Китайските авиокомпании ще купят над 7000 самолета в близките 20 години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Китайските авиокомпании ще купят над 7000 самолета в близките 20 години

Макети на самолетите Boeing

Китайските авиокомпании ще купят над 7000 самолета в близките 20 години

Boeing прогнозира, че те ще вложат за тази цел 1 трлн. долара

3743 прочитания

Макети на самолетите Boeing

© Jason Lee


Китайските авиокомпании вероятно ще закупят над 7000 пътнически самолета на обща стойност 1.1 трлн. долара, за да задоволят нарастващото търсене за вътрешни и международни полети на китайското население, съобщава Reuters. Оптимистичните очаквания са на американския производител на самолети Boeing, който в сряда представи новата си коригираната прогноза за разширението на китайския флот от пътнически самолети в близките 20 години.

Очакванията на Boeing са китайските авиокомпании да закупят близо 7240 нови самолета за периода до 2036 г., което е с 6.3% повече спрямо предходната прогноза на компанията, според която се очакваше да бъдат купени 6810 нови машини. От Boeing обясняват благоприятното за компанията изменение с по-доброто развитие на китайската икономика.

"Силният икономически растеж на Китай, значителните инвестиции в инфраструктура, нарастващият дял на средната класа и развиващите се бизнес модели на местните авиолинии подкрепят тази дългосрочна перспектива", обяснява Ранди Тинсет, вицепрезидент на маркетинговия отдел на Boeing Commercial Airlines, подразделението на американската компания, което се занимава с производството на пътнически самолети.

1/5 от световното търсене

Оптимистичните прогнози до голяма степен обясняват и борбата за пазарен дял в Китай между американския производител Boeing и френската Airbus, които започнаха изграждането на заводи за самолети в страната. "Китайският набор от пътнически самолети се очаква да нарасне с темпове доста над средното за света и в резултат на това близо 20% от световното търсене на нови самолети ще бъде от авиокомпании с централи в Китай", казва Тинсет в свое изказване, обяснявайки силната конкуренция на китайския пазар.

И двете водещи компании са извлекли много ползи от агресивните планове за разширение на китайските авиокомпании. От своя страна обаче самите компании отчитат все по-ниска доходност от полетите, които извършват, поради засилената конкуренция на вътрешния авиационен пазар и разходите за увеличаване на пътническия капацитет. Според Boeing над 75% от всичките 7240 поръчки на пътнически самолети ще бъдат използвани за пътувания в страната или в Азия. От друга страна, едва около 1670 от новите самолети ще бъдат за междуконтинентални полети, споделят от самолетния производител.

Тинсет обаче очаква, че застоят в доходността на авиокомпаниите ще бъде временен. "Инвестицията в пътнически самолети е сериозна и изисква време, но в крайна сметка се отплаща", коментира той. Той добавя, че е дори по-оптимистично настроен по отношение на дългосрочните икономически перспективи, визирайки възраждането на въздушния транспорт. С оглед на силния растеж на китайската икономика през последните години тепърва се очаква и да извлечем ползи от авиационния транспорт на товари, споделя Тинсет.

Китайските авиокомпании вероятно ще закупят над 7000 пътнически самолета на обща стойност 1.1 трлн. долара, за да задоволят нарастващото търсене за вътрешни и международни полети на китайското население, съобщава Reuters. Оптимистичните очаквания са на американския производител на самолети Boeing, който в сряда представи новата си коригираната прогноза за разширението на китайския флот от пътнически самолети в близките 20 години.

Очакванията на Boeing са китайските авиокомпании да закупят близо 7240 нови самолета за периода до 2036 г., което е с 6.3% повече спрямо предходната прогноза на компанията, според която се очакваше да бъдат купени 6810 нови машини. От Boeing обясняват благоприятното за компанията изменение с по-доброто развитие на китайската икономика.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK