С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 8 сеп 2017, 11:00, 3173 прочитания

ЕС обмисля как да увеличи данъците на мултинационалните онлайн компании

Предвижда се дигиталните компании да бъдат облагани там, където създават приходи, а не само в страните, където се намира данъчната им централа

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Европейските министри на финансите ще обсъдят през следващата седмица промени в регламентите с цел да бъдат увеличени данъците на мултинационалните интернет компании като Google и Amazon. Това става ясно от документ, с който разполага Reuters. Онлайн гигантите са изправени пред нарастващ натиск в Европейския съюз заради плащаните от тях ниски данъци, но страните често се затрудняват да увеличат данъците поради съществуващите в момента регламенти.

Какво се предлага


Сегашната законова рамка облагодетелства онлайн компании спрямо останалите и лишава държавите от ценни постъпления, се казва в документ на естонското председателство на ЕС, подготвен за неформалната среща на финансовите министри в Талин на 15 и 16 септември. В него се предлага реформа на международните данъчни закони, за да се промени схващането за "постоянно установяване", така че дигиталните компании да бъдат облагани там, където създават приходи, а не само в страните, където се намира данъчната им централа.

Тъй като 28-те членки на ЕС могат да наложат вето, а някои от тях са се възползвали от това си право при предишни предложения за данъчни реформи, в Естония предлагат проектът да се обсъжда поетапно идните месеци, а решение да се вземе през декември. В документа се казва още, че заключението на ЕС трябва да се пренесе на глобално ниво и към други икономики извън общността, за да не се рискува конкурентоспособността на Европа.

Плосък данък за онлайн компании



През юли Франция загуби дело срещу Google за плащане на символичен данък за периода 2005 - 2010 г. В основата на иска на правителството е, че американската компания чрез дъщерната си Google France е предлагала рекламни услуги на клиентите си в търсачката. Онлайн корпорацията има дъщерна компания и в Ирландия, където е централата й за Европа, и там плаща данъци. Решението на френския съд беше, че тъй като Google присъства само виртуално в страната, тя не трябва да плати искания от Франция данък на стойност 1.1 млрд. евро. Освен това съдът в Париж добавя, че Google France няма нужния технически екип, за да осъществи услугата без външна помощ.

Онлайн компаниите се намират под сериозен натиск в ЕС за плащане на данъци, като Apple и Amazon също водят съдебни битки. Ако предложението от Естония се приеме, "виртуалното" присъствие на компанията в дадена държава ще е достатъчно условие за плащане на данък там. Идеята обаче не съвпада с приетите принципи от Международната организация за икономическо сътрудничество и развитие. В нея членуват по-големите световни икономики като САЩ, Япония и ЕС. Предложението за "постоянно установяване" е по-амбициозно от вече обсъжданите варианти от Брюксел.

Друг проблем, който европейските регулатори искат да разрешат, е практиката компании като производителя на iPhone да изграждат централата си в страни с ниски корпоративни данъци, като например Ирландия. По-рано това лято от ЕС приеха нови регулации, които принуждават компаниите да предоставят информация за произхода на печалбата и броя на служителите.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 1153 прочитания

"България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways 3 "България ер" подписа codeshare споразумение с Qatar Airways

Пътниците на близкоизточната авиокомпания ще се възползват от 2 дестинации на българската - Варна и Бургас

18 фев 2020, 1603 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Amazon планира да създаде 50 хил. работни места

Компанията на Джеф Безос ще вложи 5 млрд. долара в изграждането на втора централа

Още от Капитал
Пазарът на жилища в София: Силен сезон, с първи епизоди на спадове

Ръст на сделките и застой в средните цени през 2019 г. Купувачите са млади, търсят нови сгради, сделките стават по-бавно и доминират двустайните апартаменти

Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Вирусът, който смрази света

Епидемията от коронавирус за по-малко от месец запали Китай и уплаши целия свят с пандемия, която не е виждана от десетилетия. Рисковете са много, но и възможностите да бъдат избегнати още са живи и съвсем реални

Гордост, кино и предразсъдъци

Sofia Pride Film Fest показва няколко филма за различните измерения на любовта и привличането

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10