С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 сеп 2017, 16:15, 2727 прочитания

Седмични новини за ритейл

Продажбите на IKEA надхвърлят 103 млн. лв. през последните 12 месеца, Интересът към търговските площи остава висок, Втора партида яйчен жълтък с фипронил, Приходите на "Софарма" достигат 470.3 млн. лв. за полугодие, Денис Шерстенников оглавява "Карлсберг България"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Продажбите на IKEA надхвърлят 103 млн. лв. през последните 12 месеца

Приходите на IKEA в България, клиентите и посетителите в обектите на веригата са нараснали през последните 12 месеца. Това отчете дружеството "Хаус маркет България", през което работи гръцкият франчайзьор на IKEA. Компанията прави своите отчети и анализи за периода от септември предходната година до следващия август, когато по традиция представя новия си годишен каталог.
"Продажбите за каталожната 2017 надхвърлят 103 млн. лв., което е ръст от 11% спрямо същия период на предходните 12 месеца", съобщи управителят на българския офис на веригата Никос Ифантидис. По думите му с 14% е нараснал и броят на посетителите за този период, които достигат 2.8 млн. Ръст от 11% отбелязват и клиентите, които са достигнали 1.1 млн. за времето от септември 2016 до август т.г.
Каталожната 2017 е първата година, в която в България функционира центърът за поръчки на IKEA в Бургас освен магазина в София, центъра за поръчки във Варна и онлайн канала за продажби.
Напълно доволни от посещението си в обектите на IKEA в страната са 83% от посетителите, показва традиционното проучване на веригата за удовлетвореност от продуктите, обслужването и цялостното преживяване в магазините на веригата. Това е увеличение с 2 пр. пункта спрямо предишната каталожна година.
По думите му IKEA се оглежда за подходящи терени в Пловдив, Стара Загора и други градове в страната. Не е изключено там да бъдат открити центрове за поръчки, възможно е и отваряне на втори голям магазин, но всичко ще зависи от пазарната конюнктура, направи уговорка Ифантидис. Той смята също, че пазарът на мебели в страната в момента се развива по-добре от гръцкия.


Интересът към търговските площи остава висок

Отдадените под наем нови търговски площи в моловете в София са се повишили с 11%, или с 16.3 хил. кв. метра, през първото полугодие на 2017 г. в сравнение с края на предходната. Най-много търговска площ е усвоена в Пловдив - 97%, и Варна - 92%, докато в София тя е 88%. До края на годината не се очаква предлаганите пространства да нараснат, което ще запази общия им обем до 791.8 хил. кв. метра. Това показва доклад на консултантската компания Colliers.
В Paradise Centre в София през изминалите 6 месеца са отворили врати 27 нови магазина, в Park Center - 10, а в Serdika Center и The Mall - по 8.
Супермаркетите и хранителните вериги, следвани от модната индустрия заемат най-голям дял от търговските центрове - съответно 26 и 23% от площите. Останалите части се заемат от магазини за електроника - 14%, обувки и кожени изделия - 9%, и различни услуги - 7%.
Тенденцията за разширяване на избора от марки и стоки в търговските паркове се запазва, а свободните площи в този сегмент варират между 3% и 15%. С най-голяма площ са софийските ритейл паркове "Средец" с 37 хил. кв. метра, и Jumbo Plaza с 30 хил. кв. метра.

Втора партида яйчен жълтък с фипронил



Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) откри нова партида яйчен жълтък на прах, доставена от Германия, за която след лабораторен анализ е установено наличие на фипронил над допустимите нива.
От новата засегната партида в България са доставени общо 500 кг яйчен жълтък на прах. Почти цялото количество - 407 кг, е налично, под забрана в склада получател и насочено за унищожаване. Вложени в преработка са около 93 кг яйчен жълтък на прах и е произведен около 12 500 кг сладолед. Той също е възбранен и е изтеглен от пазара, съобщиха от агенцията.
На 28 август Европейската комисия потвърди изготвеното от БАБХ известие по системата за бързо предупреждение RASSF като последващо действие. С това всички държави членки са информирани, че и друга партида яйчен жълтък на прах е замърсена с фипронил и е разпространена на общия европейски пазар.
БАБХ извършва проверки на фермите за добив на яйца, на складовете за търговия с яйца и яйчни продукти, на предприятията за производство и преработка на яйчни продукти. Аналогични мерки се прилагат и към производителите на яйца и яйчни продукти с български произход. Вече е наличен първият резултат от анализ на яйца с произход Полша, който е отрицателен.

