С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 29 авг 2017, 13:08, 5223 прочитания

Renault-Nissan ще произвежда електромобили в Китай

Френско-японският конгломерат прави смесено дружество с китайската компания Dongfeng Motor

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Renault-Nissan става поредната автомобилна компания, която навлиза на китайския пазар за електромобили. Френско-японският алианс създава съвместно дружество с местната Dongfeng Motor. Новата компания се казва eGT New Energy Automotive Co и ще започне производство през 2019 г., пише Financial Times.

Алиансът навлиза на най-големия световен пазар за електрически автомобили в момент, когато Китай приема стриктни правила за вредните емисии от 2018 г. Китайският производител притежава 50% от дружество, а останалите 50% са поделени по равно между френската и японската компания. Това стана ясно от изявление на алианса, който обаче не коментира инвестициите в новото дружество.


"Основаването на новото дружество с Dongfeng затвърждава отдадеността ни да създаваме конкурентни електрически автомобили за китайския пазар", каза изпълнителният директор на Renault-Nissan Карлос Гон.

Новите автомобили с батерии, произвеждани от Dongfeng Motor, ще използват платформата на малките SUV модели, предлагани от Renault-Nissan. Китайската компания вече произвежда модели с Renault и Nissan - съответно Kadjar SUV и Teana седан. Dongfeng си партнира с Honda и Kia, а през 2014 г. придоби 14% от Peugeot. Алиансът между Renault, Nissan и Mitsubishi Motor е най-големият производител на електромобили за масовия пазар с продадени близо 500 хил. автомобила към юни.

В същото време Nissan ще продава електромобил, базиран на модела Kwid на Renault, в Китай през 2019 г. Цената ще е около 8 хил. долара. Досега компанията не успяваше да се наложи на пазара, тъй като предлагаше модела Venucia e30 на твърде висока цена в сравнение с местните марки. През август японската компания продаде дъщерната си фирма за батерии Automotive Energy Supply Corp. на китайската GSR Capital за 1 млрд. долара.



Ford в Китай

Преди няколко дни Ford също обяви намерението си да учреди съвместно дружество с друга китайска компания - Anhui Zotye Automobile Co. Новите електрическите автомобили ще се продават под името на местна марка. Плановете на Ford са за по-силно присъствие в Китай, след като вече участва в съвместни предприятия с Chongqing Changan Automobile Co. и Jiangling Motors Corp. Американската компания планира до 2025 г. 70% от произвежданите от нея коли да се захранват от батерии.

Ford очаква дотогава продажбите на електромобили в Китай да се увеличат до 4 млн., а само за 2016 г. доставките им са скочили с 53% до малко над 500 хил. по данни на Китайската асоциация на автопроизводителите.

Китайска доминация

Китай е световният лидер в производството на електрически автомобили, заемайки първите шест позиции, пише Bloomberg. BYD, Jiangling Motors Corp. и BAIC Motor Corp са в челната тройка, като продажбите им са между 2 и 8 пъти по-добри от тези на европейските и японските производители. Американските компании дори не влизат в топ 10.

През май китайското правителство обяви плановете си да увеличи производството на новоенергийни автомобили (с електрически батерии и горивни клетки, хибриди) до 2 млн. в следващите три години, а пазарният им дял се очаква да нарасне до 20% до 2025 г., сочат данни на Министерството по индустрията и информационните технологии на Китай.

Други западни компании също участват на китайския пазар за електромобили. През май германският концерн Volkswagen получи одобрение да създаде дружество с Anhui Jianghuai Automobile Group, а Daimler и BMW вече произвеждат електромобили с китайските си партньори - BYD Co. и Brilliance China Automotive Holdings Ltd.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

По торбичката посрещат 1 По торбичката посрещат

Комуникационната поука от колажите на Красимир Каракачанов с торбичката на Billa

21 яну 2020, 2282 прочитания

Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук Най-динамичните компании за машини и оборудване: Отличниците са тук

Общите приходи в секторната класация в "Гепард" са скочили с над 68% до 263 млн. лв.

21 яну 2020, 476 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Анализаторски компании стоят зад рекордните футболни трансфери

Във Висшата лига на Англия стойността на сделките през лятото надмина 1.17 млрд. паунда

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Каратисти в текстилна фабрика

"Албена" продаде бившия завод за памучни прежди "България 29". Купувачът "РС Билд" ползва за целта 9.5 млн. евро кредит от ЦКБ

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

По Scala-та на добрия вкус

Как домашните рецепти за сладки и соленки на Калина Иванова се превърнаха в продукти за масовия пазар

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10