Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
13 сеп 2017, 11:20, 2916 прочитания

Напрежение между Hyundai и BAIC Motor заради проблеми с доставчиците

Двете компании произвеждат съвместно автомобили в Китай, но пазарът там става все по-труден

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Hyundai и Kia разочароваха с прогнозите си за очакваните продажби през 2018 г.

През 2017 г. южнокорейските автомобилни компании за трета поредна година не изпълниха целите си

3 яну 2018

Hyundai Motor спира производството си в Китай заради проблеми с доставчиците

Пекин въведе икономически ограничения на Южна Корея заради американска противоракетна система

30 авг 2017

Hyundai ще се фокусира върху електрически коли за дълъг пробег

Компанията залага и на коли с горивна клетка, но инфраструктурата не е развита

20 авг 2017
Акциите на южнокорейската автомобилна компания Hyundai Motor продължават да губят стойност вече четвърти месец на фона на задълбочаващите се противоречия с китайския им партньор BAIC Motor, съобщава Financial Times. Книжата на автомобилния производител се понижиха с нови 1.5% в сряда.

Неразбирателство с доставчиците

Напрежението между двете компании, които произвеждат съвместно автомобили в Китай, нарасна, след като за пореден път доставчик е отказал да предостави необходимите части в завод в Ханджоу заради неполучено заплащане. Поради сходни причини този и още три завода в Пекин бяха прекратили производството си, но от Hyundai съобщиха, че от вчера всеки от тях е възобновил дейността си. От най-голямата автомобилна компания в Южна Корея информираха, че преговарят с доставчиците, за да разрешат проблема.

Освен проблеми с доставки Hyundai отчита и голям спад на продажбите на китайския пазар. Причината е, че китайското правителство е въвело икономически санкции, които ще ограничат печалбата на южнокорейските компании. Санкциите бяха наложени през май заради изградената противоракетна система на САЩ THAAD в Южна Корея. До миналата година Hyundai и контролираната от нея Kia Motors са били на трета позиция по продажби в Китай. По данни на Daiwa Capital Markets продажбите на съвместното дружество са се понижили с над 40% спрямо миналата година. За второто тримесечие на тази година продажбите са спаднали с 64% спрямо същия период от 2016 г.

Исканията на BAIC



От BAIC настояват Hyundai да сключи договор с китайски доставчици за продукти на по-ниски цени, но от базираната в Сеул компания отказват. По този начин от Hyundai искат да се придържат към висококачествени продукти, които пристигат от настоящите им доставчици - предимно от Южна Корея, смятат анализатори. "BAIC вече не може да търпи алчността и арогантността на Hyndai", пише китайският ежедневник Global Times. В публикацията се твърди, че китайската група е готова да разреши проблема около доставките докрай, но изданието не посочва източника на информация. От Hyundai отказаха да дадат коментар по темата. На доставчиците на автомобилния производител в Китай не се е заплащало от май. BAIC се стреми да намали драстично цената на услугите за доставки.

Поради тези причини преди няколко дни от южнокорейската компания отстраниха изпълнителния директор на Hyndai в Китай Чанг Уон-Шин. Той заемаше поста в продължение на една година. На негово място е избран Тао Хунг Тан. Анализаторът от Daiwa Чунг Сънг-Йоп е на мнение, че вероятността BAIC да напусне съвместното дружество е твърде ниска, тъй като това няма да е от полза за китайската група. Той пресметна, че китайският автомобилен производител е изразходвал около 1 млрд. долара за изграждането на две нови фабрики в страната. Пред Reuters Лий Ханг-Ку от Корейския институт по икономика и търговия заяви, че китайският пазар се е превърнал в "гробище" за южнокорейските компании за производство на коли, както и за доставчиците.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

"Биомашиностроене" ще удвои производството си с инвестиция за 10 млн. евро "Биомашиностроене" ще удвои производството си с инвестиция за 10 млн. евро

Компанията, която е сред големите европейски производители на машини за хранителната и химическата индустрия, ще строи нов завод и ще купи нови машини

21 яну 2018, 1290 прочитания

Австралийската BMG Resources може да купи златния проект в Трън 2 Австралийската BMG Resources може да купи златния проект в Трън

Компанията на Transcontinental Group има интерес към няколко потенциални находища в портфейла на "Асарел-инвестмънт"

21 яну 2018, 1025 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Как да организираме по-добре работното си време

Няколко основни съвета как да бъдете по-ефективни и фокусирани

Стажове, стипендии, конкурси (8-14 януари)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (11 - 17 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (4 - 10 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (27 ноември - 3 декември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
Частното банкиране в Европа е отчело първата си загуба от 2009 г.

Въпреки бума на финансовите пазари редица фактори удрят крайните резултати в сектора

Учебната година на Румен Радев

Къде успя и в какво сбърка в първите месеци от мандата си президентът

Бавни Държавни Железници

До началото на март 80 жп гари, или 1/3 от всички, трябва да продават билети в реално време. Системата обаче напредва изключително бавно

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Ново място: Ibeco

Ibeco е шоурум, посветен на кафето, чая и виното

Истории от двете Америки

Досега неизлизали на български разкази на Труман Капоти и Кларис Лиспектор

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 3

Капитал

Брой 3 // 20.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, "Биомашиностроене" ще удвои производството си с инвестиция за 10 млн. евро

Емисия

DAILY @7AM // 22.01.2018 Прочетете