Китайските авиокомпании ще купят над 7000 самолета в близките 20 години

Boeing прогнозира, че те ще вложат за тази цел 1 трлн. долара

Макети на самолетите Boeing
Макети на самолетите Boeing    ©  Jason Lee
Макети на самолетите Boeing
Макети на самолетите Boeing    ©  Jason Lee

Китайските авиокомпании вероятно ще закупят над 7000 пътнически самолета на обща стойност 1.1 трлн. долара, за да задоволят нарастващото търсене за вътрешни и международни полети на китайското население, съобщава Reuters. Оптимистичните очаквания са на американския производител на самолети Boeing, който в сряда представи новата си коригираната прогноза за разширението на китайския флот от пътнически самолети в близките 20 години.

Очакванията на Boeing са китайските авиокомпании да закупят близо 7240 нови самолета за периода до 2036 г., което е с 6.3% повече спрямо предходната прогноза на компанията, според която се очакваше да бъдат купени 6810 нови машини. От Boeing обясняват благоприятното за компанията изменение с по-доброто развитие на китайската икономика.

"Силният икономически растеж на Китай, значителните инвестиции в инфраструктура, нарастващият дял на средната класа и развиващите се бизнес модели на местните авиолинии подкрепят тази дългосрочна перспектива", обяснява Ранди Тинсет, вицепрезидент на маркетинговия отдел на Boeing Commercial Airlines, подразделението на американската компания, което се занимава с производството на пътнически самолети.

1/5 от световното търсене

Оптимистичните прогнози до голяма степен обясняват и борбата за пазарен дял в Китай между американския производител Boeing и френската Airbus, които започнаха изграждането на заводи за самолети в страната. "Китайският набор от пътнически самолети се очаква да нарасне с темпове доста над средното за света и в резултат на това близо 20% от световното търсене на нови самолети ще бъде от авиокомпании с централи в Китай", казва Тинсет в свое изказване, обяснявайки силната конкуренция на китайския пазар.

И двете водещи компании са извлекли много ползи от агресивните планове за разширение на китайските авиокомпании. От своя страна обаче самите компании отчитат все по-ниска доходност от полетите, които извършват, поради засилената конкуренция на вътрешния авиационен пазар и разходите за увеличаване на пътническия капацитет. Според Boeing над 75% от всичките 7240 поръчки на пътнически самолети ще бъдат използвани за пътувания в страната или в Азия. От друга страна, едва около 1670 от новите самолети ще бъдат за междуконтинентални полети, споделят от самолетния производител.

Тинсет обаче очаква, че застоят в доходността на авиокомпаниите ще бъде временен. "Инвестицията в пътнически самолети е сериозна и изисква време, но в крайна сметка се отплаща", коментира той. Той добавя, че е дори по-оптимистично настроен по отношение на дългосрочните икономически перспективи, визирайки възраждането на въздушния транспорт. С оглед на силния растеж на китайската икономика през последните години тепърва се очаква и да извлечем ползи от авиационния транспорт на товари, споделя Тинсет.

Още от Капитал

Данни отложено гледане

Данни отложено гледане