С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 4 сеп 2017, 15:19, 3891 прочитания

Китайската Geely ще възражда британския автопроизводител Lotus

С новите придобивки китайската компания ще увеличи производството до 3 млн. автомобила годишно до 2020 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Китайската автомобилна компания и собственик на Volvo – Geely, стана мажоритарен собственик на британската Lotus. Това е част от сделката между сегашния собственик на Lotus - малайзийската компания Proton, и китайския производител. По този начин Geely ще получи 49.9% от акциите в най-големия малайзийски производител на автомобили Proton, който е собственик на Lotus от 1996 г. Цената на сделката за 51% от акциите на Lotus e 51 млн. паунда.
Преди по-малко от година малайзийското правителство отпусна 364 млн. долара помощ за Proton с условието, че компанията ще си намери чуждестранен партньор, пише Bloomberg.

Не става само с репутация


Въпреки че от Lotus никога не са били известни със завидни продажби или печалби, тяхната експертиза в автомобилостроенето е широко призната. В пика на популярността си Lotus беше пръв избор на Джеймс Бонд и Марио Андрети. Добрият имидж сред останалите в индустрията донесе доста клиенти на британската компания и дълги години те консултираха General Motors, Aston Martin, Теsla и Formula 1.

Първият голям удар срещу продажбите на Lotus беше изместването на интереса на клиентите от спортни автомобили към луксозни SUV. Второто препятствие дойде през 2015 г., когато целият американски пазар се затвори за Lotus поради дефект в системите на въздушните възглавници. Това беше толкова голям удар, че завръщането им на пазара в САЩ миналото лято остана незабелязано.

Анализатори посочват, че сделката сега идва в ключов момент за Lotus, които все по-трудно биха намирали пазар за автомобилите си след Brexit. В момента половината продукцията се продава в ЕС, а общо 85% от продажбите им са извън Острова. Сделка с Geely би довела до изграждането на нов завод в Китай и би отворила по-широки врати към китайския пазар за британските автомобили.



От 2014 г. Lotus се ръководи от Жан-Марк Гале. Пред Bloomberg той коментира, че сделката е страхотна възможност за Lotus да ползва експертизата на Geely в леките метали. "След една-две години колите на батерии ще са много по-мощни от настоящите поради развиващите се технологии. Ще е много добре за нас да сме първите, които да направят електрическа кола, която не тежи два тона."

Добрият китайски татко

Експанзията на Geely започва със закупуването на Volvo от Ford за 1.8 млрд. долара през март 2010 г. Тогава китайците запазиха инженерния и дизайнерския екип на шведската компания, като единствено финансираха известния бранд.

По този начин запазиха качество на автомобилите и резултатите не закъсняха. Volvo се развива силно и през 2016 г. отбеляза рекордни продажби - 534 332 автомобила, което е с 6.2% повече от 2015 г. Сега шведската компания се насочва към нови пазари, като до 2019 г. планира да произвежда единствено хибридни и електрически автомобили.

През 2013 г. Geely придоби и производителя на колоритните лондонски таксита - London Taxi International. Както при Volvo, там също се очаква производството на електрически автомобили да стане приоритет.

"Geely валидира модела на производство с тяхната платформа зад Volvo, като създават добри продукти", казва консултантът в IHS Markit Automotive Джеймс Чао пред BBC. Според него същият модел на управление може да се възползва от качествените инженерни кадри на Lotus и това да помогне на малайзийската Proton да излезе от кризата.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Toyota инвестира 400 млн. долара в компанията за автономни технологии Pony.ai Toyota инвестира 400 млн. долара в компанията за автономни технологии Pony.ai

Японската автомобилна компания цели да засили разработването си на атономни превозни средства

29 фев 2020, 365 прочитания

Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу" Климатичните промени спънаха разширяването на лондонското летище "Хийтроу"

Ръководството на най-голямата британска аерогара ще обжалва казуса пред Върховния съд на страната

28 фев 2020, 1098 прочитания

24 часа 7 дни

28 фев 2020, 3789 прочитания

28 фев 2020, 3031 прочитания

28 фев 2020, 2653 прочитания

28 фев 2020, 2575 прочитания

28 фев 2020, 2224 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Седмични новини за ритейл

Продажбите на IKEA надхвърлят 103 млн. лв. през последните 12 месеца, Интересът към търговските площи остава висок, Втора партида яйчен жълтък с фипронил, Приходите на "Софарма" достигат 470.3 млн. лв. за полугодие, Денис Шерстенников оглавява "Карлсберг България"

Още от Капитал
Еднопосочен билет към енергийната борса

Новото поетапно освобождаване на пазара повдига много въпроси и дава малко отговори

Супермаркет у дома

Иван Александров, изпълнителен директор и основател на eBag.bg, пред "Капитал"

Борсовата оферта на Eleven

Анализатори смятат, че ще има интерес към акциите на "Илевън кепитъл", но и посочват някои особености заради специфичната й дейност

Къде изчезна вносът

Данните от статистиката за 2019 г. се оказаха непълни, но вместо НСИ да реагира навреме, остави поле за политически спекулации

Фотограф под прикритие

Мартин Пар показва сатиричния си поглед към туризма с изложбата "Този малък свят"

Книга: Лив Стрьомквист - "Плодът на познанието"

Вместо да ремонтира стари йерархии, комиксът отваря място за варианти, в които да няма унижени и изключени

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10