С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
23 авг 2017, 15:31, 3717 прочитания

Водещата рекламна компания WPP намалява прогнозните си печалби

Слабото търсене ще засегне финансовите й резултати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Една от водещите компании за маркетинг и реклама в света - WPP, намали прогнозните си финансови резултати, след като големите производители на потребителски стоки намалиха средствата, които отделят за реклама на продуктите си, съобщава Reuters. Британската компания не достигна очакваните резултати за първото полугодие и беше принудена да преоцени представянето си до края на годината.

Силна зависимост от клиентите


До голяма степен слабото представяне на маркетинговата компания се дължи на силната зависимост на бизнеса й от дейността на гиганти като Nestle, Unilever и други, които са основните клиенти на WPP. Слабото представяне на компаниите за потребителски стоки обаче директно се е отразило и върху разходите, които те правят за маркетинг и реклама. Средствата за рекламна дейност допълнително намаляват, след като инвеститори активисти започнаха да оказват натиск на компаниите за потребителски стоки, което принуди голяма част от тях да започнат програми за свиването на разходите си.

Резултатите

WPP отчете спад в приходите от продажби на звената, които са били активни и в предходната фискална година за първото полугодие от близо 0.5% при очакван ръст от 0.7%. От компанията също така намалиха прогнозния си ръст за годината до между 0% и 1% при досегашни очаквания от 2%, в резултат на което акциите рекламната агенция поевтиняха с 11% в часовете преди началото на редовната борсова сесия в сряда. Това е голям удар върху пазарната капитализация на WPP, която вече беше отчела спад от близо 12% от началото на годината.



"Юли беше слаб, а юни беше труден", коментира главният изпълнителен директор на WPP, Мартин Сорел за Reuters. Предизвикателствата пред основаната от Сорел компания ще се задълбочават, след като общите й приходи за първото полугодие намаляха с 0.3% на годишна база при постоянни валутни курсове, достигайки 26.9 млрд. паунда. Въпреки това WPP, която притежава рекламни агенции като Ogilvy & Mather, Grey Global и JWT, все още поддържа положителни прогнози за цялата година и е успяла да увеличи маржовете си на печалба за първото полугодие с 0.3%.

WPP притесни инвеститорите през март, намалявайки прогнозата си за продажбите през 2017 г., отдавайки го на свръхконкурентната маркетингова среда, в която компаниите в бранша трябва да "се борят за всеки долар от рекламните разходи на компаниите". От 3.1% ръст на приходите през 2016 г.,която беше една от най-силните години за индустрията, през март WPP намали очакванията си до 2%, преди да го съкрати отново в сряда.

Обяснението

От компанията не отдават слабото си представяне на засилващата се тенденция онлайн маркетингът да краде от приходите на традиционната реклама. Според ръководството: "Ръстът на дигиталния пазар също е подбиван от проблематични теми като измеримост, откритост, измами и фалшиви новини, без дори да се набляга на дуопола на Google и Facebook и нарастващото господство на Amazon в много области, включително, но не само, eлектронната търговия, търговията на дребно, облачни технологии и платено съдържание." От компанията запазват мнението си, че простото обяснение за проблемите им е липсата на средства в областта на традиционния маркетинг и реклама.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Потребителите на Revolut в България надхвърлиха 100 хил. души Потребителите на Revolut в България надхвърлиха 100 хил. души

Компанията е наела JP Morgan и планира да проведе нов кръг от финансиране за 1.5 млрд. долара

15 окт 2019, 473 прочитания

Volkswagen отлага решението за завода в Турция Volkswagen отлага решението за завода в Турция

Причината е турската офанзива в Сирия и атаката над кюрдите, пише Handelsblatt

15 окт 2019, 592 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" събираме всички най-важни новини от последните седем дни

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм