Електронната Шампионска лига

Турнирите по електронни спортове стават все по-голям бизнес, а ръстът на фенове обещава големи приходи от реклама и спонсорства

Финалите на световното в Сеул, събират 45 хил фенове на живо и още 27 млн. гледащи през интернет. Наградният фонд тогава е едва 2.3 млн. долара.
Финалите на световното в Сеул, събират 45 хил фенове на живо и още 27 млн. гледащи през интернет. Наградният фонд тогава е едва 2.3 млн. долара.
Финалите на световното в Сеул, събират 45 хил фенове на живо и още 27 млн. гледащи през интернет. Наградният фонд тогава е едва 2.3 млн. долара.    ©  Riot Games
Финалите на световното в Сеул, събират 45 хил фенове на живо и още 27 млн. гледащи през интернет. Наградният фонд тогава е едва 2.3 млн. долара.    ©  Riot Games

Е-спортовете стават все по-голям бизнес. Според проучване на Entertainment Software Association през 2016 г. видеоигри се играят от над 1.8 млрд. души по целия свят. Прогнозите на Newzoo пък са, че в края на тази година потребителите ще са 2.2 млрд., като те ще генерират приходи за 109 млрд. долара.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове