Mars ще инвестира 1 млрд. долара в зелени политики
17 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Mars ще инвестира 1 млрд. долара в зелени политики

Ферми с ветрогенератори са едни от идеите на Mars за намаляване на вредните емисии, които компанията изхвърля по производствената си верига.

Mars ще инвестира 1 млрд. долара в зелени политики

Изпълнителният директор на производителя на шоколадови изделия приканва и други компании към устойчиво развитие

3420 прочитания

Ферми с ветрогенератори са едни от идеите на Mars за намаляване на вредните емисии, които компанията изхвърля по производствената си верига.

© Reuters


Най-големият производител на шоколад в света ще инвестира 1 млрд. долара във възобновяема енергия. Mars иска и други компании да положат усилията за справяне с изменението на климата, тъй като опитите да се достигнат целите, положени в Парижкото споразумение, са "твърде недостатъчни", пише Financial Times.

Инвестицията на производителя на Snickers и Twix е предвидена за няколко години, а сред известните вече програми са изграждането на ферми от ветрогенератори. В момента компанията разчита на такова електричество за фабриките си в САЩ и Великобритания, а идеята е до 2018 година още 9 държави да използват слънчева или вятърна енергия.

Вик за действие

Изпълнителният директор на Mars Грант Райд нарича планa "вик за действие" към други компании, които според него трябва да ограничат изхвърлянето на вредни емисии в атмосферата. Компанията обещава, че ще намали парниковите емисии с 27% до 2025 и с 67% до 2050 година.

"Повечето учени казват, че има по-малко от 5% шанс да изпълним целите на Парижкото споразумение, което е катастрофално за планетата", казва Райд. Той добавя още, че макар "1 млрд. долара да е сериозна сума, голямата новина е, че повдигаме въпроса". Коментарът на Грант Райд изпреварва срещата на високо ниво в ООН този месец, както и седмицата в Ню Йорк, посветена на промените в климата.

От компанията признават, че разрушенията от урагана "Харви" в Тексас са послужили като "събуждане". "Не съм експерт по времето, но учени ни обясняват с години, че тези събития ще зачестят и ще стават все по-силни със затоплянето на земята. Виждаме го по целия свят", допълва още Райд.

Mars ще разчита и на реклама, за да популяризира усилията си във връзка с климатичните промени. Познатите анимирани маскоти на бонбоните M&M’s например ще размахват ветрогенератори в рекламните клипове. За изпълнителния директор на компанията в ерата на социалните мрежи "нивото на прозрачност, което потребителите, НПО-тата и правителствата търсят, е много по-различно сега отпреди 25 години, когато аз започнах".

Производителят на шоколадови изделия изпитва затруднения поради обезлесяване на големи площи и експлоатационен труд при производството на най-важните за продуктите на компанията съставки - какао и палмово масло. "Насилственият труд няма място в производствената ни верига", казва вицепрезидентът на корпоративния отдел Анди Фароа, цитиран от Reuters.

Корпорации срещу промяната на климата

По-рано това лято президентът на САЩ Доналд Тръмп обяви изтеглянето на страната от Парижкото споразумение. Отричането на климатичните промени в политиката на Тръмп беше изкритикувано не само от природозащитници, но и от много американски корпорации, включително Mars. Други големи компании, които се опитват да водят зелена политика, са Apple, Walmart Stores, Home Depot, General Mills и The McLean.

Mars е със 106-годишна история, като в световен мащаб към компанията работят 80 хил. души, а годишните продажби възлизат на 35 млрд. долара. Освен шоколадови изделия Mars продава храна за животни, а от тази година купи и компанията за ветеринарни услуги VCA. Сделката беше на стойност 9.1 млрд. долара. Досега управлението на фирмата беше лично и скрито от публичния живот, но тази печеливша стратегия "се промени, защото винаги сме се чувствали отговорни, а сега дори повече от всякога", казва още Грант Райд.


2 коментара
  • 1
    tucker_case avatar :-P
    tucker case

    хм... даже и на марс ги е ударил глобал уормингът...

  • 2
    vassilun avatar :-|
    vassilun

    Марс е много дълеч от понятието "отговорна компания"! Компанията до съвсем доскоро парадираше с факта, че е семейна, а не публична компания и не дължи обяснение на обществоно зо нищо. Само един пример ще дам. Преди години (не помня колко, но поне 10) ми се наложи да летя до Сингапур за пръв път по работа. Пушач съм и при дълги полети заменям цигорите с дъвки (доста помага). Та при този полет от Лондон до Сингапур разбрах, че вносът на дъвки е абсолютно забранен по екосъображения, защото се разграждат бавно. Изхвърлих си дъвките още на Хийтроу. Няколко години по-късно Марс купиха Ригли (най-големият производител на дъвки в света) за сума от порадъка на годишния БВП на България по това време. При следващите ми пътувания до Сингапур си дъвчих на воля - забраната бе премахната!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK