Високата цена на новия iPhone плаши китайския пазар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Високата цена на новия iPhone плаши китайския пазар

iPhone 8 трябва да донесе със себе си първия сериозен редизайн от 2014 г. насам

Високата цена на новия iPhone плаши китайския пазар

Очаква се iPhone 8 да струва над 1000 долара - два пъти над средната работна заплата в страната

Йоан Запрянов
6399 прочитания

iPhone 8 трябва да донесе със себе си първия сериозен редизайн от 2014 г. насам

© Beck Diefenbach


Apple може да се сблъска с проблеми в Китай при пускането на новия си телефон iPhone 8, пише Reuters. Причината е в очакваната цена на телефона, която е прекалено висока спрямо средното за страната. Смартфонът трябва да бъде представен по-късно през тази седмица и да отбележи десетата годишнина от излизането на революционния iPhone, който се появи на бял свят през 2007 г. Освен новия iPhone 8 компанията най-вероятно ще добави още два нови модела към портфолиото си – обновените iPhone 7S и 7S Plus.

Китайските търговци и клиенти обаче не са толкова въодушевени. Новият телефон вероятно ще има цена от над 1000 долара, което е два пъти над средната работна заплата в Китай. Успехът на новия iPhone в Китай е от особена важност за Apple, която вече е на незавидното пето място по продажби на телефони в страната. Пред нея са местните конкуренти от Huawei, Oppo, Vivo и Xiaomi, които обаче предлагат и телефони на много по-ниски цени. Китай, включващ в себе си Тайван и Хонконг, е третият най-голям пазар за Apple и отговаря за 18% от продажбите на iPhone за последното докладвано от американската фирма тримесечие. Пред страната са само пазарите в САЩ и Европа.

Обръщане на тенденцията

Продажбите на iPhone в Китай вървят почти постоянно надолу от вече две години. До момента продажбите на телефони Apple са спаднали с 10% от началото на годината спрямо 2016 г. в контраст с всички останали региони, където най-високо оценената публична компания в света отбелязва растеж. За първата половина от годината пазарният дял на iPhone в Китай падна до 9%, докато преди две години той е бил 14%, сочат данните на консултантската агенция Counterpoint Research.

Последният голям удар на Apple в Китай бе iPhone 6, който се появи през 2014 г. След това Apple излезе с още два нови модела – iPhone 6S и 7, но и двата не бяха приети добре от пазара. Причината е предимно в това, че потребителите не намериха достатъчно разлики в последвалите модели, за да сменят телефоните си.

Проблемът при iPhone 8, който със сигурност ще изглежда по-различно от предшествениците си и ще дойде с много нови функции, би била цената. "Ще изчакам цената да падне, защото е прекалено скъп", коментира Анджи Чне, проектен мениджър от Нанкин. Тя не е сменяла телефона си от 2014 г. и все още работи с iPhone 6. "Възможно е да изчакам и следващата година, когато цените ще паднат още по-осезаемо", добавя тя пред Reuters.

Нещо иновативно

"Apple наистина има нужда да пусне нещо иновативно на пазара този път", коментира Мо Джиа, анализатор от Canalys. Американският технологичен гигант има редица задачи на китайския пазар. Първата от тях е да върне доверието в себе си, че новите продукти си заслужават парите. Миналата година компанията разочарова голяма част от клиентите си с iPhone 7, който нямаше много добавени функции спрямо предшественика си и дори изглеждаше по същия начин. Сега iPhone 8 ще има сериозни промени по себе си и външния вид. Очакванията още преди година бяха, че липсата на нови функции в iPhone 7 е именно за да може идния модел да бъде голям удар, какъвто Apple не са имали от 2014 г.

Според китайската социална платформа Weibo, която измерва потребителския интерес, очакванията и споменаванията за iPhone 8 са на по-високо ниво, отколкото за iPhone 7 през миналата година, но все пак са по-ниски, отколкото при пускането на iPhone 6, когато бе последния редизайн на телефона. От Apple продължават да отказват коментар върху новия телефон, цената му и какви продажби очакват. Въпреки това вече има изтекла информация и снимки относно външния вид на телефона. Има възможност и новият телефон да носи името iPhone X.

Apple може да се сблъска с проблеми в Китай при пускането на новия си телефон iPhone 8, пише Reuters. Причината е в очакваната цена на телефона, която е прекалено висока спрямо средното за страната. Смартфонът трябва да бъде представен по-късно през тази седмица и да отбележи десетата годишнина от излизането на революционния iPhone, който се появи на бял свят през 2007 г. Освен новия iPhone 8 компанията най-вероятно ще добави още два нови модела към портфолиото си – обновените iPhone 7S и 7S Plus.

Китайските търговци и клиенти обаче не са толкова въодушевени. Новият телефон вероятно ще има цена от над 1000 долара, което е два пъти над средната работна заплата в Китай. Успехът на новия iPhone в Китай е от особена важност за Apple, която вече е на незавидното пето място по продажби на телефони в страната. Пред нея са местните конкуренти от Huawei, Oppo, Vivo и Xiaomi, които обаче предлагат и телефони на много по-ниски цени. Китай, включващ в себе си Тайван и Хонконг, е третият най-голям пазар за Apple и отговаря за 18% от продажбите на iPhone за последното докладвано от американската фирма тримесечие. Пред страната са само пазарите в САЩ и Европа.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    issunboshi avatar :-|
    xflood

    "Apple наистина има нужда да пусне нещо иновативно на пазара този път"
    Аз пък искам новия айфон да може да готви мусака и да разхожда кучето, иначе ква иновация ще е, амаха!

  • 2
    elenko avatar :-|
    Eenk

    "Според китайската социална платформа Weibo, която измерва потребителския интерес..."

    Ама точно това прави Weibo


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK