С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 4 сеп 2017, 15:19, 3889 прочитания

Китайската Geely ще възражда британския автопроизводител Lotus

С новите придобивки китайската компания ще увеличи производството до 3 млн. автомобила годишно до 2020 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайската автомобилна компания и собственик на Volvo – Geely, стана мажоритарен собственик на британската Lotus. Това е част от сделката между сегашния собственик на Lotus - малайзийската компания Proton, и китайския производител. По този начин Geely ще получи 49.9% от акциите в най-големия малайзийски производител на автомобили Proton, който е собственик на Lotus от 1996 г. Цената на сделката за 51% от акциите на Lotus e 51 млн. паунда.
Преди по-малко от година малайзийското правителство отпусна 364 млн. долара помощ за Proton с условието, че компанията ще си намери чуждестранен партньор, пише Bloomberg.

Не става само с репутация


Въпреки че от Lotus никога не са били известни със завидни продажби или печалби, тяхната експертиза в автомобилостроенето е широко призната. В пика на популярността си Lotus беше пръв избор на Джеймс Бонд и Марио Андрети. Добрият имидж сред останалите в индустрията донесе доста клиенти на британската компания и дълги години те консултираха General Motors, Aston Martin, Теsla и Formula 1.

Първият голям удар срещу продажбите на Lotus беше изместването на интереса на клиентите от спортни автомобили към луксозни SUV. Второто препятствие дойде през 2015 г., когато целият американски пазар се затвори за Lotus поради дефект в системите на въздушните възглавници. Това беше толкова голям удар, че завръщането им на пазара в САЩ миналото лято остана незабелязано.

Анализатори посочват, че сделката сега идва в ключов момент за Lotus, които все по-трудно биха намирали пазар за автомобилите си след Brexit. В момента половината продукцията се продава в ЕС, а общо 85% от продажбите им са извън Острова. Сделка с Geely би довела до изграждането на нов завод в Китай и би отворила по-широки врати към китайския пазар за британските автомобили.



От 2014 г. Lotus се ръководи от Жан-Марк Гале. Пред Bloomberg той коментира, че сделката е страхотна възможност за Lotus да ползва експертизата на Geely в леките метали. "След една-две години колите на батерии ще са много по-мощни от настоящите поради развиващите се технологии. Ще е много добре за нас да сме първите, които да направят електрическа кола, която не тежи два тона."

Добрият китайски татко

Експанзията на Geely започва със закупуването на Volvo от Ford за 1.8 млрд. долара през март 2010 г. Тогава китайците запазиха инженерния и дизайнерския екип на шведската компания, като единствено финансираха известния бранд.

По този начин запазиха качество на автомобилите и резултатите не закъсняха. Volvo се развива силно и през 2016 г. отбеляза рекордни продажби - 534 332 автомобила, което е с 6.2% повече от 2015 г. Сега шведската компания се насочва към нови пазари, като до 2019 г. планира да произвежда единствено хибридни и електрически автомобили.

През 2013 г. Geely придоби и производителя на колоритните лондонски таксита - London Taxi International. Както при Volvo, там също се очаква производството на електрически автомобили да стане приоритет.

"Geely валидира модела на производство с тяхната платформа зад Volvo, като създават добри продукти", казва консултантът в IHS Markit Automotive Джеймс Чао пред BBC. Според него същият модел на управление може да се възползва от качествените инженерни кадри на Lotus и това да помогне на малайзийската Proton да излезе от кризата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Печалбата на Rio Tinto достигна 8-годишен връх Печалбата на Rio Tinto достигна 8-годишен връх

Англо-австралийската група обаче предупреждава, че коронавирусът може да засегне бизнеса й в краткосрочен план

27 фев 2020, 233 прочитания

HP обяви мащабно изкупуване на акции, за да попречи на Xerox да я придобие HP обяви мащабно изкупуване на акции, за да попречи на Xerox да я придобие

Компанията планира да придобие книжа за 16 млрд. долара, което е около половината от капитализацията й

27 фев 2020, 374 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за ритейл

Продажбите на IKEA надхвърлят 103 млн. лв. през последните 12 месеца, Интересът към търговските площи остава висок, Втора партида яйчен жълтък с фипронил, Приходите на "Софарма" достигат 470.3 млн. лв. за полугодие, Денис Шерстенников оглавява "Карлсберг България"

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Моя страна, моя Южна Корея

Кратък гид към корейската нова вълна в киното

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10