Hyundai ще се фокусира върху електрически коли за дълъг пробег
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Hyundai ще се фокусира върху електрически коли за дълъг пробег

Hyundai планира разработването на автомобил с широк обсег, който да се задвижва от горивна клетка

Hyundai ще се фокусира върху електрически коли за дълъг пробег

Компанията залага и на коли с горивна клетка, но инфраструктурата не е развита

11804 прочитания

Hyundai планира разработването на автомобил с широк обсег, който да се задвижва от горивна клетка

© Kim Hong-Ji


Корейският производител планира да пусне електрически седан през 2021 г., който да издържа 500 км с едно зареждане.

Корейският производител на автомобили Hyundai ще стане поредният голям играч в индустрията, който ще се фокусира върху електрическите коли, пише Reuters. Стратегията на Hyundai ще се основава върху висок клас електрически коли, които да издържат на дълго разстояние. Фирмата ще се опита да настигне пионера в индустрията Tesla наред с другите големи производители, които също обявиха огромни промени в стратегията си, за да са в крак с новата тенденция.

Подобно на Toyota Hyundai първоначално смяташе да инвестира значителни средства в технология за подобряване на ефикасността на използваните досега горива, за да бъдат нейните коли по-безопасни за природата. Бързото разрастване на Tesla, промяната на тактиката на другите големи играчи и скандалът около дизеловите двигатели на Volkswagen обаче промениха насоката на източните компании. Друга причина за промяна в стратегията са големите държавни субсидии, които се отпускат в Китай за купуването на електрически коли, за да може страната да се справи с мръсния въздух.

Все по-далеч

Корейският производител планира да пусне на пазара електрически седан през 2021 г., който да издържа 500 км с едно зареждане. Той ще бъде под шапката на бранда Genesis. В началото на следващата година на пазара трябва да излезе и версия на SUV модела Kona, който да издържа до 390 км. Toyota също работи по коли, които да издържат на по-дълъг път. За сравнение, основният модел на Tesla - Model S, издържа средно около 420 км, докато по-евтиният му събрат Model 3, чиито доставки започнаха преди месец, издържа 350 км в нормалния си вариант и 500 км във варианта за дълги пътувания.

"Подобряваме стратегията си за екоколи, която се фокусира върху електрически коли", коментира вицепрезидентът на Hyundai Лий Куан. Според него технологията вече е навлязла и е реалистична. Hyundai наред с партньорите си от Kia, с които заедно са петият най-голям производител на коли в света, смятат да имат общо 31 модела на пазара към 2020 г. Осем от тях ще бъдат на батерия, а два от тях - хибриди. Това е в голям контраст с плановете от 2014 г., които предвиждаха само два модела на батерии.

Hyundai също така потвърди информацията на Reuters, че разработва платформа за електрически коли, която ще даде възможност на фирмата в бъдеще да пусне на пазара още повече модели, които да са с по-дълъг обсег. Миналата година Hyundai пусна на пазара електромобила за масовия пазар IONIQ, който обаче не издържа толкова, колкото моделите на Tesla и General Motors.

По-близо до водороден двигател

Hyundai е в крайните етапи на производство на кола с горивна клетка, която да може да изкара повече от 580 км с едно зареждане спрямо сегашното SUV Tuscon, което може да изкара 415 км. Средният по размер SUV трябва да бъде на пазара в Южна Корея в началото на следващата година, като след това ще се появи и на пазарите в САЩ и Европа.

През следващата година трябва да се появи и автобус с горивна клетка. В плановете на компанията влиза още и създаването на седан с горивна клетка. Въпреки това анализаторите предричат, че навлизането на горивна клетка като тенденция е малко вероятно основно заради липсата на подходяща инфраструктура. В Южна Корея към момента има 10 станции за зареждане на горивни клетки, докато в Япония те са 100, сочат данните на Hyundai.

Корейският производител планира да пусне електрически седан през 2021 г., който да издържа 500 км с едно зареждане.

Корейският производител на автомобили Hyundai ще стане поредният голям играч в индустрията, който ще се фокусира върху електрическите коли, пише Reuters. Стратегията на Hyundai ще се основава върху висок клас електрически коли, които да издържат на дълго разстояние. Фирмата ще се опита да настигне пионера в индустрията Tesla наред с другите големи производители, които също обявиха огромни промени в стратегията си, за да са в крак с новата тенденция.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK