Приходите на железниците намаляват за първите шест месеца
"Холдинг БДЖ" и пътническите и товарните превози излизат на загуба към средата на 2017 г.


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
млн. лв. са достигнали задълженията на холдинга, което е спад от 10%. Повечето от тях обаче са просрочени.
Приходите на железниците за първите шест месеца на 2017 г. намаляват леко спрямо същия период на миналата година. По-ниски са резултатите както на "Холдинг БДЖ", така и на дъщерните му дружества. Основните причини за спада са намалените пътнически и товарни превози. В същото време всичките компании са имали по-високи разходи и излизат на загуба след отчетената макар и малка печалба година по-рано. Добрата новина е, че задълженията на холдинга намаляват с 43 млн. лв. Основната част от тях обаче са просрочени. Това показват отчетите на държавните компании за първото полугодие.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
БДЖ да се само разпусне това е едно от последните комунистически недоразумения в икономиката празно няма в момента в който изчезне ще се появи частна компания която ще поеме техните функции най вероятно с 5 пъти по малко хора и без държавна помощ
Направо да се чуди човек как я мислят тая работа БДЖ, за тях комунизма още не е свършил. На дотации докога?
"Това се е наложило заради недостига на локомотивен персонал в резултат на голямото текучество, като за една година са напуснали 121 души, или 22.8% от машинистите, става ясно от отчета. Общо персоналът на компанията е намалял с 238 до 2920 души."
Значи вдигнаха врява до небето, за да не се приватизира, а после напускат като мишки от потъващ кораб! Защо бе, машинисти?! Да не би някой да ви е спрял горивото?
Колко планове за преструктуриране провалихте?
До коментар [#1] от "gwm51310473":
Железопътните компании са успешни навсякъде, в САЩ железопътният превоз е по-скъп от автобусния. Не е в бизнеса проблема, а в начина на управление. Кадърен ръководител без натиск от синдикати и особено от рояка администрация ще преобърне бизнеса на дружеството за 0 време. Недев на времето за 2-3 години почти ги върна на 0-та, ама нямаше кой да го търпи с неговото нормално управление.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход