Седмични новини за ритейл
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Седмични новини за ритейл

"Само от трафика към България очакваме увеличение от 5-6%," каза единият от управителите на "Рапидо" - Радослав Крумов

Седмични новини за ритейл

"Рапидо" ще е партньор на DHL за пакети от и за Европа, "Галерия мол" стана наполовина сръбски, BGmenu се обединява с Lakom.bg, КЗК не откри имитация при чаените бисквити, Засега няма кандидати за бившия Carrefour в Бургас

3823 прочитания

"Само от трафика към България очакваме увеличение от 5-6%," каза единият от управителите на "Рапидо" - Радослав Крумов

© Надежда Чипева


"Рапидо" ще е партньор на DHL за пакети от и за Европа

Kуриерската компания "Рапидо експрес енд лоджистикс" е българският представител, който става част от европейската мрежа на германската DHL Parcel (част от групата на Deutsche Post). Това ще осигури на клиентите на българската компания достъп до 26 европейски страни, с които DHL работи, и мрежа от над 50 хил. офиса. Новото партньорство, което стартира от началото на ноември, ще улесни българските онлайн търговци, на които до момента се налагаше да доставят продуктите си в страните от ЕС единствено с различни чужди куриерски фирми, което беше скъпо и несигурно.

Споразумението между двете компании, което е подписано в края на август, е част от стратегията на DHL да работи с все повече страни в ЕС чрез местни партньори. Освен в България мрежата на DHL се разширява и в Ирландия, Румъния и Хърватия, с което компанията ще присъства в общо 26 държави в ЕС. Конкретната цел е да се установи присъствие във всички ключови европейски пазари за електронна търговия до края на 2018 г.

И в момента DHL присъства в България с друго свое поделение за експресни доставки - например документи със самолет. Сегашният договор е за пакети, които ще се транспортират с камиони. 55% от интернет потребителите в Европа вече пазаруват онлайн, но само 32% от тях правят това и извън страната си, сочат данни на Евростат. Според анализите на маркетинговата агенция Nielsen през 2016 г. онлайн продажбите в България са били на стойност 340 млн. долара, а според изследване на Euromonitor става въпрос за обороти около 500 млн. лв. Потребителите, използвали тези услуги, са 1.1 млн., а най-често купувани са дрехи, обувки, аксесоари и спортни стоки. В рамките на Европа годишно има шест милиарда търговски електронни пратки, като най-големите пазари в този сегмент са Германия, Франция и Великобритания.

"Галерия мол" стана наполовина сръбски

Сръбският магнат Мирослав Мишкович стана собственик на 50% от "Галерия Варна". Неговият Delta holding купува дела от българското трио Ангел Ангелов от групата "Градус" и "Сити клиник", Александър Минов от "Бисер олива" и Петър Дудоленски, който също е сред основателите на "Сити клиник" и е консултирал едни от първите молове в България. Цената на сделката не е обявена, но проектът е оценен на 120 млн. евро заедно с предстоящите довършителни дейности. Така Варна догодина ще има трети голям мол.

Планът е молът да заработи следващия май, като проектът ще се довърши от досегашния строител - "Планекс". Обектът беше изграден до акт 15 и замразен през 2010 г. Молът ще се казва Delta Planet ("Делта планет"). Той ще е на 110 хил. кв.м, от които чистата отдаваема площ е 40 хил. кв.м.

Това ще направи варненския пазар на молове един от най-наситените в страната. В морския град имаше общо шест проекта, но в момента работят два - "Мол Варна", който през пролетта бе продаден от Raiffeisen на германската Kronberg International, и намиращият се близо до него по-голям обект Grand Mall на израелската Orchid Developments Group.

BGmenu се обединява с Lakom.bg

Платформата BGmenu обедини силите си с Lakom.bg. Сделката не е чрез придобиване на активи, а в дружеството "Хелоу хънгри" (което обединява "Бгменю" и румънския бизнес на фирмата с доставка на храни) като съдружник ще влезе основателят на Lakom.bg Калин Калевски. Така обединената компания "Хелоу хънгри", от която са част компаниите "Бгменю", "Фабо" (която стои зад Lakom.bg) в България и Oliviera в Румъния, става най-голямата в бранша за региона. За тази година прогнозираната стойност на продажбите на храна през трите платформи ще е около 20 млн. лв., а догодина - 42 млн. лв.

