Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 28 авг 2017, 10:12, 3925 прочитания

Maersk Tankers придобива дял в квантовия фонд CargoMetrics

Транспортната компания се надява да получи по-добра картина на движението на пазара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Предимство за инвеститорите
Възможността за т.нар. количествено инвестиране, където обработването на огромни количества данни и сделки се извършва предимно автоматично чрез компютърни алгоритми, е важно предимство в света на хедж фондовете, привличащо милиарди долари през последните години.

Един от най-големите оператори на танкери в света - Maersk Tankers, ще инвестира "сериозни суми" в квантовия хедж фонд CargoMetrics, съобщава Financial Times. В резултат на сделката подразделението на A.P Moller-Maersk, най-голямата компания за транспорт и логистикa в света, се надява да получи по-добра представа как и къде да разпределя флотилията си от плавателни съдове, позовавайки се на анализираните данни и аналитичните модели на фонда. Квантовите фондове разчитат именно на алгоритми или компютърни програми за своите инвестиции.

Точната стойност на средствата, които Maersk ще отдели за придобиването на дял в CargoMetrics, не е ясна, но според източници на FT, инвестираната сума е "значителна" и би осигурила ексклузивен достъп на Maersk до данните и алгоритмите на хедж фонда. Вероятно корабната компания се опитва да получи по-добра представа за това как трябва да разпределя маршрутите на корабите си.


Опит за анализ

Корабният транспорт е изключително деликатна област за извършване на дейност, защото таксите за превоз са с изключително висока волатилност, а стоковите потоци са непостоянни. Таксата за наем на един средностатистически танкер в Атлантическия океан може да се удвои или да намалее на половина в рамките на една седмица . Поради това компаниите в бранша са принудени да вземат трудни решения - като къде и кога да разположат корабите си, за да получат максимален брой и изгодни поръчки, кога да бъдат обслужвани сервизно тези кораби и какви такси да предлагат на клиентите си.

"Важно е да имате танкери на точното място в точното време. Това е индустрия, която се основава на усещането за това къде и кога може да се премести търговският капацитет, но ние искаме да оспорим тази индустриална парадигма. Нашата инвестиция в CargoMetrics ще ускори цифровизацията ни", обяснява Сорен Крисчън Майер, главен бизнес стратег на Maersk.



Огромните възможности

CargoMetrics е компютърно базиран хедж фонд, който използва сателитни данни, транспортни регистри и дори метеорологични данни, за да прогнозира движението на стоковите потоци в световен мащаб. Морският транспорт е отговорен за над 90% от международната търговия в световен мащаб, а CargoMetrics следи движението на 120 хил. кораба благодарение на датчиците за отчитане на местоположение, с които те са оборудвани.

Според Скот Боргерсон, основателят на квантовия хедж фонд, сделката с Maersk ще създаде огромни възможности и за CargoMetrics. Освен средствата от сделката, които ще бъдат инвестирани в източници на данни, техническо оборудване и хора, фондът ще получи и достъп до архивите на транспортната компания, които ще послужат за определянето на корабни тенденции, аналогии и зависимости, които впоследствие да бъдат използвани. "Ние вече научаваме доста от тях и те от нас", споделя Боргерсон пред FT.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10% Търговецът и производител на биохрани Яни Драгов: Ръст 30% в онлайн продажбите, в магазините нагоре-надолу с 10%

Действам предпазливо и не наемам нови хора, а в краен случай бих намалил работното време, вместо да освобождавам служители, казва собственикът на "Смарт органик"

28 мар 2020, 365 прочитания

Търг на "Топлофикация София" повдигна съмнения за нагласен победител Търг на "Топлофикация София" повдигна съмнения за нагласен победител

Срок от три дни и условие за гигантски оборот повдигнаха основателни съмнения. Затова поръчката ще бъде спряна и ще се обяви нова

27 мар 2020, 3182 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Хаос в Samsung след присъдата на наследника на компанията

Корейският гигант може да бъде превзет от чуждестранните инвеститори в групата

Още от Капитал
Колко ще продължи?

Има различни сценарии за край на здравната криза, всички с не особено далечен хоризонт

Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10