Приходите на железниците намаляват за първите шест месеца

"Холдинг БДЖ" и пътническите и товарните превози излизат на загуба към средата на 2017 г.

Товарният превозвач е превозил 4% по-малко карго през първата половина на годината
Товарният превозвач е превозил 4% по-малко карго през първата половина на годината
Товарният превозвач е превозил 4% по-малко карго през първата половина на годината    ©  Юлия Лазарова
Товарният превозвач е превозил 4% по-малко карго през първата половина на годината    ©  Юлия Лазарова
407.6

млн. лв. са достигнали задълженията на холдинга, което е спад от 10%. Повечето от тях обаче са просрочени.

Приходите на железниците за първите шест месеца на 2017 г. намаляват леко спрямо същия период на миналата година. По-ниски са резултатите както на "Холдинг БДЖ", така и на дъщерните му дружества. Основните причини за спада са намалените пътнически и товарни превози. В същото време всичките компании са имали по-високи разходи и излизат на загуба след отчетената макар и малка печалба година по-рано. Добрата новина е, че задълженията на холдинга намаляват с 43 млн. лв. Основната част от тях обаче са просрочени. Това показват отчетите на държавните компании за първото полугодие.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    gwm51310473 avatar :-|
    gwm51310473
    • + 2

    БДЖ да се само разпусне това е едно от последните комунистически недоразумения в икономиката празно няма в момента в който изчезне ще се появи частна компания която ще поеме техните функции най вероятно с 5 пъти по малко хора и без държавна помощ

    Нередност?
  • 2
    g.e.m. avatar :-?
    ГЕМ
    • + 3

    Направо да се чуди човек как я мислят тая работа БДЖ, за тях комунизма още не е свършил. На дотации докога?

    Нередност?
  • 3
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 1

    "Това се е наложило заради недостига на локомотивен персонал в резултат на голямото текучество, като за една година са напуснали 121 души, или 22.8% от машинистите, става ясно от отчета. Общо персоналът на компанията е намалял с 238 до 2920 души."

    Значи вдигнаха врява до небето, за да не се приватизира, а после напускат като мишки от потъващ кораб! Защо бе, машинисти?! Да не би някой да ви е спрял горивото?

    Колко планове за преструктуриране провалихте?

    Нередност?
  • 4
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев
    • + 3

    До коментар [#1] от "gwm51310473":

    Железопътните компании са успешни навсякъде, в САЩ железопътният превоз е по-скъп от автобусния. Не е в бизнеса проблема, а в начина на управление. Кадърен ръководител без натиск от синдикати и особено от рояка администрация ще преобърне бизнеса на дружеството за 0 време. Недев на времето за 2-3 години почти ги върна на 0-та, ама нямаше кой да го търпи с неговото нормално управление.

    Нередност?
Нов коментар