С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 29 авг 2017, 13:08, 5070 прочитания

Renault-Nissan ще произвежда електромобили в Китай

Френско-японският конгломерат прави смесено дружество с китайската компания Dongfeng Motor

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Renault-Nissan става поредната автомобилна компания, която навлиза на китайския пазар за електромобили. Френско-японският алианс създава съвместно дружество с местната Dongfeng Motor. Новата компания се казва eGT New Energy Automotive Co и ще започне производство през 2019 г., пише Financial Times.

Алиансът навлиза на най-големия световен пазар за електрически автомобили в момент, когато Китай приема стриктни правила за вредните емисии от 2018 г. Китайският производител притежава 50% от дружество, а останалите 50% са поделени по равно между френската и японската компания. Това стана ясно от изявление на алианса, който обаче не коментира инвестициите в новото дружество.


"Основаването на новото дружество с Dongfeng затвърждава отдадеността ни да създаваме конкурентни електрически автомобили за китайския пазар", каза изпълнителният директор на Renault-Nissan Карлос Гон.

Новите автомобили с батерии, произвеждани от Dongfeng Motor, ще използват платформата на малките SUV модели, предлагани от Renault-Nissan. Китайската компания вече произвежда модели с Renault и Nissan - съответно Kadjar SUV и Teana седан. Dongfeng си партнира с Honda и Kia, а през 2014 г. придоби 14% от Peugeot. Алиансът между Renault, Nissan и Mitsubishi Motor е най-големият производител на електромобили за масовия пазар с продадени близо 500 хил. автомобила към юни.

В същото време Nissan ще продава електромобил, базиран на модела Kwid на Renault, в Китай през 2019 г. Цената ще е около 8 хил. долара. Досега компанията не успяваше да се наложи на пазара, тъй като предлагаше модела Venucia e30 на твърде висока цена в сравнение с местните марки. През август японската компания продаде дъщерната си фирма за батерии Automotive Energy Supply Corp. на китайската GSR Capital за 1 млрд. долара.



Ford в Китай

Преди няколко дни Ford също обяви намерението си да учреди съвместно дружество с друга китайска компания - Anhui Zotye Automobile Co. Новите електрическите автомобили ще се продават под името на местна марка. Плановете на Ford са за по-силно присъствие в Китай, след като вече участва в съвместни предприятия с Chongqing Changan Automobile Co. и Jiangling Motors Corp. Американската компания планира до 2025 г. 70% от произвежданите от нея коли да се захранват от батерии.

Ford очаква дотогава продажбите на електромобили в Китай да се увеличат до 4 млн., а само за 2016 г. доставките им са скочили с 53% до малко над 500 хил. по данни на Китайската асоциация на автопроизводителите.

Китайска доминация

Китай е световният лидер в производството на електрически автомобили, заемайки първите шест позиции, пише Bloomberg. BYD, Jiangling Motors Corp. и BAIC Motor Corp са в челната тройка, като продажбите им са между 2 и 8 пъти по-добри от тези на европейските и японските производители. Американските компании дори не влизат в топ 10.

През май китайското правителство обяви плановете си да увеличи производството на новоенергийни автомобили (с електрически батерии и горивни клетки, хибриди) до 2 млн. в следващите три години, а пазарният им дял се очаква да нарасне до 20% до 2025 г., сочат данни на Министерството по индустрията и информационните технологии на Китай.

Други западни компании също участват на китайския пазар за електромобили. През май германският концерн Volkswagen получи одобрение да създаде дружество с Anhui Jianghuai Automobile Group, а Daimler и BMW вече произвеждат електромобили с китайските си партньори - BYD Co. и Brilliance China Automotive Holdings Ltd.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд Два кандидата привлече повторният конкурс за мениджър на стартъп фонд

Фондът за ускоряване и начално финансиране ще трябва да разпредели 35.6 млн. лв. публичен ресурс

23 юли 2019, 654 прочитания

"Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк "Агрополихим" инвестира 26 млн. лв. в нов резервоар за амоняк

Компанията ще разшири капацитета си за складиране на суровината, която е основна за производството на азотни торове

23 юли 2019, 652 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

"Юбер България" помага на студенти за първата им среща с работодатели

Компанията организира две лекции преди кариерния форум във Факултета по математика и информатика на СУ "Св. Климент Охридски"

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Анализаторски компании стоят зад рекордните футболни трансфери

Във Висшата лига на Англия стойността на сделките през лятото надмина 1.17 млрд. паунда

Канабисът ли е новият bitcoin

Легализацията в Канада и САЩ създаде пазар за милиарди. Инвестицията обаче е все още доста рискова, но интересна

Още едни желаещи да строят небостъргач в София

Група пловдивско-джебелски строителни предприемачи с планове за 90-метрова сграда в "Дружба 2"

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми