С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
23 авг 2017, 15:31, 3721 прочитания

Водещата рекламна компания WPP намалява прогнозните си печалби

Слабото търсене ще засегне финансовите й резултати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Една от водещите компании за маркетинг и реклама в света - WPP, намали прогнозните си финансови резултати, след като големите производители на потребителски стоки намалиха средствата, които отделят за реклама на продуктите си, съобщава Reuters. Британската компания не достигна очакваните резултати за първото полугодие и беше принудена да преоцени представянето си до края на годината.

Силна зависимост от клиентите


До голяма степен слабото представяне на маркетинговата компания се дължи на силната зависимост на бизнеса й от дейността на гиганти като Nestle, Unilever и други, които са основните клиенти на WPP. Слабото представяне на компаниите за потребителски стоки обаче директно се е отразило и върху разходите, които те правят за маркетинг и реклама. Средствата за рекламна дейност допълнително намаляват, след като инвеститори активисти започнаха да оказват натиск на компаниите за потребителски стоки, което принуди голяма част от тях да започнат програми за свиването на разходите си.

Резултатите

WPP отчете спад в приходите от продажби на звената, които са били активни и в предходната фискална година за първото полугодие от близо 0.5% при очакван ръст от 0.7%. От компанията също така намалиха прогнозния си ръст за годината до между 0% и 1% при досегашни очаквания от 2%, в резултат на което акциите рекламната агенция поевтиняха с 11% в часовете преди началото на редовната борсова сесия в сряда. Това е голям удар върху пазарната капитализация на WPP, която вече беше отчела спад от близо 12% от началото на годината.



"Юли беше слаб, а юни беше труден", коментира главният изпълнителен директор на WPP, Мартин Сорел за Reuters. Предизвикателствата пред основаната от Сорел компания ще се задълбочават, след като общите й приходи за първото полугодие намаляха с 0.3% на годишна база при постоянни валутни курсове, достигайки 26.9 млрд. паунда. Въпреки това WPP, която притежава рекламни агенции като Ogilvy & Mather, Grey Global и JWT, все още поддържа положителни прогнози за цялата година и е успяла да увеличи маржовете си на печалба за първото полугодие с 0.3%.

WPP притесни инвеститорите през март, намалявайки прогнозата си за продажбите през 2017 г., отдавайки го на свръхконкурентната маркетингова среда, в която компаниите в бранша трябва да "се борят за всеки долар от рекламните разходи на компаниите". От 3.1% ръст на приходите през 2016 г.,която беше една от най-силните години за индустрията, през март WPP намали очакванията си до 2%, преди да го съкрати отново в сряда.

Обяснението

От компанията не отдават слабото си представяне на засилващата се тенденция онлайн маркетингът да краде от приходите на традиционната реклама. Според ръководството: "Ръстът на дигиталния пазар също е подбиван от проблематични теми като измеримост, откритост, измами и фалшиви новини, без дори да се набляга на дуопола на Google и Facebook и нарастващото господство на Amazon в много области, включително, но не само, eлектронната търговия, търговията на дребно, облачни технологии и платено съдържание." От компанията запазват мнението си, че простото обяснение за проблемите им е липсата на средства в областта на традиционния маркетинг и реклама.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Инсталация за горене на RDF отпадъци се планира в Малко Търново Инсталация за горене на RDF отпадъци се планира в Малко Търново

Проектът е за малка централа с мощност 2 МВт, но тъй като попада в Странджа, буди притеснение у хората

20 окт 2019, 915 прочитания

Американската Global Foundries придобива половината екип на "Смартком" Американската Global Foundries придобива половината екип на "Смартком"

Компанията взима при себе си отдел от 125 души, работещ в сектора на нано чиповете

20 окт 2019, 981 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Още от Капитал
В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Сирийската авантюра на Ердоган подкопава НАТО

Може ли Северноатлантическият алианс бъде въвлечен във война заради Турция

Нобел за икономика: Как да се правят ефективни реформи

Тазгодишните лауреати намират начин да използват полеви изследвания, за да избегнат политиките тип "проба-грешка"

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10