Maersk Tankers придобива дял в квантовия фонд CargoMetrics
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Maersk Tankers придобива дял в квантовия фонд CargoMetrics

Maersk Tankers притежава 158 танкера.

Maersk Tankers придобива дял в квантовия фонд CargoMetrics

Транспортната компания се надява да получи по-добра картина на движението на пазара

4175 прочитания

Maersk Tankers притежава 158 танкера.

© Brendan Mcdermid


Предимство за инвеститорите

Възможността за т.нар. количествено инвестиране, където обработването на огромни количества данни и сделки се извършва предимно автоматично чрез компютърни алгоритми, е важно предимство в света на хедж фондовете, привличащо милиарди долари през последните години.

Един от най-големите оператори на танкери в света - Maersk Tankers, ще инвестира "сериозни суми" в квантовия хедж фонд CargoMetrics, съобщава Financial Times. В резултат на сделката подразделението на A.P Moller-Maersk, най-голямата компания за транспорт и логистикa в света, се надява да получи по-добра представа как и къде да разпределя флотилията си от плавателни съдове, позовавайки се на анализираните данни и аналитичните модели на фонда. Квантовите фондове разчитат именно на алгоритми или компютърни програми за своите инвестиции.

Точната стойност на средствата, които Maersk ще отдели за придобиването на дял в CargoMetrics, не е ясна, но според източници на FT, инвестираната сума е "значителна" и би осигурила ексклузивен достъп на Maersk до данните и алгоритмите на хедж фонда. Вероятно корабната компания се опитва да получи по-добра представа за това как трябва да разпределя маршрутите на корабите си.

Опит за анализ

Корабният транспорт е изключително деликатна област за извършване на дейност, защото таксите за превоз са с изключително висока волатилност, а стоковите потоци са непостоянни. Таксата за наем на един средностатистически танкер в Атлантическия океан може да се удвои или да намалее на половина в рамките на една седмица . Поради това компаниите в бранша са принудени да вземат трудни решения - като къде и кога да разположат корабите си, за да получат максимален брой и изгодни поръчки, кога да бъдат обслужвани сервизно тези кораби и какви такси да предлагат на клиентите си.

"Важно е да имате танкери на точното място в точното време. Това е индустрия, която се основава на усещането за това къде и кога може да се премести търговският капацитет, но ние искаме да оспорим тази индустриална парадигма. Нашата инвестиция в CargoMetrics ще ускори цифровизацията ни", обяснява Сорен Крисчън Майер, главен бизнес стратег на Maersk.

Огромните възможности

CargoMetrics е компютърно базиран хедж фонд, който използва сателитни данни, транспортни регистри и дори метеорологични данни, за да прогнозира движението на стоковите потоци в световен мащаб. Морският транспорт е отговорен за над 90% от международната търговия в световен мащаб, а CargoMetrics следи движението на 120 хил. кораба благодарение на датчиците за отчитане на местоположение, с които те са оборудвани.

Според Скот Боргерсон, основателят на квантовия хедж фонд, сделката с Maersk ще създаде огромни възможности и за CargoMetrics. Освен средствата от сделката, които ще бъдат инвестирани в източници на данни, техническо оборудване и хора, фондът ще получи и достъп до архивите на транспортната компания, които ще послужат за определянето на корабни тенденции, аналогии и зависимости, които впоследствие да бъдат използвани. "Ние вече научаваме доста от тях и те от нас", споделя Боргерсон пред FT.

Предимство за инвеститорите

Възможността за т.нар. количествено инвестиране, където обработването на огромни количества данни и сделки се извършва предимно автоматично чрез компютърни алгоритми, е важно предимство в света на хедж фондовете, привличащо милиарди долари през последните години.

Един от най-големите оператори на танкери в света - Maersk Tankers, ще инвестира "сериозни суми" в квантовия хедж фонд CargoMetrics, съобщава Financial Times. В резултат на сделката подразделението на A.P Moller-Maersk, най-голямата компания за транспорт и логистикa в света, се надява да получи по-добра представа как и къде да разпределя флотилията си от плавателни съдове, позовавайки се на анализираните данни и аналитичните модели на фонда. Квантовите фондове разчитат именно на алгоритми или компютърни програми за своите инвестиции.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    kai avatar :-|
    kai

    Quant идва от Quantitative, на български няма дума за подобен фонд, но по-правилния превод е по-скоро фонд за алгоритмична търговия.

  • 2
    fichev avatar :-|
    Danail Fichev

    До коментар [#1] от " kai ": Думата е "количествен"


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK