Продажбите на IKEA надхвърлят 103 млн. лв. през последните 12 месеца
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продажбите на IKEA надхвърлят 103 млн. лв. през последните 12 месеца

Никос Ифантидис поема управлението на бизнеса на IKEA в България след 16 години работа за бранда на гръцкия пазар

Продажбите на IKEA надхвърлят 103 млн. лв. през последните 12 месеца

Това е ръст от 11% спрямо същия период на предходната каталожна година

Мара Георгиева
13650 прочитания

Никос Ифантидис поема управлението на бизнеса на IKEA в България след 16 години работа за бранда на гръцкия пазар

© Николай Дойчинов


Приходите на IKEA в България, клиентите и посетителите в обектите на веригата са нараснали през последните 12 месеца. Това отчете дружеството "Хаус маркет България", през което работи гръцкият франчайзьор на IKEA. Компанията прави своите отчети и анализи за периода от септември на предходната година до следващия август, когато по традиция представя новия си годишен каталог.

Ръст по всички направления

"Продажбите за каталожната 2017 надхвърлят 103 млн. лв., което е ръст от 11% спрямо същия период на предходните 12 месеца", съобщи управителят на българския офис на веригата Никос Ифантидис. По думите му с 14% е нараснал и броят на посетителите за този период, които достигат 2.8 млн. Ръст от 11% отбелязват и клиентите, които са достигнали 1.1 млн. за времето от септември 2016 до август т.г.

Каталожната 2017 е първата година, в която в България функционира центърът за поръчки на IKEA в Бургас освен магазина в София, центъра за поръчки във Варна и онлайн канала за продажби.

Напълно доволни от посещението си в обектите на IKEA в страната са 83% от посетителите, показва традиционното проучване на веригата за удовлетвореност от продуктите, обслужването и цялостното преживяване в магазините на веригата. "Това е увеличение с 2 пр. пункта спрямо предишната каталожна година. От една страна, ръстът означава, че наистина се представяме добре, но, от друга страна, виждаме потенциал за развитие при останалите 17% от посетителите", обобщи Никос Ифантидис.

Очаквания

През октомври във всички магазини на IKEA в света ще започне продажбата на лимитирана колекция, която съдържа маса, стол, пейка, аксесоари и текстил, произведени изцяло в български фабрики, съобщиха от софийския офис на шведския мебелен гигант с обещание да разкрият повече подробности преди промоцията.

Усилията на мениджмънта на веригата в България през тази година ще бъдат насочени към увеличаване на продуктите и решенията за обзавеждане, подобряване на клиентския опит и преживяване в магазините, улеснен достъп до предлаганото, съобщи още Никос Ифантидис.

По думите му IKEA се оглежда за подходящи терени в Пловдив, Стара Загора и други градове в страната. Не е изключено там да бъдат открити центрове за поръчки, възможно е и отваряне на втори голям магазин, но всичко ще зависи от пазарната конюнктура, направи уговорка управителят на българския офис на веригата. Той смята също, че пазарът на мебели в страната в момента се развива по-добре от гръцкия.

През ноември във всички магазини на IKEA по света ще бъде пусната за продажба играчка, изработена по дизайн на българско дете, като част от благотворителна инициатива. Рисунката на 10-годишната Мира Цветарска от София на дакела Мури бе избрана във "Вълшебният конкурс за деца и техните фантастични приятели", организиран от веригата, сред 70 хил. предложения от цял свят.

IKEA стъпи на българския пазар през 2011 г. Компанията навлезе чрез договор за франчайз с House Market (част от групата Fourlis), която управлява магазините на IKEA в Гърция и в Кипър. За тези шест години посетителите в България надхвърлят 13 млн., съобщи още Никос Ифантидис.

Резултатите на компанията за 2016 г. показват подобрение на представянето. Приходите на "Хаус маркет България" за миналата календарна година са достигнали 96.877 млн. лв. (срещу 84.147 млн. лв. за 2015 г.). Печалбата почти се е удвоила - от 4.189 млн. лв. през 2015 г. на 7.981 млн. лв. през 2016 г.

Новият каталог

"Да направим място за живот" е темата на новия каталог на IKEA, който беше представен официално. Началото на изданието е поставено през 1951 г.

"Запитайте се кои са нещата, които обожавате да правите. И се осмелете да съобразите дома си с тях", призовава изданието. То съдържа идеи, съвети, решения, конкретни стъпки за това как да се организира пространството в жилището така, че да има място и за вещи, и за емоции, и за работа, и за любими занимания.

Приходите на IKEA в България, клиентите и посетителите в обектите на веригата са нараснали през последните 12 месеца. Това отчете дружеството "Хаус маркет България", през което работи гръцкият франчайзьор на IKEA. Компанията прави своите отчети и анализи за периода от септември на предходната година до следващия август, когато по традиция представя новия си годишен каталог.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • 1
    chichka avatar :-|
    chichka

    Капиталци, защо пускате такива статии..... сега шефовете на ИКЕА ще се окаже, че са поръчали убийство на Пеевски, че крадат печалба с черви чували.. или имат посредници на входа и изхода и трябва ги национализират!!!!
    Черен хумор, но не се сдържах. Лек ден на всички.

  • 2
    wpo34378687 avatar :-|
    wpo34378687

    Само да попитам мазното византийче защо родната Икеа е по-скъпа от тази в Солун ,Истанбул,букурещ.С един магазин в София и подобие на търговия във Варна и Бургас,този трябва да е изгонен от Икеа отдавна. Или старата традиция си остава -всяко гърче с любовница и къща в Бг,и семейство в Гр. Та затова цените са такива,май.

  • 3
    frekle avatar :-|
    sen

    До коментар [#2] от "wpo34378687":
    Хубаво е да дадеш пример.
    Вероятно солунската Икеа ти се струва по-евтина, защото там цените в Солун са в евро, а тук в лева т.е. два пъти по-ниски


  • 4
    kirka80286 avatar :-P
    kirka80286

    Има и един друг интересен момент за ИКЕА; четох някъде статия по въпроса...

    Магазинът им е така подреден, съвсем умишлено, че влезеш ли веднъж, особено ако не си с твърде развито чувство за ориентация, като моя милост - няма излизанка. Ако следиш стрелките по пода, те прекарват през целия маркет, ама без изключение. И накрая се озоваваш на касата, купил си неща, дето може и въобще да не ти трябват, ама си минал покрай тях, пък "са и на промоция"...

  • 5
    trentatre avatar :-|
    Андонов

    До коментар [#2] от " wpo34378687 ": Пазарът им беше "малък", затова и цените им по-високи от тези в повечето европейски представителства. Сега с тези рекорди по приходи, които отчитат на местно ниво, не знам... вече друг виновник ще трябва.

  • 6
    wall_e avatar :-|
    WALL-E

    Друго си е ако "na6i 4itavi hora" бяха взели представителството, нали?


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK