Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
4 10 сеп 2017, 13:38, 3852 прочитания

КЗК не откри имитация при чаените бисквити

Производството е образувано по искане на "Захарен комбинат - Пловдив" срещу "Победа" - Бургас

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

В името на здравето

Ръстът в търсенето на качествена храна в Европа отваря вратата пред нови възможности за бизнес

2 сеп 2017

Най-големите компании за храни и напитки: Слънчево и вкусно

Най-силна е годината за производителите на масло за износ, увеличават се и продажбите на компаниите за храни и напитки, които работят за местен пазар

9 авг 2017

Седем играча с продажби за над 10 млн. лв. при захарните изделия

Близо три четвърти от оборота идва от продукти с шоколадово покритие

22 дек 2015

Захарните изделия носят над 60% от приходите в сладкия бранш

Седем компании с оборот над 20 млн. лв. в категорията държат близо 70% от бизнеса

22 дек 2015

Закуска по всяко време

Бисквитите продължават да са един от най-популярните десерти с пазар за над 124 млн. лв. годишно

4 апр 2014

Бисквитките са си мои

Комисията за защита на конкуренцията започна да налага големите глоби от новия закон

10 юли 2009
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не откри имитация и наличие на недобросъвестна търговска практика при чаените бисквити, произвеждани от две конкурентни компании: "Захарен комбинат - Пловдив" и "Победа" - Бургас. Производството е образувано по искане на пловдивското дружество, става ясно от решение, публикувано на сайта на регулатора.

В искането си до КЗК от "Захарен комбинат - Пловдив" твърдят, че през 2003 г. са регистрирали марката "Чаени", а през 2010 г. "Победа" регистрира свой бранд - "Чаени бисквити". Според пловдивската компания външният вид, опаковката, маркировката и наименованието на двата продукта са твърде близки, почти идентични, и потребителите могат да бъдат заблудени за това кой е производителят.

Патентното ведомство и съдът не откриват нарушение

В хода на проверката КЗК установява, че на 11.10.2010 г. в Патентното ведомство е постъпило искане от "Захарен комбинат - Кристал" АД за заличаване на регистрацията на марка "Чаени бисквити" – комбинирана, с притежател "Победа" АД - Бургас. Но с Решение № 122/21.05.2012 г. Патентното ведомство отхвърля като неоснователно това искане, тъй като марките, разглеждани в цялост, "създават различно визуално впечатление" – резултат от различието в начина на представяне на словния елемент "Чаени" – шрифт, цветово оформление, наклон, фигуративни елементи.

Подобно е становището и на Софийския градски съд, който с решение № 112/15.01.2013 г. (влязло в сила) отхвърля като неоснователни предявените от "Захарен комбинат - Кристал" твърдения за нарушения от страна на "Победа" на изключителното право върху търговска марка "Чаени". След анализиране на заключенията на три специализирани съдебно-маркови експертизи съдът приема, че не е налице идентичност между "Чаени"-те търговски марки на двете дружества.



От повече от 50 години

И двете дружества произвеждат и разпространяват продукта "чаени бисквити" с едно и също наименование, придобило известност и разпознаваемост сред потребителите от повече от 50 години като част от асортимента на предлаганите сладкарски изделия на пазара. През този продължителен период и двете дружества са предлагали своите "чаени бисквити", като същевременно са променяли във времето визуалното оформление, отчита КЗК.

Според комисията приликите между двете марки са, че са комбинирани и съдържат словен елемент "чаени", изписан на кирилица, че са регистрирани за един и същ клас 30 от Международна класификация на стоките и услугите и че се използват за означаване на хранителни продукти. Но отликите са повече.

Използвани са различна комбинация от цветове, различна графична концепция и позициониране, както и различен начин на изписване на словния елемент "чаени". Стилизираните композиции са напълно различни. Различно е и разположението на елементите, заключава КЗК. Единствените прилики в изследваните опаковки се отнасят до наименованието на продуктите (чаени бисквити), който не е съществен елемент от външния вид, доколкото има описателен характер за вида на предлаганата стока, както и използваното изображение на самия продукт, пише в решението. Комисията смята, че "тези прилики не са в състояние да доведат до заблуда, тъй като за установяване на имитация от значение е наличието на близост в онези елементи, които са характерни и запомнящи се и с които продуктът или производителят се асоциират в съзнанието на потребителя". Затова регулаторът установява, че не е извършено нарушение. Освен това комисията не приема искането на нито една от страните за възлагане на направените в хода на производството разноски. Решението подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

2 март 2018г.
Sofia Event Center

capital.bg/emobility

E-mobility and The Future of Urban Transportation Forum



Теми в програмата:
Политики за стимулиране на чист транспорт
Бъдещето на градската мобилност
Дигиталнa трансформация в транспорта и технологични иновации
Каква икономика стои зад новата градска мобилност
Как Мобилността като услуга (MaaS), ще революционизира и промени градовете


Прочетете и това

"Кока-Кола" открива в София развоен център за информационни технологии "Кока-Кола" открива в София развоен център за информационни технологии

С новата структура ще бъдат създадени 130 работни места

18 яну 2018, 290 прочитания

Melrose отправи враждебна оферта за придобиването на британската инженерингова група GKN Melrose отправи враждебна оферта за придобиването на британската инженерингова група GKN

Компанията е повишила цената на отхвърленото минала седмица предложение за 7 млрд. паунда и го е представила директно на акционерите

18 яну 2018, 163 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Тайната на успеха на швейцарските фармацевтични компании

Набирането на международни кадри е успешен бизнес модел, от който индустрията зависи

Как да се решат проблемите на българските медии

Съюзът на издателите представи Бяла книга за натиска върху свободната журналистика и предложи мерки за излизане от тази ситуация

Северът отказва да умре

Всички виждат как един регион на страната запада и никой не прави нищо по въпроса. Това ще става все по-голям проблем

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Музика за очите

Мадрид представя Дебора Файнголд, пред чийто обектив са заставали някои от най-големите имена в поп културата през последните няколко десетилетия

Комунизмът (не) си отива

Най-обемният труд за социалистическия концлагер в Белене и други проекти, свързани с близкото минало

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Сривът на криптовалутите - пукане на балон или нова нормалност

Емисия

DAILY @7AM // 18.01.2018 Прочетете