Приходите на "Софарма" достигат 470.3 млн. лв. за полугодие

Приходите от продажби на групата "Софарма" достигат 470.3 млн. лв. за полугодието в сравнение с 423 млн. лв. за същия период на 2016. Общите приходи пък са 480 млн. лв. Нетната печалба за периода е 29.9 млн. лв.
Основен принос от общо 72% в продажбите има българският пазар. Продажбите на него бележат ръст от 10% спрямо 2016 г. Според маркетинговите данни "Софарма" заема 4% от продажбите на българския лекарствен пазар в стойност и 14% в брой опаковки. През първото полугодие компанията, която има регистрирани 210 продукта и 15 оригинални лекарства и притежава 12 завода в България и един в Украйна, е получила разрешения за продажби в нови държави на 10 свои лекарства, сред които и болнични продукти. В производство са внедрени 4 лекарства, а до края на годината се очаква да бъдат пуснати на пазара още три до пет нови продукта.

Денис Шерстенников оглавява "Карлсберг България"

Руснакът Денис Шерстенников застава начело на третата по големина пивоварна компания в страната – "Карлсберг България" - част от датската Carlsberg Group. Той наследява на поста сръбския мениджър Деян Беко, който става управляващ директор на гръцкото дъщерно дружество на датския пивовар – Olympic Brewery.
Денис Шерстенников е част от екипа на Carlsberg от март 1999 г., а преди това близо две години е бил бранд мениджър в PepsiCo. В структурата на датската група Шерстенников е заемал различни ръководни позиции в областта на маркетинга и продажбите, в това число вицепрезидент "Маркетинг" в руската Baltika Breweries и вицепрезидент "Маркетинг" за регион Източна Европа на Carlsberg Group. От ноември 2013 г. досега е управляващ директор на беларуското дъщерно дружество на датския пивовар – Olivaria Brewery, което под негово ръководство се превръща в пазарен лидер в страната.
Шерстенников е завършил "Маркетинг" в Санктпетербургския държавен икономически университет и "Бизнес администрация и управление" в Stockholm School of Economics.

Накратко

Онлайн платформата farmhopping и "Кауфланд България" започват седмичен фермерски пазар през септември. Той ще се провежда всяка събота от 10:00 до 16:00 часа на паркинга на "Кауфланд" в "Младост 3". Предлаганите млечни продукти, месо и месни деликатеси, яйца, сезонни плодове и зеленчуци, хляб и печива, зимнина, сокове и други ще са доставяни директно от стопанствата на над 20 семейни ферми.

Средната честота на консумация на пиво през лятото на тази година е 9.4 пъти в месеца, показва национално представително проучване на "Ипсос България" по поръчка на Съюза на пивоварите. Бирата силно се доближава до честотата на консумация на безалкохолните напитки, която е 9.8 пъти месечно.

Френската търговска верига Carrefour отчита сериозен спад на оперативната печалба през първото полугодие. Причината за това е влошаващото се представяне на компанията на пазарите във Франция и Аржентина. Оперативната печалба е намаляла с 12.1% за първото полугодие - до 621 млн. евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв. 1 Latecoere разширява завода си край Пловдив с инвестиция за 5.5 млн. лв.

В новия си цех компанията ще произвежда носовата част на самолети Airbus

9 дек 2019, 1203 прочитания

Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация 2 Китай ще смени целия чужд софтуер и хардуер в държавната администрация

Страната ще смени между 20 и 30 млн. устройства в следващите три години

9 дек 2019, 1029 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Китайска забрана срина цената на биткойна с над 13%

Пекин спря набирането на средства чрез "първични предлагания на криптоединици"

Още от Капитал
Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Доставянето на чиста енергия е по-лесно от съхранението й

Намаляването на емисиите зависи от узряването на технологиите за съхранение на енергия

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10