Новият рекламен гигант

Или как онлайн търговецът Amazon иска да вземе бизнеса на Google и Facebook

Основателят на гиганта Джеф Безос гледа към следващия сектор, в който да наложи доминация на Amazon
Основателят на гиганта Джеф Безос гледа към следващия сектор, в който да наложи доминация на Amazon    ©  Reuters
Основателят на гиганта Джеф Безос гледа към следващия сектор, в който да наложи доминация на Amazon
Основателят на гиганта Джеф Безос гледа към следващия сектор, в който да наложи доминация на Amazon    ©  Reuters

Дълго време на пазара на онлайн реклама имаше един голям играч - Google. През последните години Facebook бурно се разрасна и изскочи като единствения потенциален конкурент за лидерската позиция на интернет гиганта. Но някак тихо в сегмента се намести нов амбициозен участник, който обаче не крие амбициите си да стане основен фактор - интернет гигантът Amazon иска да е третият двигател в индустрията.

Макар компанията да не обявява официални данни за приходите от рекламния си бизнес, вече става все по-ясно, че той продължава да расте. Неотдавна изпълнителният директор на най-голямата рекламна агенция в света WPP, сър Мартин Соръл, обяви, че оборотът на Amazon от реклами е 2.5 млрд. долара през миналата година. За сравнение - платформата Twitter, която от години се опитва неособено успешно да стабилизира бизнеса си и има далеч по-ранен старт в сектора, е генерирала 2.25 млрд. долара в същия този сегмент.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал