С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 сеп 2017, 12:53, 4750 прочитания

Nestle затваря един от заводите си за козметични продукти в Швейцария

В основата на решението са резултатите, които не оправдаха очакванията на компанията

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-голямата компания за храни в света - Nestle, затваря един от заводите си за производство на козметични продукти в швейцарския град Егеркинген, съобщава Reuters. В него са заети 190 работници, които произвеждат слънцезащитните кремове Daylong и продукти за грижа за кожата. Причина за решението е забавяне на бизнеса, който преди беше един от изгряващите звезди на групата.

Очаквания и резултати


Nestle придоби изцяло компанията за производство на дерматологични продукти Galderma от L’Оreal през 2014 г. Преди това групата притежаваше 50% от акциите. Швейцарската компания взе решение да развива и бизнес за козметични продукти, тъй като основният й хранителен бизнес отчита противоречиви резултати в последните години. Анализаторът от швейцарската банка Kantolbank Патрик Швендиман е пресметнал, че приходите от продажбите от козметичния бизнес на Nestle за миналата година са на стойност 2.3 млрд. швейцарски франка при 2.2 млрд. година по-рано. Комбинираните приходи на подразделението й за грижа на кожата - Nestle Health Science, са били 9.5% от общите постъпления 2016 г. Година по-рано те са били 12.5%. Швендиман заяви, че този бизнес на Nestle е все още в период на разрастване, но финансовите резултати са разочароващи.

Проблемите

От Nestle oбявиха, че разходите около производството в завода в Егеркинген са се повишавали, а самият завод не е функционирал на пълни обороти. От дружеството информираха, че ще преместят техниката от затворения завод в други предприятия до 18 месеца.
Швейцарската компания не е очаквала увеличение на приходите от звеното си Skin Health през следващите няколко години, което е довело и до решението за затварянето на завода, информираха от компанията. Очаква се изпълнителният директор на Nestle Марк Шнайдер да представи новата стратегия на компанията след месец. Шнайдер не се отказва от трудната задача да възстанови доброто представяне на швейцарската група, която оглави в началото на годината. Преди това той беше изпълнителен директор на компанията за производство на медицински продукти Fresenius. За изминалото първо полугодие компанията отчете лек спад на приходите на годишна база - от 43.2 млрд. на 43 млрд. франка. Преди месец Nestle отчете спад на оперативната печалба с 2.5% до 6.4 млрд. швейцарски франка, тъй като разходите за преструктуриране и други нетни търговски разходи са се увеличили със 77%. От друга страна, се усеща и натискът на акционера активист Даниел Льоб, който придоби от компанията акции за 3.5 млрд. долара чрез контролирания от него хедж фонд Third Point.



Преди две седмици пък компанията Arcadi, която е създала редица емблематични видеоигри през 70-те и 80-те години на миналия век, обвини Nestle в нарушение на авторските права. От Arcadi обясниха, че швейцарската група е използвала неправомерно - без разрешение, видео от играта Pong в реклама на своя бранд KitKat. Делото се разглежда от съда в Сан Франциско.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един е-румънец в София Един е-румънец в София

Андрей Попеску, директор на "eMAG България"

24 яну 2020, 571 прочитания

Ryanair става Buzz в София 1 Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

24 яну 2020, 1711 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайската Geely ще възражда британския автопроизводител Lotus

С новите придобивки китайската компания ще увеличи производството до 3 млн. автомобила годишно до 2020 г.

Още от Капитал
Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10