С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
23 авг 2017, 15:31, 3604 прочитания

Водещата рекламна компания WPP намалява прогнозните си печалби

Слабото търсене ще засегне финансовите й резултати

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Една от водещите компании за маркетинг и реклама в света - WPP, намали прогнозните си финансови резултати, след като големите производители на потребителски стоки намалиха средствата, които отделят за реклама на продуктите си, съобщава Reuters. Британската компания не достигна очакваните резултати за първото полугодие и беше принудена да преоцени представянето си до края на годината.

Силна зависимост от клиентите


До голяма степен слабото представяне на маркетинговата компания се дължи на силната зависимост на бизнеса й от дейността на гиганти като Nestle, Unilever и други, които са основните клиенти на WPP. Слабото представяне на компаниите за потребителски стоки обаче директно се е отразило и върху разходите, които те правят за маркетинг и реклама. Средствата за рекламна дейност допълнително намаляват, след като инвеститори активисти започнаха да оказват натиск на компаниите за потребителски стоки, което принуди голяма част от тях да започнат програми за свиването на разходите си.

Резултатите

WPP отчете спад в приходите от продажби на звената, които са били активни и в предходната фискална година за първото полугодие от близо 0.5% при очакван ръст от 0.7%. От компанията също така намалиха прогнозния си ръст за годината до между 0% и 1% при досегашни очаквания от 2%, в резултат на което акциите рекламната агенция поевтиняха с 11% в часовете преди началото на редовната борсова сесия в сряда. Това е голям удар върху пазарната капитализация на WPP, която вече беше отчела спад от близо 12% от началото на годината.



"Юли беше слаб, а юни беше труден", коментира главният изпълнителен директор на WPP, Мартин Сорел за Reuters. Предизвикателствата пред основаната от Сорел компания ще се задълбочават, след като общите й приходи за първото полугодие намаляха с 0.3% на годишна база при постоянни валутни курсове, достигайки 26.9 млрд. паунда. Въпреки това WPP, която притежава рекламни агенции като Ogilvy & Mather, Grey Global и JWT, все още поддържа положителни прогнози за цялата година и е успяла да увеличи маржовете си на печалба за първото полугодие с 0.3%.

WPP притесни инвеститорите през март, намалявайки прогнозата си за продажбите през 2017 г., отдавайки го на свръхконкурентната маркетингова среда, в която компаниите в бранша трябва да "се борят за всеки долар от рекламните разходи на компаниите". От 3.1% ръст на приходите през 2016 г.,която беше една от най-силните години за индустрията, през март WPP намали очакванията си до 2%, преди да го съкрати отново в сряда.

Обяснението

От компанията не отдават слабото си представяне на засилващата се тенденция онлайн маркетингът да краде от приходите на традиционната реклама. Според ръководството: "Ръстът на дигиталния пазар също е подбиван от проблематични теми като измеримост, откритост, измами и фалшиви новини, без дори да се набляга на дуопола на Google и Facebook и нарастващото господство на Amazon в много области, включително, но не само, eлектронната търговия, търговията на дребно, облачни технологии и платено съдържание." От компанията запазват мнението си, че простото обяснение за проблемите им е липсата на средства в областта на традиционния маркетинг и реклама.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Американски кошмар на българска "Арена" Американски кошмар на българска "Арена"

С поредица юридически хватки инвеститорът в двата софийски мултиплекса "Арена" бяга от новия основен кредитор - фонда Apollo. От схемата страда целият инвестиционен климат

23 май 2019, 668 прочитания

Веригата на Джейми Оливър е пред фалит 1 Веригата на Джейми Оливър е пред фалит

Заради затварянето на 25 ресторанта работата си ще загубят над 1000 души

22 май 2019, 2033 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за енергетика

В рубриката на "Капитал Daily" събираме всички най-важни новини от последните седем дни

"Хладилника" - пилотният нов квартал на София

Общината и инвеститорите са в безпрецедентен диалог за бъдещето на квартала

Да летиш в облака

Стефан Бумов, съосновател и главен оперативен директор на HeleCloud

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Хладнокръвни истории

Нови стари срещи с прозата и документалистиката на Труман Капоти

Работохолици до доказване на противното

Марк Грифитс, професор по поведенческо пристрастяване и директор на звено за изследване на хазарта в Nottingham Trent University