С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
23 авг 2017, 15:31, 3606 прочитания

Водещата рекламна компания WPP намалява прогнозните си печалби

Слабото търсене ще засегне финансовите й резултати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Една от водещите компании за маркетинг и реклама в света - WPP, намали прогнозните си финансови резултати, след като големите производители на потребителски стоки намалиха средствата, които отделят за реклама на продуктите си, съобщава Reuters. Британската компания не достигна очакваните резултати за първото полугодие и беше принудена да преоцени представянето си до края на годината.

Силна зависимост от клиентите


До голяма степен слабото представяне на маркетинговата компания се дължи на силната зависимост на бизнеса й от дейността на гиганти като Nestle, Unilever и други, които са основните клиенти на WPP. Слабото представяне на компаниите за потребителски стоки обаче директно се е отразило и върху разходите, които те правят за маркетинг и реклама. Средствата за рекламна дейност допълнително намаляват, след като инвеститори активисти започнаха да оказват натиск на компаниите за потребителски стоки, което принуди голяма част от тях да започнат програми за свиването на разходите си.

Резултатите

WPP отчете спад в приходите от продажби на звената, които са били активни и в предходната фискална година за първото полугодие от близо 0.5% при очакван ръст от 0.7%. От компанията също така намалиха прогнозния си ръст за годината до между 0% и 1% при досегашни очаквания от 2%, в резултат на което акциите рекламната агенция поевтиняха с 11% в часовете преди началото на редовната борсова сесия в сряда. Това е голям удар върху пазарната капитализация на WPP, която вече беше отчела спад от близо 12% от началото на годината.



"Юли беше слаб, а юни беше труден", коментира главният изпълнителен директор на WPP, Мартин Сорел за Reuters. Предизвикателствата пред основаната от Сорел компания ще се задълбочават, след като общите й приходи за първото полугодие намаляха с 0.3% на годишна база при постоянни валутни курсове, достигайки 26.9 млрд. паунда. Въпреки това WPP, която притежава рекламни агенции като Ogilvy & Mather, Grey Global и JWT, все още поддържа положителни прогнози за цялата година и е успяла да увеличи маржовете си на печалба за първото полугодие с 0.3%.

WPP притесни инвеститорите през март, намалявайки прогнозата си за продажбите през 2017 г., отдавайки го на свръхконкурентната маркетингова среда, в която компаниите в бранша трябва да "се борят за всеки долар от рекламните разходи на компаниите". От 3.1% ръст на приходите през 2016 г.,която беше една от най-силните години за индустрията, през март WPP намали очакванията си до 2%, преди да го съкрати отново в сряда.

Обяснението

От компанията не отдават слабото си представяне на засилващата се тенденция онлайн маркетингът да краде от приходите на традиционната реклама. Според ръководството: "Ръстът на дигиталния пазар също е подбиван от проблематични теми като измеримост, откритост, измами и фалшиви новини, без дори да се набляга на дуопола на Google и Facebook и нарастващото господство на Amazon в много области, включително, но не само, eлектронната търговия, търговията на дребно, облачни технологии и платено съдържание." От компанията запазват мнението си, че простото обяснение за проблемите им е липсата на средства в областта на традиционния маркетинг и реклама.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата Walmart ще се състезава с Google, Amazon и Facebook в областта на рекламата

Ритейл гигантът ще представи предимствата на модела си на събитие в Ню Йорк следващата седмица

24 май 2019, 26 прочитания

Наградите за иновации, IT и аутсорсинг: "Империя онлайн", "Софтсърв България", "Каргил" Наградите за иновации, IT и аутсорсинг: "Империя онлайн", "Софтсърв България", "Каргил"

Победители в категориите "IT продукт на годината", "Иновации в бизнес процесите и операциите" и "Център за споделени услуги на 2019 г."

23 май 2019, 1211 прочитания

24 часа 7 дни

23 май 2019, 6305 прочитания

23 май 2019, 2727 прочитания

23 май 2019, 2450 прочитания

23 май 2019, 2349 прочитания

23 май 2019, 1967 прочитания

Всички новини

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" събираме всички най-важни новини от последните седем дни

ЕС след изборите: Всички във властта

Изходът от вота за Европейски паралмент предвещава коалиция от четирите основни европейски партии

Подрязаните крила на Huawei

Решението на Google удря по амбициите на китайския гигант да оглави глобалния смартфон сектор

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица

Златният Кокошка

"Кокошка – експресионист, мигрант и европеец" е едно от централните събития в културния афиш на Виена този сезон