По неофициални оценки на пазара BGmenu e лидер с около 20-25% от дневните онлайн поръчки на храна, които са около 5000. След компанията на второ място е платформата Foodpanda с местното си дружество "Фуудпанда България". Данни за Lakom.bg няма, но според източници услугата прави доставки на храна за около 200 000 лв. на месец. Компанията присъства основно във Варна и Бургас, където работи с над 300 заведения и ресторанти. Засега двете платформи ще продължат да работят като отделни услуги и постепенно ще се обединят различните функционалности.

КЗК не откри имитация при чаените бисквити

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) не откри имитация и наличие на недобросъвестна търговска практика при чаените бисквити, произвеждани от две конкурентни компании: "Захарен комбинат - Пловдив" и "Победа" - Бургас. Производството е образувано по искане на пловдивското дружество. В искането си до КЗК от "Захарен комбинат - Пловдив" твърдят, че през 2003 г. са регистрирали марката "Чаени", а през 2010 г. "Победа" регистрира свой бранд - "Чаени бисквити". Според пловдивската компания външният вид, опаковката, маркировката и наименованието на двата продукта са твърде близки, почти идентични, и потребителите могат да бъдат заблудени за това кой е производителят.

Използвани са различна комбинация от цветове, различна графична концепция и позициониране, както и различен начин на изписване на словния елемент "чаени", заключава КЗК. Стилизираните композиции са напълно различни. Различно е и разположението на елементите. Според КЗК не е извършено нарушение.

Засега няма кандидати за бившия Carrefour в Бургас

При първото предлагане на бившия хипермаркет Carrefour в Бургас за 13 млн. лв. оферти не са получени. Срокът изтече на 5 септември. По закон следващата стъпка е нов търг, но с по-ниска цена с 20%, т.е. обектът в мола ще струва малко над 10 млн. лв.

Това е първият обект на фалиралата "КМБ България" (част от гръцката Marinopoulos, която държеше магазините на Carrefour), който синдикът Мария Шукерова предлага. Обектът се намира в търговския център "Бургас плаза" и е с обща застроена площ 12.6 хил. кв.м. Продават се и 37.26% идеални части от сградата и от правото на собственост върху имота, който е с обща площ 52.2 хил. дка.
Бургаският Carrefour е първият, който веригата откри в България през март 2009 г., с което започна експанзията й в страната. По информация на "Капитал" огледи на магазина в мола са направили пет компании, сред които и международни инвеститори. Затова очакването е на втория търг с намалената цена да има наддаване.

През миналата година обектът вече беше предлаган три пъти за продажба, но не от синдик, а от частен съдебен изпълнител, но до сделка не се стигна.

Накратко

Електронната платформа за търговия eMAG ще регистрира българско дружество през следващата година. Плановете включват откриване на шоурум на онлайн ритейла. В него ще бъдат показвани последните технологични иновации, това ще бъде и място за тест и получаване на поръчаните онлайн артикули.

"dm България" откри шести магазин във Варна в края на миналата седмица. Той се намира в кв. "Владиславово", на бул. "Константин и Фружин" №148. Така най-голямата верига за търговия с дрогерийни стоки в страната вече има 70 магазина в 25 града. В магазина се предлагат над 14 000 продукта.

Nestle затваря един от заводите си за производство на козметични продукти в швейцарския град Егеркинген. В него са заети 190 работници, които произвеждат слънцезащитните кремове Daylong и продукти за грижа за кожата. Причина за решението е забавяне на бизнеса.

"Рапидо" ще е партньор на DHL за пакети от и за Европа

Kуриерската компания "Рапидо експрес енд лоджистикс" е българският представител, който става част от европейската мрежа на германската DHL Parcel (част от групата на Deutsche Post). Това ще осигури на клиентите на българската компания достъп до 26 европейски страни, с които DHL работи, и мрежа от над 50 хил. офиса. Новото партньорство, което стартира от началото на ноември, ще улесни българските онлайн търговци, на които до момента се налагаше да доставят продуктите си в страните от ЕС единствено с различни чужди куриерски фирми, което беше скъпо и несигурно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK