С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 7 сеп 2017, 13:09, 5578 прочитания

Твърдо приземяване за авиокомпаниите от Персийския залив

Икономическата и политическата ситуация на Арабския полуостров усложнява работата на превозвачите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Очакванията са, че печалбите на Emirates, Etihad Airways и Qatar Airways ще спаднат с над 50% през тази фискална година.
Големите авиокомпании от Арабския полуостров се сблъскват с проблеми. Фирмите, които станаха известни като големите носители на промяната в авиосектора от началото на новото хилядолетие насам, като вдигнаха многократно нивото на пътникопотока си, сега ще трябва да бъдат от другата страна – на тези, които се опитват да запазят статуквото, пише Financial Times.

Emirates, Etihad Airways и Qatar Airways станаха известни с ниските си цени, високото качество на обслужването и луксозните места в самолетите, като наред с успеха си на превозвачи превърнаха и Арабския полуостров в една от най-търсените туристически дестинации в света.


Сега обаче за кратко време трите държавни превозвача се сблъскаха с неприятната комбинация от икономически, политически и бизнес кризи. Черешката на тортата се оказа, когато Обединените арабски емирства обявиха наред с три други
страни от региона, че налагат ембарго на Катар заради спонсорирането на тероризъм от страна на държавата. Освен това цената на петрола, от която зависи цялата икономика на полуострова, е далеч от високите нива, които доминираха преди 2015 г.

Превозвачите ще трябва да намерят начин да оправдаят бизнес модела си, който разчита на огромни хъбове, разположени в натоварени транспортни зони. "Трите компании се сблъскаха със сериозна турбуленция за пръв път в историята си", коментира Андрю Чарлтън, авиационен анализатор от Женева. "Изминаха цели 15 години без да имат проблеми, но сега е времето за преоценка." Проблемите са видими и с просто око: очакванията са, че печалбата на трите авиокомпании ще спаднат с над 50% през тази фискална година.

Промяна в плана



През 2016 г. общата печалба на трите държавни дружества беше 1.1 млрд. долара, докато през тази година тя ще бъде с около 700 млн. долара по-малко. Средно на един пътник фирмите ще спечелят по 1.78 долара, докато световното средно ниво е 7.69 долара. Всяка от трите авиокомпании приема по различен начин промяната във финансовото си състояние. Emirates например все още работи спокойно по нова стратегия, макар превозвачът да обяви първия спад в печалбата си от пет години насам през май. Спадът на практика беше срив от 82%.

Планът на Etihad е да настигне регионалните си конкуренти чрез масови инвестиции в чужди авиолинии по целия свят. По този начин фирмата ще може да си осигури по-голямо влияние на ключови пазари, сред които и Европа. Планът обаче не изглежда точно безупречен: Alitalia и Air Berlin, които бяха финансирани от Etihad, обявиха фалит, след като арабската авиокомпания спря финансовата си помощ. Анализаторите посочват, че стратегията на Etihad ще трябва да бъде преразгледана.

В същото време Qatar Airways, която е в най-лошо състояние заради политическата криза около външната политика в региона, е поставена в ситуация на безпрецедентно блокиране на бизнеса. Превозвачът претърпя невиждан срив на резервациите си за полети след обявяването на ембаргото и към момента не може да отговори адекватно основно защото няма ясна видимост какво е бъдещето на политическите отношения в региона.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Руска фирма все пак може да строи "Български поток" 2 Руска фирма все пак може да строи "Български поток"

Още от самото начало има подозрения, че продължението на "Турски поток" тук ще се прави от руски компании, макар договорът да е с арабско дружество

25 фев 2020, 1802 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Европейските имотни компании искат повече инвестиции от застрахователи

От бранша смятат, че намаляването на регулациите ще помогне на пазара за недвижими имоти

Още от Капитал
Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Да се учиш да можеш да се отучиш

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров пред "Капитал"

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10