С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 сеп 2017, 11:23, 5388 прочитания

Търговската верига Target се включва в ритейл войната в САЩ

Компанията отговаря на Whole Foods, която свали цените, след като беше купена от Amazon

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската търговска верига Target обяви, че е намалила цените на голяма част от продуктите в магазините си през последните месеци с цел да разшири пазарния си дял. Това е поредният изстрел на голяма верига в започнатата със закупуването на Whole Foods от Amazon ритейл война, която допълнително сви и без това ниските маржове на печалба в търговията с потребителски стоки, съобщава Financial Times.

Изявлението на Target e своеобразен отговор на плановете Amazon да намали цените на редица стоки в търговската верига Whole Foods Market, чието придобиване на стойност 13.7 млрд. долара се превърна в първата стъпка към "война" в сферата на търговията с хранителни стоки на дребно. Придобиването се превърна в сериозен повод за притеснение за останалите играчи на ритейл сектора и се отрази на акциите на конкурентите на веригата за биохрани, които поевтиняха сериозно.


Акциите и цените падат

Сега обаче изявлението на Target оказа допълнителна тежест върху акциите в сектора. Анализаторите очакват новата стратегия на Target да доведе до допълнително свиване на цените в големите американски ритейл вериги, което да навреди и на без това ниската доходност в сектора. В резултат на това акциите на самата Тarget поевтиняха и оказаха негативно влияние и на конкурентните й компании. Акциите на водещите американски ритейл вериги Costco, Walmart и Dollar поевтиняха съответно с 1.4%, 1.5% и 1.2% в деня на съобщението.

Настоящата година като цяло е трудна за ритейл бизнеса. Дори преди Amazon да обяви публично интереса си към Whole Foods през юни и съответно намерението си да намали цените на редица ключови стоки във веригата, цените на хранителните стоки в американските вериги за търговия на дребно бяха подложени на сериозен чуждестранен натиск. През последните години немските вериги Lidl и Aldi отвориха множество обекти в САЩ, представяйки различни видове продукти чрез активни маркетингови кампании и промоции, като по този начин си присвоиха част от пазарния дял на американските вериги и засилиха конкуренцията.



Тенденцията на намаляващи печалби беше подчертана през миналия месец от Kroger, които отчетоха спад от 30 базисни пункта в брутните си маржове на печалба за второто тримесечие на 2017 г. в понеделник, принудени да увеличат промоциите и отстъпките, за да се конкурират активно с останалите ритейл вериги. От Target обаче не прикриват намеренията си за промяна в бизнес стратегията си и дори са изчислили потенциалната печалба, от която ще трябва да се откажат, за да извършат планираното намаление на цените. По-рано този месец, базираната в Минеаполис група обяви готовността си да жертва близо 1 млрд. долара от годишната си печалба, за да се конкурира по-добре с Amazon, Walmart и TJMaxx.

Залозите са на масата

От Target, пише Financial Times, вероятно се надяват, че едно евентуално понижаване на цените при високооборотни ежедневни стоки като зърнените храни, домакинска хартия и други ще привлече повече клиенти, които на свой ред ще се изкушат да закупуват продуктите с по-големи маржове като мебели, оборудване за дома и дрехи.

Този план обаче изглежда дава дивиденти. За периода от април до юни Target отчете ръст на продажбите си и благодарение на това увеличи прогнозните си резултати за фискалната година. За разлика от конкурентните й компании брутният марж на Target се е свил едва с 0.4% на годишна база, достигайки 30.5% през второто тримесечие при 30.9% за същия период година по-рано.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г. Акционерите на "Софарма" одобриха предварителен дивидент за 2019 г.

Председателят на съвета на директорите Огнян Донев очаква ръст на продажбите в Сърбия и Молдова

15 дек 2019, 143 прочитания

Уолстрийт очаква растеж през 2020 г. Уолстрийт очаква растеж през 2020 г.

Осем от най-големите банки в света очакват индексът S&P500 да нарасне догодина

15 дек 2019, 250 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
iPhone X - денят след еуфорията

Компанията на Тим Кук оставя впечатлението, че се отказва напълно от лидерската си позиция по иновации, но не и по продажби

Още от Капитал
Бъдещето на Google

Alphabet отваря нова страница след напускането на Сергей Брин и Лари Пейдж

Новите владетели на "Булсатком"

Водещият тв доставчик има нова акционерна структура, в която присъства един от големите инвестиционни фондове - BlackRock

Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

Не без сестра ми

Режисьорката Светла Цоцоркова за втория си пълнометражен филм "Сестра", който трупа награди преди българската премиера

20 въпроса: Даниел Ненчев

Телевизионният водещ издаде "Идеи без граници", първата си книга

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10