострада тежко от кризата заради коронавируса

23 май 2020, 2256 прочитания

Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90 1 Андрей Петров, "dm България": Целта е до края на годината магазините ни да станат поне 90

Преди дни стартира партньорството ни с foodpanda за онлайн поръчки, казва управителят на компанията пред "Капитал"

23 май 2020, 2539 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
"Аладин фуудс" увеличава преработката на пилешко с инвестиция за 2.7 млн. лв.

Проектът ще приключи през 2019 г. и ще увеличи производствения капацитет на предприятието

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Рекламна спортна пауза

Как ще се отрази на рекламните инвестиции отменянето на големите спортни събития през годината

Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

Кино: "Едно последно парти"

Антиромантична комедия за щастливото време в Ню Йорк

Чуваме ли се? А разбираме ли се?

Онлайн общуването срещу срещите на живо

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10