AT&T обмисля продажбата на звеното си за защита на дома Digital Life
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

AT&T обмисля продажбата на звеното си за защита на дома Digital Life

AT&T обмисля продажбата на звеното си за защита на дома Digital Life

Компанията търси начин да намали дълга си преди сливането с Time Warner

2826 прочитания

Ако се стигне до сделка, цената се очаква да бъде около 1 млрд. долара.

Американският телеком AT&T обмисля възможности за бизнеса си със защита на дома Digital Life, пише Reuters. Компанията може да продаде звеното си, за да намали част от дълга си. Това може да се окаже особено важно за AT&T, която иска да се слее с Time Warner в сделка за 85.4 млрд. долара. Ако компанията продаде звеното си, това би било рядко изтегляне на AT&T от пазар, в който не е достигнала пълния си потенциал. Компанията създаде звеното си Digital Life през 2013 г. Услугата предоставя на клиентите сензори и камери, чрез които да наблюдават домовете си през телефони и други мобилни устройства.

Digital Life отговаря за много малка част от приходите на AT&T, които през 2016 г. достигнаха 163.8 млрд. долара. Клиентите са между 400 и 500 хил. и ако се стигне до продажба, цената вероятно би била около 1 млрд. долара. Това не би се отразило особено на дълга на компанията, който към края на юни възлиза на 143.7 млрд. долара. Продажбата почти сигурно обаче би означавала промяна в стратегията на АТ&T и раздяла и с други бизнеси.

Намаляване на дълга

Голямата цел на AT&T през следващите месеци ще бъде значително да намали дълга си, за да не бъде той в тежест при сливането с Time Warner. "AT&T носи със себе си огромен дълг, което е рисково за компания, чиито приходи намаляват", коментира Крейг Мофет, анализатор в MoffettNathanson. "Почти сигурно е, че компанията ще трябва да продаде част от активите си, за да бъдат доволни рейтинговите агенции." От AT&T смятат, че сливането с Time Warner ще бъде приключено до края на тази година. В момента то се разглежда от страна на Министерството на правосъдието в САЩ. Сделката беше обявена в края на 2016 г., като стана повод за дебат по време на президентската предизборна кампания в страната. И двамата кандидати - Хилари Клинтън и спечелилият Доналд Тръмп, се обявиха против сделката.

Digital Life работи на 80 пазара, включително и големи градове като Чикаго и Ню Йорк. Компанията обаче не успява да се справи с конкурентната услуга, предоставяна от Comcast. Comcast навлезе на пазара с услугата си Xfinity Home през 2012 г. Наскоро от фирмата обявиха, че се доближават до 1 млн. клиенти. Подобно на други кабелни оператори Comcast се насочи към бизнеса със защита на дома в търсене на нови източници на приходи.

Интерес към Digital Life

Интерес към звеното на AT&T може да има от няколко страни, сочат източниците на Reuters. Една от възможностите е компанията за частен капитал Apollo Global Management, която купи друга компания в сектора - ADT Corp, срещу 7 млрд. долара през 2016 г. По-късно Apollo сля ADT с по-малката си фирма Protecion 1. Ако компанията успее да закупи Digital Life от AT&T, тя ще може да се конкурира по-успешно с Comcast.

По-рано през годината АT&T вече продаде звеното си LifeShield, което беше в същия сектор, но беше под шапката на DirecTV. Фирмата беше купена от Hawk Capital срещу неназована сума. Изпълнителният директор на Digital Life Глен Люри вече обяви, че ще се пенсионира през септември.

Ако се стигне до сделка, цената се очаква да бъде около 1 млрд. долара.

Американският телеком AT&T обмисля възможности за бизнеса си със защита на дома Digital Life, пише Reuters. Компанията може да продаде звеното си, за да намали част от дълга си. Това може да се окаже особено важно за AT&T, която иска да се слее с Time Warner в сделка за 85.4 млрд. долара. Ако компанията продаде звеното си, това би било рядко изтегляне на AT&T от пазар, в който не е достигнала пълния си потенциал. Компанията създаде звеното си Digital Life през 2013 г. Услугата предоставя на клиентите сензори и камери, чрез които да наблюдават домовете си през телефони и други мобилни устройства.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK