Търговската верига Target се включва в ритейл войната в САЩ
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Търговската верига Target се включва в ритейл войната в САЩ

Магазин от веригата на Target.

Търговската верига Target се включва в ритейл войната в САЩ

Компанията отговаря на Whole Foods, която свали цените, след като беше купена от Amazon

5950 прочитания

Магазин от веригата на Target.

© Reuters


Американската търговска верига Target обяви, че е намалила цените на голяма част от продуктите в магазините си през последните месеци с цел да разшири пазарния си дял. Това е поредният изстрел на голяма верига в започнатата със закупуването на Whole Foods от Amazon ритейл война, която допълнително сви и без това ниските маржове на печалба в търговията с потребителски стоки, съобщава Financial Times.

Изявлението на Target e своеобразен отговор на плановете Amazon да намали цените на редица стоки в търговската верига Whole Foods Market, чието придобиване на стойност 13.7 млрд. долара се превърна в първата стъпка към "война" в сферата на търговията с хранителни стоки на дребно. Придобиването се превърна в сериозен повод за притеснение за останалите играчи на ритейл сектора и се отрази на акциите на конкурентите на веригата за биохрани, които поевтиняха сериозно.

Акциите и цените падат

Сега обаче изявлението на Target оказа допълнителна тежест върху акциите в сектора. Анализаторите очакват новата стратегия на Target да доведе до допълнително свиване на цените в големите американски ритейл вериги, което да навреди и на без това ниската доходност в сектора. В резултат на това акциите на самата Тarget поевтиняха и оказаха негативно влияние и на конкурентните й компании. Акциите на водещите американски ритейл вериги Costco, Walmart и Dollar поевтиняха съответно с 1.4%, 1.5% и 1.2% в деня на съобщението.

Настоящата година като цяло е трудна за ритейл бизнеса. Дори преди Amazon да обяви публично интереса си към Whole Foods през юни и съответно намерението си да намали цените на редица ключови стоки във веригата, цените на хранителните стоки в американските вериги за търговия на дребно бяха подложени на сериозен чуждестранен натиск. През последните години немските вериги Lidl и Aldi отвориха множество обекти в САЩ, представяйки различни видове продукти чрез активни маркетингови кампании и промоции, като по този начин си присвоиха част от пазарния дял на американските вериги и засилиха конкуренцията.

Тенденцията на намаляващи печалби беше подчертана през миналия месец от Kroger, които отчетоха спад от 30 базисни пункта в брутните си маржове на печалба за второто тримесечие на 2017 г. в понеделник, принудени да увеличат промоциите и отстъпките, за да се конкурират активно с останалите ритейл вериги. От Target обаче не прикриват намеренията си за промяна в бизнес стратегията си и дори са изчислили потенциалната печалба, от която ще трябва да се откажат, за да извършат планираното намаление на цените. По-рано този месец, базираната в Минеаполис група обяви готовността си да жертва близо 1 млрд. долара от годишната си печалба, за да се конкурира по-добре с Amazon, Walmart и TJMaxx.

Залозите са на масата

От Target, пише Financial Times, вероятно се надяват, че едно евентуално понижаване на цените при високооборотни ежедневни стоки като зърнените храни, домакинска хартия и други ще привлече повече клиенти, които на свой ред ще се изкушат да закупуват продуктите с по-големи маржове като мебели, оборудване за дома и дрехи.

Този план обаче изглежда дава дивиденти. За периода от април до юни Target отчете ръст на продажбите си и благодарение на това увеличи прогнозните си резултати за фискалната година. За разлика от конкурентните й компании брутният марж на Target се е свил едва с 0.4% на годишна база, достигайки 30.5% през второто тримесечие при 30.9% за същия период година по-рано.

Американската търговска верига Target обяви, че е намалила цените на голяма част от продуктите в магазините си през последните месеци с цел да разшири пазарния си дял. Това е поредният изстрел на голяма верига в започнатата със закупуването на Whole Foods от Amazon ритейл война, която допълнително сви и без това ниските маржове на печалба в търговията с потребителски стоки, съобщава Financial Times.

Изявлението на Target e своеобразен отговор на плановете Amazon да намали цените на редица стоки в търговската верига Whole Foods Market, чието придобиване на стойност 13.7 млрд. долара се превърна в първата стъпка към "война" в сферата на търговията с хранителни стоки на дребно. Придобиването се превърна в сериозен повод за притеснение за останалите играчи на ритейл сектора и се отрази на акциите на конкурентите на веригата за биохрани, които поевтиняха сериозно.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK