Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 авг 2017, 13:54, 2339 прочитания

United Technologies пред закупуване на Rockwell Collins за 30 млрд. долара

Сделката може да бъде поредната във все по-консолидирания сектор за авиационно оборудване

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сделката между двете компании може да направи UTC още по-важен доставчик за най-големите самолетни компании като Boeing и Airbus.
Американската компания United Technologies (UTC) се доближава до сделка за закупуването на производителя на авиационни системи и кабинно оборудване Rockwell Collins, пише Financial Times. Сделката най-вероятно ще бъде за около 30 млрд. долара, в които ще бъдат включени и дълговете на Rockwell. Това би било поредна крачка към консолидация на производителите на самолетни части и една от най-големите сделки за годината. Източници, които са близки до сделката, коментират, че точните параметри около споразумението не са финализирани. Въпреки това двете страни са в период на интензивни преговори, които вървят към приключване.

Акциите на Rockwell Collins се вдигнаха с 2.2% във вторник, достигайки цена от 130 долара и обща пазарна оценка от 21.2 млрд. долара. Компанията има и дълг от 7 млрд. долара. Според един от източниците на FT цената може да се вдигне още и United Technologies да плати 140 долара на акция.


Важна за целия сектор

Сделката между двете компании може да направи UTC още по-важен доставчик за най-големите самолетни компании като Boeing и Airbus. Групата, която се оценява на 93 млрд. долара, ще може да раздели бизнеса си за части за самолети от останалата производителна дейност, която включва климатици, асансьори и друга техника. Опцията за подобно разделение се обмисля отдавна, но засега няма решителни крачки в тази посока.

Закупуването на Rockwell може да се превърне в
третата голяма сделка между производители на самолетни части за по-малко от година. Само преди няколко месеца Rockwell приключи придобиването на B/E Aerospace срещу 8.6 млрд. долара. Това даде на компанията възможност да произвежда интериорни системи. Преди това Rockwell правеше само авиационни системи и станции за електронна комуникация. По-рано през годината пък френският производител на двигатели Safran се съгласи да закупи също френската Zodiac срещу 8.7 млрд. долара, като в цената влизат и дълговете на компанията.



От началото на годината акциите на Rockwell са се вдигнали с 40%.
Част от причината за това е именно интересът от страна на United Technologies. Още през първите месеци на годината изтекоха доклади, че изпълнителният директор на UTC Грег Хейс има желание компанията да купи Rockwell, която изтегли участието си от индустриална конференция и така допълнително засили подозренията. Според информация на Wall Street Journal от началото на тази седмица двете страни са на финалната права по сделката.

Airbus и Boeing чакат

Аеродивизията на UTC е един от най-големите доставчици на самолетни части. Сделката се очаква както от Airbus, така и от Boeing. И за двете компании UTC е сред 20-те най-големи доставчици. Компанията има нужда от подобно придобиване, след като значително забави пускането на пазара на последния си модел самолетни двигатели. Компанията дори може дори да бъде глобена заради забавянията. Според източниците на западните медии останалите изпълнителни директори на компании в бранша очакват развитието по сделката, като е възможно тя да доведе до още по-агресивна консолидация в сектора.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили "Алкомет" задвижва проекта си за нов цех за алуниеви профили

Шуменският производител е подал инвестиционно предложение в екоинспекцията

9 апр 2020, 782 прочитания

Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни Мариан Колев, "Хиполенд": Реалистичният сценарий е за 50% спад в приходите ни

Собственикът на веригата за детски играчки пред "Капитал"

9 апр 2020, 1070 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Георги Александров: Дигиталната трансформация е бизнес решение, а не технологични мерки

Управляващият директор на "Oracle България" пред "Капитал"

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10