С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
6 30 авг 2017, 17:47, 12814 прочитания

Продажбите на IKEA надхвърлят 103 млн. лв. през последните 12 месеца

Това е ръст от 11% спрямо същия период на предходната каталожна година

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Приходите на IKEA в България, клиентите и посетителите в обектите на веригата са нараснали през последните 12 месеца. Това отчете дружеството "Хаус маркет България", през което работи гръцкият франчайзьор на IKEA. Компанията прави своите отчети и анализи за периода от септември на предходната година до следващия август, когато по традиция представя новия си годишен каталог.

Ръст по всички направления


"Продажбите за каталожната 2017 надхвърлят 103 млн. лв., което е ръст от 11% спрямо същия период на предходните 12 месеца", съобщи управителят на българския офис на веригата Никос Ифантидис. По думите му с 14% е нараснал и броят на посетителите за този период, които достигат 2.8 млн. Ръст от 11% отбелязват и клиентите, които са достигнали 1.1 млн. за времето от септември 2016 до август т.г.
Каталожната 2017 е първата година, в която в България функционира центърът за поръчки на IKEA в Бургас освен магазина в София, центъра за поръчки във Варна и онлайн канала за продажби.

Напълно доволни от посещението си в обектите на IKEA в страната са 83% от посетителите, показва традиционното проучване на веригата за удовлетвореност от продуктите, обслужването и цялостното преживяване в магазините на веригата. "Това е увеличение с 2 пр. пункта спрямо предишната каталожна година. От една страна, ръстът означава, че наистина се представяме добре, но, от друга страна, виждаме потенциал за развитие при останалите 17% от посетителите", обобщи Никос Ифантидис.

Очаквания



През октомври във всички магазини на IKEA в света ще започне продажбата на лимитирана колекция, която съдържа маса, стол, пейка, аксесоари и текстил, произведени изцяло в български фабрики, съобщиха от софийския офис на шведския мебелен гигант с обещание да разкрият повече подробности преди промоцията.

Усилията на мениджмънта на веригата в България през тази година ще бъдат насочени към увеличаване на продуктите и решенията за обзавеждане, подобряване на клиентския опит и преживяване в магазините, улеснен достъп до предлаганото, съобщи още Никос Ифантидис.

По думите му IKEA се оглежда за подходящи терени в Пловдив, Стара Загора и други градове в страната. Не е изключено там да бъдат открити центрове за поръчки, възможно е и отваряне на втори голям магазин, но всичко ще зависи от пазарната конюнктура, направи уговорка управителят на българския офис на веригата. Той смята също, че пазарът на мебели в страната в момента се развива по-добре от гръцкия.

През ноември във всички магазини на IKEA по света ще бъде пусната за продажба играчка, изработена по дизайн на българско дете, като част от благотворителна инициатива. Рисунката на 10-годишната Мира Цветарска от София на дакела Мури бе избрана във "Вълшебният конкурс за деца и техните фантастични приятели", организиран от веригата, сред 70 хил. предложения от цял свят.

IKEA стъпи на българския пазар през 2011 г. Компанията навлезе чрез договор за франчайз с House Market (част от групата Fourlis), която управлява магазините на IKEA в Гърция и в Кипър. За тези шест години посетителите в България надхвърлят 13 млн., съобщи още Никос Ифантидис.

Резултатите на компанията за 2016 г. показват подобрение на представянето. Приходите на "Хаус маркет България" за миналата календарна година са достигнали 96.877 млн. лв. (срещу 84.147 млн. лв. за 2015 г.). Печалбата почти се е удвоила - от 4.189 млн. лв. през 2015 г. на 7.981 млн. лв. през 2016 г.
Новият каталог

"Да направим място за живот" е темата на новия каталог на IKEA, който беше представен официално. Началото на изданието е поставено през 1951 г.
"Запитайте се кои са нещата, които обожавате да правите. И се осмелете да съобразите дома си с тях", призовава изданието. То съдържа идеи, съвети, решения, конкретни стъпки за това как да се организира пространството в жилището така, че да има място и за вещи, и за емоции, и за работа, и за любими занимания.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама 1 Радослав Неделчев: Целим да очертаем правилата на дигиталната реклама

Председателят на браншовото сдружение IAB Bulgaria пред "Капитал"

17 фев 2020, 644 прочитания

Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund Печалбата на SoftBank пада с 99% заради загубите от Vision Fund

Изпълнителният директор Масайоши Сон загърбва плановете си за втори фонд след отчетените загуби

17 фев 2020, 539 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Резултатите на Best Buy надминаха очакванията

Приходите и печалбата на американската верига за техника нарастват през второто тримесечие

Още от Капитал
Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

Оскари в преход

На еклектична церемония Академията балансира между сигурността и риска. "Паразит" направи история. Брад Пит, Лора Дърн, Хоакин Финикс и Рене Зелуегър спечелиха при актьорите

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10