С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 14 сеп 2017, 11:23, 5562 прочитания

Търговската верига Target се включва в ритейл войната в САЩ

Компанията отговаря на Whole Foods, която свали цените, след като беше купена от Amazon

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американската търговска верига Target обяви, че е намалила цените на голяма част от продуктите в магазините си през последните месеци с цел да разшири пазарния си дял. Това е поредният изстрел на голяма верига в започнатата със закупуването на Whole Foods от Amazon ритейл война, която допълнително сви и без това ниските маржове на печалба в търговията с потребителски стоки, съобщава Financial Times.

Изявлението на Target e своеобразен отговор на плановете Amazon да намали цените на редица стоки в търговската верига Whole Foods Market, чието придобиване на стойност 13.7 млрд. долара се превърна в първата стъпка към "война" в сферата на търговията с хранителни стоки на дребно. Придобиването се превърна в сериозен повод за притеснение за останалите играчи на ритейл сектора и се отрази на акциите на конкурентите на веригата за биохрани, които поевтиняха сериозно.


Акциите и цените падат

Сега обаче изявлението на Target оказа допълнителна тежест върху акциите в сектора. Анализаторите очакват новата стратегия на Target да доведе до допълнително свиване на цените в големите американски ритейл вериги, което да навреди и на без това ниската доходност в сектора. В резултат на това акциите на самата Тarget поевтиняха и оказаха негативно влияние и на конкурентните й компании. Акциите на водещите американски ритейл вериги Costco, Walmart и Dollar поевтиняха съответно с 1.4%, 1.5% и 1.2% в деня на съобщението.

Настоящата година като цяло е трудна за ритейл бизнеса. Дори преди Amazon да обяви публично интереса си към Whole Foods през юни и съответно намерението си да намали цените на редица ключови стоки във веригата, цените на хранителните стоки в американските вериги за търговия на дребно бяха подложени на сериозен чуждестранен натиск. През последните години немските вериги Lidl и Aldi отвориха множество обекти в САЩ, представяйки различни видове продукти чрез активни маркетингови кампании и промоции, като по този начин си присвоиха част от пазарния дял на американските вериги и засилиха конкуренцията.



Тенденцията на намаляващи печалби беше подчертана през миналия месец от Kroger, които отчетоха спад от 30 базисни пункта в брутните си маржове на печалба за второто тримесечие на 2017 г. в понеделник, принудени да увеличат промоциите и отстъпките, за да се конкурират активно с останалите ритейл вериги. От Target обаче не прикриват намеренията си за промяна в бизнес стратегията си и дори са изчислили потенциалната печалба, от която ще трябва да се откажат, за да извършат планираното намаление на цените. По-рано този месец, базираната в Минеаполис група обяви готовността си да жертва близо 1 млрд. долара от годишната си печалба, за да се конкурира по-добре с Amazon, Walmart и TJMaxx.

Залозите са на масата

От Target, пише Financial Times, вероятно се надяват, че едно евентуално понижаване на цените при високооборотни ежедневни стоки като зърнените храни, домакинска хартия и други ще привлече повече клиенти, които на свой ред ще се изкушат да закупуват продуктите с по-големи маржове като мебели, оборудване за дома и дрехи.

Този план обаче изглежда дава дивиденти. За периода от април до юни Target отчете ръст на продажбите си и благодарение на това увеличи прогнозните си резултати за фискалната година. За разлика от конкурентните й компании брутният марж на Target се е свил едва с 0.4% на годишна база, достигайки 30.5% през второто тримесечие при 30.9% за същия период година по-рано.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите През 2020 г. са предвидени 40 млн. лв. за биопроизводителите

Очаква се нов прием по мярката за "Биологично земеделие" от Програмата за развитие на селските райони

24 фев 2020, 262 прочитания

SpaceX иска да набере още 250 млн. долара 3 SpaceX иска да набере още 250 млн. долара

След новия инвестиционен рунд, който трябва да затвори през март, компанията ще бъде оценена на общо 36 млрд. долара

24 фев 2020, 636 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Компании" Затваряне
iPhone X - денят след еуфорията

Компанията на Тим Кук оставя впечатлението, че се отказва напълно от лидерската си позиция по иновации, но не и по продажби

Още от Капитал
Нов цигарен връх

Rothmans е на път да стане най-търсената марка на пазара

Отчети това

Как умните електромери могат да намалят сметките за ток

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10