С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 7 сеп 2017, 13:09, 5469 прочитания

Твърдо приземяване за авиокомпаниите от Персийския залив

Икономическата и политическата ситуация на Арабския полуостров усложнява работата на превозвачите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Очакванията са, че печалбите на Emirates, Etihad Airways и Qatar Airways ще спаднат с над 50% през тази фискална година.
Големите авиокомпании от Арабския полуостров се сблъскват с проблеми. Фирмите, които станаха известни като големите носители на промяната в авиосектора от началото на новото хилядолетие насам, като вдигнаха многократно нивото на пътникопотока си, сега ще трябва да бъдат от другата страна – на тези, които се опитват да запазят статуквото, пише Financial Times.

Emirates, Etihad Airways и Qatar Airways станаха известни с ниските си цени, високото качество на обслужването и луксозните места в самолетите, като наред с успеха си на превозвачи превърнаха и Арабския полуостров в една от най-търсените туристически дестинации в света.


Сега обаче за кратко време трите държавни превозвача се сблъскаха с неприятната комбинация от икономически, политически и бизнес кризи. Черешката на тортата се оказа, когато Обединените арабски емирства обявиха наред с три други
страни от региона, че налагат ембарго на Катар заради спонсорирането на тероризъм от страна на държавата. Освен това цената на петрола, от която зависи цялата икономика на полуострова, е далеч от високите нива, които доминираха преди 2015 г.

Превозвачите ще трябва да намерят начин да оправдаят бизнес модела си, който разчита на огромни хъбове, разположени в натоварени транспортни зони. "Трите компании се сблъскаха със сериозна турбуленция за пръв път в историята си", коментира Андрю Чарлтън, авиационен анализатор от Женева. "Изминаха цели 15 години без да имат проблеми, но сега е времето за преоценка." Проблемите са видими и с просто око: очакванията са, че печалбата на трите авиокомпании ще спаднат с над 50% през тази фискална година.

Промяна в плана



През 2016 г. общата печалба на трите държавни дружества беше 1.1 млрд. долара, докато през тази година тя ще бъде с около 700 млн. долара по-малко. Средно на един пътник фирмите ще спечелят по 1.78 долара, докато световното средно ниво е 7.69 долара. Всяка от трите авиокомпании приема по различен начин промяната във финансовото си състояние. Emirates например все още работи спокойно по нова стратегия, макар превозвачът да обяви първия спад в печалбата си от пет години насам през май. Спадът на практика беше срив от 82%.

Планът на Etihad е да настигне регионалните си конкуренти чрез масови инвестиции в чужди авиолинии по целия свят. По този начин фирмата ще може да си осигури по-голямо влияние на ключови пазари, сред които и Европа. Планът обаче не изглежда точно безупречен: Alitalia и Air Berlin, които бяха финансирани от Etihad, обявиха фалит, след като арабската авиокомпания спря финансовата си помощ. Анализаторите посочват, че стратегията на Etihad ще трябва да бъде преразгледана.

В същото време Qatar Airways, която е в най-лошо състояние заради политическата криза около външната политика в региона, е поставена в ситуация на безпрецедентно блокиране на бизнеса. Превозвачът претърпя невиждан срив на резервациите си за полети след обявяването на ембаргото и към момента не може да отговори адекватно основно защото няма ясна видимост какво е бъдещето на политическите отношения в региона.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Ранна регистрация до 02.09.2019 г.

Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Shopify надмина eBay, а сега застрашава и Amazon Shopify надмина eBay, а сега застрашава и Amazon

След драстичния скок в растежа, канадската компания за електронна търговия се насочи и към логистиката

26 авг 2019, 300 прочитания

"Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка "Софтуер груп БГ": Десет години по-късно. И с партньори три фонда и една банка

Българската компания започна с технологично решение за микрозаеми, а сега преминава към работа с по-големи финансови институции, включително в Европа

25 авг 2019, 1363 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Европейските имотни компании искат повече инвестиции от застрахователи

От бранша смятат, че намаляването на регулациите ще помогне на пазара за недвижими имоти

Новите от запаса

Как изглежда едномесечната подготовка за доброволния резерв на Българската армия отвътре

Сготвено под вакуум

Клиенти на 11 Meats вече са над 300 хотели и заведения и над 40 търговски обекта

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Добрият, лошият и безучастният

Важните уроци от кампанията "Не ми се обиждай, но...", която обръща внимание на щетите, нанасяни от предразсъдъците и езика на омразата

През Пулия с колела

Нагоре-надолу из Южна Италия - маршрути, места, полезни съвети